Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Citroënu C6 bude, ponese však značku DS

Jan Mička
Diskuze (19)
Citroën C6 se po letech dočká nástupce. Nebude však přímo dílem Citroënu, ale jeho luxusní značky DS.

Od ukončení výroby Citroënu C6 v roce 2012 chybí v nabídce francouzské automobilky pořádná vlajková loď. Jistě, stále máme možnost se poohlížet po modelu C5 s ultrakomfortním podvozkem Hydractive III+, těch však po našich silnicích jezdí spousta a navíc nebudí takový pocit majestátnosti. Jak to ale nyní vypadá, situace se změní, i když ne zcela podle původních představ.

Francouzi skutečně připravují nástupce Citroënu C6, bude se však prodávat pod luxusní značkou DS, která se v loňském roce od své mateřské lodi odtrhla. Možnou podobu nastínil již koncept Divine DS představený na loňském pařížském autosalonu, a vzhledem k tomu, jaký sklidil úspěch, by to rozhodně nemusela být špatná cesta. Zdroje uvádějí, že vůz využije modulární platformu EMP2, délkou se přiblíží pěti metrům, a mohl by konkurovat takovým velikánům, jako je BMW 5, Audi A6 nebo Mercedes-Benz E.

Vzhledem k tomu, že už ani současné vrcholné produkty Citroënu a DS nemají pod kapotou šestiválce, nedá se podobný motor očekávat ani od nástupce C6 (mohl by se jmenovat DS 8). Prim budou zřejmě hrát čtyřválcové motory a hovoří se také o plug-in hybridu. S vozem se setkáme také na našem trhu, jedním z hlavních odbytišť se však mohla stát Čína, kde velké sedany milují.

Jan Mička
Diskuze (19)
27. 5. 2015 15:01
Re: hm
V poslední generaci i C-Klasse. Dále Jaguar XE. Plus samozřejmě japonská prémie, IS a Q50. Acura ho bude mít určitě také, ale Accord teď v nabídce není a Acura v EU zastoupena není. V amerických autech se moc nevyznám, ale GM (ani Cadillac) to mít nebude, tam používají variaci na MacPhersona.
Avatar - MadPete
27. 5. 2015 15:01
Re: hm
Obávám se, že na pecce by provařili kalhoty a za 4 roky ji potichu stahovali z trhu. Což hrozí i tomuhle (ona ta C6 trhu moc nechybí). A což si frantíci se svojí finanční labilitou nemůžou a neumějí dovolit. Na rozdíl od skopčáků, ti budou dotovat Phaetony a Veyrony klidně 3 generace, jen aby se s nimi začalo počítat. Moc na DS nesázím.
Avatar - Stejsn
27. 5. 2015 14:29
Re: hm
A taky název. DS je prostě název značky naprd, stejně o tom bude každý mluvit jako o "Citroënu DS x".
Avatar - Emel
27. 5. 2015 13:36
Re: hm
Možná by neodhalili absenci víceprvku, ale odhalili by to, že DS5 není tak komfortní... a tím podle mě trošku ztrácí smysl.

Pokud by to byl komfortní kočár, tak by se mu dala odpustit i průměrná technika, ne každý potřebuje závodit a pohodlné auto s kvalitním interiérem by mu mohlo vyhovovat. Ale takhle je to auto, které není ani rychlé, ani pohodlné, ani levné. Za prémiovou cenu zákazník dostává jen prémiový interiér... a dejme tomu nějakou auru výjimečnosti.

PS (když tu vidím bicaka): no a nebo dostane slevu a koupí DS za mainstreamovou cenu... pro zákazníka super, ale z hlediska budování prémiového brandu přešlapování na místě. A jsme zpět u mého prvního příspěvku - DS by nutně potřebovalo něco, o čem by se mluvilo, nějakou pecku, co by získala respekt.
27. 5. 2015 13:36
Re: hm
Máš naprostou pravdu. Po 2 měsících v DS5 mi chybí jediné a to hydro ;-)