Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6 konečně odchází, klinická smrt trvala celý rok

Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
34 Fotogalerie
Diskuze (134)
Avantgardní Francouz nedokázal německé konkurenci konkurovat, v plánech Citroënu však figuruje jeho nástupce.

Citroën tento týden ukončil výrobu modelu C6. Extravagantně tvarovanému autu vyšší střední třídy se prodejně příliš nedařilo, za prvních deset měsíců letošního roku se v Evropě prodalo pouze 556 exemplářů C6.

Automobil se vyráběl ve francouzské továrně Rennes, kde se rovněž vyrábí Citroën C5 a Peugeot 508. Zaměstnanci pracující na výrobě C6, kterých je asi 250, budou převedeni jinam.

C6 byl v současnosti posledním sedanem vyšší střední třídy francouzské značky, který byl vyráběn ve Francii. Renault sice nabízí sedan Latitude, ten však technicky vychází ze Samsungu SM5, a navíc je vyráběn v Jižní Koreji.

Ani Latitude však nelze považovat za velký prodejní hit. Od letošního ledna do října se na starém kontinentu prodalo 3.792 kusů tohoto sedanu, o takřka 59 % méně než ve stejném období loňského roku.

Velkým Francouzům se na domácím trhu sice daří, zákazníky z ostatních zemí však příliš oslovit nedokážou. Vždyť vyšší střední třídě na evropských trzích jasně dominují německé modely – BMW řady 5, Audi A6 a Mercedes-Benz třídy E.

I přes německou dominanci se francouzské automobilky nevzdávají a chtějí v tomto segmentu nadále bojovat. Citroën chystá model vycházející z letošní studie Numéro 9, který se má prodávat s označením DS9.

Renault má zase v blízké době rozhodnout, zda bude vyvíjet novou vlajkovou loď, která bude sdílet základy s Mercedesem-Benz třídy E. Jednalo by se o další spolupráci mezi aliancí Renault-Nissan a koncernem Daimler. Tento automobil by se pak jistě prodával pod chystanou luxusní značkou Initiale Paris, která má konkurovat divizi DS (Different Spirit) od Citroënu.

Vstoupit do diskuze (134)