Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nabíjení elektroaut za pár vteřin? Prý už se našlo řešení...

David Bureš
Diskuze (85)
Britská firma údajně vyřešila jeden z hlavních problémů elektroaut. Přišla na to, jak baterie elektromobilů dobít stejně rychle, jako u konvenčních aut trvá její tankování.

Elektromobily mají v současné formě několik zásadních nevýhod, vysokou pořizovací cenu, krátký dojezd a dlouhé nabíjení baterií. Výrobci pracují na vylepšení všech tří oblastí, největším problémem ale stále zůstává doba nabíjení. Britská společnost Augmented Optics ale tvrdí, že už má řešení, superkondenzátory.

Kondenzátory jsou v tomto směru využívány už dnes, jenže nevýhodou je jejich kapacita. Proto mnohé automobilky raději vylepšují baterie, než aby se zabývaly kondenzátory. Ve srovnání s normálními bateriemi se sice mnohem rychleji dobíjejí, mají ale výrazně nižší kapacitu. Hustota energie na kilogram je u nich asi jen dvacetinová ve srovnání s dnešními akumulátory, výsledkem čehož musí třeba v Číně používané elektrobusy s kondenzátory být dobíjeny každé dvě až tři zastávky. Energii navíc neumí udržet dlouhodobě.

Augmented Optics ale prohlašuje, že ve spolupráci s Universitou Surrey vyvinula nový materiál, který tento problém nemá. Blíže nespecifikovaný materiál založený na velkých organických polymerech tvořících trojrozměrnou síť a využívající principy z výroby měkkých kontaktních čoček má umožnit jak rychlé nabíjení, tak vysokou kapacitu baterií.

Ve výsledku taková technika umožní dobít baterie určené pro mobilní telefony nebo notebooky za pouhých pár sekund. V případě akumulátorů pro automobily by samozřejmě doba nabíjení byla z důvodu vyšší kapacity delší, stále by ale dle Augmented Optics měla trvat jen pár minut. Díky tomu by nabíjení elektromobilů mělo zabrat stejný čas jako tankování konvenčních automobilů, což je sen všech výrobců elektromobilů a vlastně i majitelů takových vozů.

Slova Augmented Optics sice zní sladce, papír ale snese hodně, a tak si zatím počkejme na jejich potvrzení v praxi. A na dokázání vize už se pracuje, protože firma nyní staví prototyp s dojezdem okolo 240 kilometrů, jehož baterie se mají dobít do několika minut. Hotový by už mohl být v příštím roce, kdy bychom už měli vědět více, zda myšlenky Augmented Optics skutečně v praxi fungují.

David Bureš
Diskuze (85)
12. 12. 2016 09:30
Re: kde ale potom brát všechnu energii???
Psal jsem, že se k 50% může dostat splamot, když poběží trvale optimálně. Celková účinnost může být kolem 40%. Viz "Jednoduché výpočty" zde výše.

Spalmot - jako prvek s nejhorší účinností - se zlepší 2 krát. To není málo!!!

Ke zlepšení účinnosti spalmotu v trakčním režimu přispívají nyní i mnoha stupňové autom.převodovky, které už dobře vyplňují ideální křivku P-n. Ale to zejména v v proměnném režimu nedostoupí takové účinnosti jako sériový hybrid.
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2016 22:39
Re: kde ale potom brát všechnu energii???
41% = odkazy z Autofora sou už bohužel zablokovaný :no: ;-\

A čeká se že s čim přijde příští rok nová generace LS
9. 12. 2016 18:16
Re: kde ale potom brát všechnu energii???
A teď započti ztráty v generátoru, elektromotoru, tom tvém "dýchacím akumulátoru" a veškeré silové elektronice. 50 % zmizí jak pára nad hrncem.
9. 12. 2016 17:55
Re: kde ale potom brát všechnu energii???
Nevím, o čem mluvíš, když jsem na tebe nereagoval.
9. 12. 2016 17:54
Re: kde ale potom brát všechnu energii???
Záleží, jaké máš ambice. Tady se bavíme o možnosti přechodu z předokolky na zadokolku, což je potenciálně dost problematické, protože základem příjemného řízení je předvídatelnost, konzistentnost.