Nástupce BMW 5 GT zachycen v Mnichově. Místo pětky to bude šestka
V okolí Mnichova se prohání prototypy nových vozů tamější značky BMW podobně, jako se kolem Mladé Boleslavi testují nové zamaskované škodovky. Dokazují to i fotografie našeho čtenáře Miroslava, který během pracovní cesty do Německa potkal na dálnici nedaleko Mnichova připravovaného nástupce modelu 5 Gran Turismo.
Přestože s příchodem 5 GT se z řad tradičních fanoušků značky BMW strhla vlna kritiky pro bachraté tvary tohoto crossoveru kombinujícího vlastnosti sedanu, SUV a cestovního vozidla, zákazníci měli na auto jiný názor a přijali ho. Přestože se mluvilo o vcelku nízkých prodejních číslech, zájem byl pro BMW dostatečný, a tak se mu vyplatí postavit jeho novou generaci, na níž právě pracuje.
Jen už to nebude 5 GT, ale nově 6 GT. Automobilka chystá mírnou změnu v pojmenování svých modelů, stávající řadu 6 nahradí obnovená řada 8. 6-Series bude zachováno, jeho součástí ale bude nově výhradně liftback. Kupé, kabriolet a patrně i Gran Coupé se stanou „osmičkami.“
Samotné tvary zůstanou podobné jako dosud, fotografie zamaskovaného prototypu potvrzují siluetu známou z dosavadního auta. Informace ze zákulisí ale hovoří o líbivějších tvarech než u odcházejícího bachratého liftbacku. Zda však bude zachováno dvojité otevírání víka kufru jako u předchůdce (v podobném stylu jako Twin-Door u předchozího superbu), v tuto chvíli jasné není. Minimálně příď každopádně naváže na aktuální 5-Series.
Co se týče techniky v útrobách, 6 GT ji bude sdílet s novou řadou 5. To znamená použití platformy OKL, díky níž automobil mezigeneračně zhubne asi 100 kilogramů. Rozvor ale bude natažen o 133 mm na 3.108 mm, podobně jako u natažené řady 5 sedan pro čínský trh. Už odcházející 5 GT měla ve srovnání se sedanem a kombíkem prodloužený rozvor.
Z řady 5 budou použity i motory, což znamená zástavbu známých dvoulitrových čtyřválců a třílitrových šestiválců, zážehových i vznětových. Pravděpodobný je příchod také plug-in hybridu.