Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nástupce Audi Q7 se opozdí, je příliš brutální a okázalý

Nástupce Audi Q7 se opozdí, je příliš brutální a okázalý Zdroj: acz

Nástupce Audi Q7 se opozdí, je příliš brutální a okázalý

Aleš Dragoun
První generace Q7 je na trhu již sedm let a nástupce se pilně testuje. Do série však musí projít nutnými stylistickými změnami.

Nové Audi Q7 sdílí platformu MLB s příští generací Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne a také chystaným SUV značky Bentley. Právě spolu s britským aristokratem bude postaveno na její delší variantě, vždyť dovnitř velkého crossoveru se musí vejít až sedm cestujících. Pod kapotou očekávejme benzinové přeplňované motory V6 a pro Evropu nezbytný turbodiesel obdobné konfigurace. Ani obří SUV tedy nemine downsizing.

Tvary prototypů druhé generace označil současný management Audi podle časopisu Motor Trend za „příliš brutální a okázalé“. Přitom v současnosti vyráběný mastodont také není nijak nenápadným vozem. Možná právě ony však nejspíš stály za červnovým pádem Wolfganga Dürheimera, který strávil ve funkci šéfa produktového vývoje automobilky ani ne rok.

Negativní přijetí designu vyjde čtyři kruhy velmi draho, odhadem na 195 milionů eur, tedy těsně přes 5 miliard korun. Nyní plošší a širší přední část by měla ve finále odpovídat té z malého Q3, očekávejme štědré využití diod, a to i vzadu. Délka 5,09 m, takřka dvoumetrová šířka, ani výška skoro 1,74 m se určitě výrazně nezmění, ale druhá generace díky většímu využití hliníku zhubne 360-410 kg.

Vývoj pokračuje dál, testovací prototypy s agresivní přídí a ostřejšími, ale čistými liniemi jezdí, byť jsou zatím mohutně kamuflované. Kdy se nakonec nová Q7 objeví poprvé pod světly reflektorů, zatím není známo, úpravy potrvají zřejmě delší dobu. Spekulovalo se o zahájení prodeje na konci příštího roku a tedy výstavní premiéře v Paříži, nyní se hovoří až o sezóně 2015. Z Ingolstadtu pochopitelně zatím nic oficiálního nezaznělo.