Nastává konec pařížského autosalonu? Na letošním ročníku bude chybět Volkswagen!
Pařížský autosalon patřil mezi nejdůležitější automobilové výstavy světa. Třeba v roce 2014 autoshow navštívilo přes 1,2 milionu lidí, což z ní tehdy udělalo nejnavštěvovanější autosalon světa. V dnešní době už ale o Mondial de l'Automobile takový zájem není, což pořadatelé silně pociťují.
Bylo to vidět už před dvěma lety, kdy na pařížském autosalonu chyběly i takové značky jako Mazda, Ford nebo Volvo. Letos ale bude ještě hůře, protože Mondial de l'Automobile se nezúčastní ani Volkswagen, tedy největší evropská automobilová značka, která patří mezi důležité vystavovatele.
„Mohu potvrdit, že značka Volkswagen se rozhodla autosalonu v Paříži nezúčastnit,“ potvrzuje nedávné spekulace o neúčasti Volkswagenu v Paříži David Valenta, PR českého zastoupení wolfsburské značky.
„Volkswagen již delší dobu představuje nové sériové modely na samostatných akcích ve své režii připravených speciálně pro účel světové premiéry modelu. Může tak model detailně představit na vhodném místě a zvolit odpovídající koncepci dle specifik jednotlivých modelů a před širokým odborným publikem, novináři, kterým na místě zajistí vhodné podmínky a předá kompletní informace,“ vysvětluje důvody tohoto kroku Valenta.
To však neznamená, že by se Volkswagen ze světových autosalonů zcela stáhl. Podobně jako Volvo si bude výstavy do budoucna vybírat, přičemž na nich chce prezentovat koncepty nebo automobily, které do té spatřila jen odborná veřejnost. To je patrné už letos v Ženevě, kde z novinek Volkswagen prezentuje vlastně jen studii elektromobilu I.D. Vizzion. Autosalony tak mají Volkswagenu sloužit hlavně jako reprezentační přehlídka a místo pro prezentaci jeho vizí.
Právě v souvislosti s neúčastí Volkswagenu se spekulovalo o tom, zda na pařížském autosalonu nebude letos chybět celý koncern VW Group. Nebude ale tomu tak, protože třeba Škoda v Paříži vystavovat bude. „Značka Škoda bude na letošním pařížském autosalonu přítomna, stejně jako na letošním pekingském veletrhu,“ říká Vítězslav Pelc, PR manažer Škoda Česká republika. Mladoboleslavská značka podle jeho slov výstavnictví nadále vnímá jako jeden z kanálů, kde může své vozy představit odborné i laické veřejnosti.
Neúčast Volkswagenu na letošním ročníku pařížského autosalonu tak potvrzuje názory, že by se z veletrhu mohla stát jen lokální přehlídka domácích značek. Ostatně francouzští výrobci byli vždy v Paříži nejhojněji zastoupeni, možná až na úkor ostatních značek, když vystavovali na těch nejlepších plochách.
Seznam vystavovatelů na letošním ročníku, konaném od 2. do 14. října, každopádně zatím k dispozici není, a tak se v tuto chvíli můžeme jen dohadovat o tom, jaké další značky budou na výstavišti Expo-Porte de Versailles letos chybět. Vůbec bychom se ale nedivili opětovné nepřítomnosti Volva a Fordu, které raději sázejí na jiný druh prezentace svých aut. Pořadatelé se každopádně na nižší zájem vystavovatelů z řad automobilek rozhodli zareagovat spojením autosalonu s výstavou motocyklů a akcí Mondial de la Mobilité, které se budou konat ve stejném termínu. Nechme se překvapit, zda to na výstavu naláká alespoň dostatek návštěvníků...