Nástupce Bugatti Veyron by mohl být hybrid s V16 a 1500 koňmi
Éra Bugatti Veyron už pomalu, ale jistě končí. Výroba kupé již byla ukončena v roce 2011, nyní zbývá vyrobit ještě poslední kusy otevřené verze Grand Sport. Ve francouzském Molsheimu se tak už pracuje na nástupci Veyronu.
Podle zdrojů zpravodajské agentury Reuters již má Bugatti plán, jakou techniku nástupce Veyronu použije. Není to tak velké překvapení, když už testovací mula tohoto vozu byla zachycena na Nürburgringu. Podle zdrojů seznámených s vývojem auta nové Bugatti možná použije šestnáctiválcový motor o výkonu 1.500 koní (1.103 kW).
Jednotka by patrně pocházela z Veyronu, jehož osmilitrový šestnáctiválec do W dopují čtyři turbodmychadla. Podle původních plánů ale Veyron měl použít jednotku s osmnácti válci.
Staronový šéf automobilky Wolfgang Dürheimer pak podle těchto zdrojů preferuje použití hybridního pohonu. Možnost výroby plug-in hybridu již na začátku roku naznačil Dürheimerův předchůdce Wolfgang Schreiber.
Výroba plug-in hybridu by byla pro Bugatti logická. Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder ukázaly, že hybridní technika může nabídnout velice vysoký výkon a zároveň nízké emise oxidu uhličitého, což je kvůli zpřísňujícím se emisním normám důležitý faktor.
Sama automobilka informace o nástupci oficiálně nekomentuje. „Nový model nebude méně vzrušující než Veyron. Zákazníci mají nějaká očekávání,“ prohlašuje pouze mluvčí značky.
„Musí nově definovat měřítka,“ řekl letos o nástupci Veyronu dřívější šéf Bugatti Schreiber. To naznačuje, že nové Bugatti se pokusí v maximální rychlosti překonat Veyron. Jeho varianta Super Sport zvládla v roce 2010 jet na testovací dráze Ehra-Lessien průměrnou rychlostí 431,072 km/h.
Výroba nástupce Veyronu pak bude opět limitována, zhruba na 450 exemplářů. Tolik kusů bude mít na svém kontě také Veyron. Mezi lety 2005 a 2011 vzniklo 300 exemplářů kupé, výroba targy Grand Sport bude omezena na 150 kusů.