Nejlepší SUV podle Consumer Reports: Nejen Subaru a Toyota
Výsledky testů amerického Consumer Reports mají váhu a prestiž a klienti se jimi mnohdy skutečně řídí. Nejde o laboratorní zkoušky, nýbrž skutečné. Anonymně nakupuje nová auta a prohání je na privátní zkušební trati v Connecticutu, i po okolních veřejných komunikacích. Každé vozidlo prochází padesátkou individuálních testů, takže se probírá skutečně komplexně.
V nejnovějším žebříčku aut se zaměřil na SUV různých kategorií. Není divu, jsou čím dál tím víc populárnější. Na špičce se umístily jak domácí modely, tak i německé a pochopitelně japonské... Mezi subkompaktními kříženci zvítězilo Subaru XV, které na americkém trhu nese ještě doplňkový název Crosstrek. Zvýšená a drsnější Impreza předposlední generace v provedení pětidveřového hatchbacku se prodává i u nás, vlastně jako jediný člen řady. Consumer Reports však zdůrazňuje, že běžné verze Imprezy, které si naopak koupit nemůžeme, jsou lepší. Nejhorší ocenění si po důkladném prozkoumání odnesl Fiat 500X.
Na vrcholu kompaktní třídy stanul další zástupce Plejád: Forester. Poslední místo naopak patří extravagantnímu Jeepu Cherokee Laredo. Tedy další hořká pilulka pro koncern FCA... A ještě jedna o kategorii výše, mezi vozy střední velikosti. I když Wrangler je pravověrným teréňákem, ale těch už existuje tak málo, že musejí být řazeny mezi „sportovně užitková vozidla“. Všechny své konkurenty zde pokořila naopak Toyota Highlander. Osmimístné auto pohání vidlicový šestiválec 3,5 l a existuje i coby hybrid. Řada Highlander/Kluger se prodává jen mimo starý kontinent, v současnosti ve třetí generaci.
Karta se obrátila v kategorii těch velkých, kde si vavříny odneslo domácí Dodge Durango, naopak Toyota Sequoia Limited pohořela. Japonské „full-size“ SUV s vidlicovými osmiválci se ale vyrábí ve druhé generaci už takřka dekádu. Mezi luxusními kompakty pro nezpevněné cesty triumfovalo Porsche Macan, na opačné straně žebříčku se umístil pro nás možná poněkud překvapivě Land Rover Discovery, konkrétně ve verzi Sport HSE.
Mezi středními a velkými „prémiovkami“ se dařilo jinému německému vozu: Audi Q7. Černého Petra si naopak odnesl Cadillac Escalade Premium. Společnou třídu pick-upů, tedy „trucků“ opanoval Ram 1500, poslední příčka patří opět Toyotě, konkrétně modelu Tacoma SR5. Tacoma vzniká od září 2015 ve třetí generaci, v USA si ovšem tento model za 22 let existence vydobyl značnou popularitu.