Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta má novou limitovanou edici závodních replik F3 800 RC a F3 675 RC

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
MV Agusta si pro sezónu 2018 připravila nové provedení závodních replik svých tříválcových supersportů s přepracovanými motory, upravenými podvozky i pozměněnými barvami.

MV Agusta si pro obdivovatele svých závodních strojů, startujících ve světovém šampionátu třídy Supersport, již tradičně připravila limitovanou edici 350 motocyklů, z nichž rovných 100 využívá techniku modelu F3 675 a zbývajících 250 pak vychází z modelu F3 800.

Všechny motocykly, u nichž je označení RC zkratkou pro Reparto Corse neboli závodní oddělení značky MV Agusta se pyšní novým barevným provedením odpovídajícím právě týmu Reparto Corse. K jednoduché identifikaci letošního provedení pak mají posloužit červenou barvou lakovaná kola.

Pro modelový rok 2018 byla věnována zvýšená pozornost technice a nejvýraznější změny se odehrály v souvislosti s nástupem emisní normy Euro 4, vyžadující o 50 % nižší emise výfukových plynů a o 48 % menší hlučnost u motocyklů oproti normě Euro 3, u pohonných jednotek.

V případě motorů modelů F3 675 RC a F3 800 RC došlo například na použití nových profilů sacích i výfukových ventilů, úpravy vyvažovacích hřídelí, novou elektroniku i výfukové systémy.

Díky všem provedeným úpravám se i při splnění emisní normy Euro 4 podařilo zachovat původní hodnoty nejvyšších výkonů. Tříválec menšího z dvojice modelů tak z objemu 675 cm3 poskytuje i nadále 94 kW (128 k) při 14.500 min-1 a točivý moment 71 N.m při 10.900 min-1, zatímco větší tříválec o objemu 798 cm3 má nejvyšší výkon 108 kW (148 k) při 13.000 min-1 a točivý moment 88 N.m při 10.600 min-1.

Pro zvýšení tuhosti trubkového rámu obou modelů bylo upraveno zavěšení motoru. Hlavní pozornost pak byla zaměřena na dosažení co nejlepší ovladatelnosti strojů s rozvorem kol 1380 mm a suchou hmotností 173 kg.

MV Agusta dodá každý z letošních motocyklů F3 675 RC a F3 800 RC se sadou, která promění stroj pro běžný silniční provoz v ideální sportovní náčiní pro jízdu na závodním okruhu. Tato sada obsahuje mimo jiné novou elektroniku pro zvýšení výkonu motoru na 98 kW (133 k), resp. 113 kW (153 k) a titanový výfukový systém s tlumičem z uhlíkových vláken od SC Project.

Samozřejmostí je stroje z edice RC i příslušenství v podobě výrobního štítku s číslem stroje v rámci edice, servisního stojanu, krytu sedla spolujezdce a ochranné plachty.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)