Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlehčí staré Porsche 911: Co má společného s Bugatti?

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
Na první pohled působí popisované Porsche 911 SC z roku 1981 jako jiné takto staré auto značky z Zuffenhausenu. I po 36 letech vypadá stále jako za mlada. Jenže tohle je něco trochu jiného. Kdo za ním stojí a čím je tolik výjimečné?

Kreuzberg. Ještě v 70. letech jedna z nejchudších čtvrtí západního Berlína. Po znovusjednocení Německa sem však bylo hodně investováno, takže Kreuzberg se stal jednou nejrychleji rostoucích částí tohoto velkoměsta. Dnes navíc platí za centrum alternativní kulturní scény.

Jedním z jeho obyvatel je také současný ředitel designu automobilky Bugatti Achim Anscheidt. Jeden z tvůrců superstroje Chiron, který přes týden pracuje ve Wolfsburgu pro Bugatti a jezdí na kole, vlakem nebo Golfem GTI, aby přes víkend vyměnil tyto stroje za své Porsche 911.

Loftový byt jako garáž

Už jen to parkování. Svoji 911 SC totiž Anscheidt neparkuje v podzemní garáži, ani nikde jinde jak je běžné. Když se svým Porsche přijede domů do Berlína, najede s ním do automobilového výtahu, který tento stroj dopraví až do jeho loftového bytu. Zde Porsche odpočívá „v předsíni“ hned vedle vozu Bugatti typ 35 z 20. let minulého století, které současný dvorní designer Bugatti kompletně zrenovoval. Auto celé rozebral a zase složil. Jako puzzle.

Achim Anscheidt ale není pouze vedoucím designu u značky vyrábějící nejúžasnější auta na světě. Je také zároveň uznávaný v komunitě příznivců zabývajících se exkluzivními automobilovými náhradními díly vysoké kvality. I díky tomu se dokázalo jeho Bugatti 35 opět vrátit na silnici v plné zbroji. A stejný postup, jaký již dříve uplatnil Anscheid na svém historickém závodním Bugatti přenesl také na Porsche 911 SC. Při realizaci svého projektu se spojil s Willi Thomem, specialistou na karoserie ze severního sousedství v Berlíně.

Video se připravuje ...

Lehčí a zase lehčí

Smyslem celé renovace bylo nejen dát autu nový lesk, ale zejména snížit jeho hmotnost. Z auta tak zmizela zadní sedadla, topení, rádio či obkladové panely v kabině. Prostě vše, co přímo nesouvisí s jízdou. Navíc se při nahrazování jiných použili právě zmíněné vysoce kvalitní lehké součástky. „Je opravdu působivé, jak moderní materiály dokážou dále snížit hmotnost už tak docela lehkého auta ve snaze zlepšit jeho výkonovou hmotnost,“ řekl k autu Anscheidt. Podle Anscheidta bylo hlavním cílem projektu návrat ke kořenům. „Bugatti Chiron poskytuje neuvěřitelné jízdní výkony, navíc překypuje výbavou a supertechnikou, ovšem se svojí 911 jsem měl zcela jiný cíl,“ řekl Anscheidt.

Jeho ideou bylo z vozu odstranit z vozu vše nepotřebné. Výsledkem je minimalismus, kdy 911 SC váží pouhých 1807 liber, tedy 819,6 kg. A to je skutečně málo! Při vyprávění o své 911 SC se Anscheid opět zmiňuje o Bugatti Chiron. A poznamenává, že tohle auto dokáže akcelerovat z klidu na rychlost 300 km/h za pouhých 13 sekund. Tedy dobu, za níž běžná auta dosáhnou třetinovou rychlost.

Ovladatelnost s velký „O“

Jízdní projev starších Porsche 911 je naprosto úžasný. Kdo nezkusil, asi těžko pochopí, o čem tato auta jsou. Možná i proto jsou tak drahá a lidé neváhají za ně ty šílené částky utratit. Anscheidtova 911 SC jde však dále. Výrazné snížení hmotnosti ještě vylepšilo agilní jízdní projev. Vůz se údajně řídí velmi dobře a jaksi přímočaře. Anscheidt však nemá v pracovním týdnu příliš mnoho příležitostí své speciální Porsche „provětrat na čerstvém vzduchu“. Stroj z roku 1981 tak tráví většinu času v garáži. Pardon v předsíni loftového bytu.

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
Avatar - Dinar
13. 4. 2017 07:34
Nádherně udělané
auto, jen mám dojem, že jsem o něm a jeho majiteli četl takový článek někde v časopise tak před víc než pěti lety.
Avatar - netcar.xx
12. 4. 2017 23:21
Re: No "ovladatelnost s velkým O":
Jo, presne tak. K tomu jeste ty ergonomicke postavene pedaly, davkovani plynovym pedalem taky nepatri k tem nejvychovanejsim. Takovou mucirnu by ani Cachticka pani nevymyslela. A nejvic mne fascinuji ti experti co maji o podobnych autech nastudovane tuny materialu a hned vedi, ze lepsi auto neexistuje.
12. 4. 2017 17:49
No "ovladatelnost s velkým O":
Jeho váha motoru za zadní nápravou spolu s krátkým rozvorem dělá ne zrovna přehlédnutelnou přetáčivost. I kdo nezkusil, uvěří.

Nezatížená (až odlehčená) přední náprava jistě nevyžaduje k řízení velké síly na volantu. Jestli je to takhle myšleno, tak budiž, ale je to tak říkajíc z nouze cnost.