Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftový Ram 3500 má nově 1220 N.m, údajně nejvíce z masově prodávaných vozidel

Ondřej Chamilla
Diskuze (32)
Točivý moment masivních 1220 N.m nově nabízí Ram 3500 modelového roku 2016 se šestiválcovým dieselem Cummins. Podle Dodge žádný jiný produkční automobil nenabízí více.

Automobilka Ram, která je podznačkou Dodge, představila upravenou verzi svého velkého pick-upu Ram 3500 pro rok 2016. Nevíme, zda se takový kolos dá ještě začlenit mezi běžné automobily, ale podle výrobce je síla vozu s naftovým motorem Cummins nejen nejlepší ve třídě, ale rovněž nejlepší mezi masově prodávanými vozidly. Řadový šestiválec 6,7 litru totiž nabízí výkon 385 koní (287 kW), ale hlavně točivý moment 1220 N.m, což je o 47 N.m více, než dříve.

Je pravda, že šílený Koengisegg One:1 nabízí dokonce 1371 N.m, zatím bylo však údajně vyrobeno jen šest kusů, což do škatulky masově vyráběného vozidla úplně nezapadá. Každopádně i Ram 3500 s dvoumontáží vzadu je extrémním vozem.

Pokud se sami sebe ptáte, k čemu je takto masivní pick-up s velkým dieselem, pak odpověď je snadná – k tahání. Tento stroj totiž utáhne více než 14 tun nákladu a na korbu můžete naložit až 3352 kg. Rovněž menší Ram 2500 dostal posílenou verzi dieselu, takže i ten nyní utáhne více, a to 8.155 kg, což má být opět nejlepší ve třídě.

Ondřej Chamilla
Diskuze (32)
25. 6. 2015 14:25
Re: hlavně točivý moment ?
Ano.
A hnací síla auta, která mu uděluje zrychlení a překonává jízdní odpory je při určité rychlosti závislá pouze na okamžitém výkonu, moment ji nijak neovlivní.
Avatar - Aoyagi
25. 6. 2015 13:56
Re: hlavně točivý moment ?
Aha, to myslíte tu sarkastickou poznámku s meteoritem? OK :-)
25. 6. 2015 13:33
Re: hlavně točivý moment ?
Moje argumenty vymyšlené nejsou. Ty sám jsi potvrdil co jsem napsal jen z hecu, že méně výkony motor s velkým krouťákem pojede lip než o půlku výkonnější ale s malým krouťákem. Možná bys mohl vysvětlit proč. Jen ctovat Enza v tomhle případě asi nestačí.
Avatar - Aoyagi
25. 6. 2015 12:20
Re: hlavně točivý moment ?
Ne, nikdy jsem nic takového netvrdil. To už musí být člověk hodně zoufalý, aby jediné jeho argumenty byly výmysly, které protistrana nikdy neřekla.

Enza jsem zmiňoval, protože to byl on, kdo řekl, že výkon prodává auta a krouťák vyhrává závody. Ale vy jistě autům rozumíte víc, než nebožtík pan Enzo Ferrari.
25. 6. 2015 11:10
Re: hlavně točivý moment ?
Jo podle ayogachiho naivní teorie by stačilo, kdyby motor ve ferrari vybavili vloženým převodem, který by (při zachování výkonu) zvedl produkovaný krouťák třeba na trojnásobek. Rázem by zostudili celý zbytek startovního pole i se slavnými mercedesy >:D