Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejúspěšnější sportovní značka v USA? Chevrolet!

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Chevrolet je neúspěšnějším výrobcem sportovních automobilů v USA. Po našince je to možná velké překvapení, ale není to zas až tak nelogické.

Evropané vnímají Chevrolet trochu jinak než zákazníci za oceánem. Pro ty je domácí značkou, my ji spíše vnímáme jako korejskou, neboť většina u nás prodávané produkce pochází z bývalých továren Daewoo. A to nehledíme na to, že Louis Chevrolet se narodil ve Švýcarsku. Je pravda, že Chevy byl původně namířen proti Fordu a dodnes profituje zejména z masových modelů. Po druhé světové válce ovšem do svého portfolia zařadil i ty sportovní. Nejdříve přišla Corvette, pak Camaro. A o těch právě nyní bude řeč.

Camaro i Corvette se totiž staly nejprodávanějšími sportovními vozy ve svých kategoriích v USA za rok 2011. Dohromady jim patří dokonce třetina trhu. Konkrétně Camaru náleží 37 % trhu lidových sportovních aut (88.249 kusů), druhý Ford Mustang tak překonal o více než 18 tisíc exemplářů. V únoru navíc přichází nové Camaro ZL1. Zde dominovali zejména američtí výrobci před (třetí byl Dodge Challenger) před hybridní Hondou CR-Z a Hyundaiem Veloster.

Corvette okupuje 28 % v luxusnějším a dražším segmentu za 13.164 exemplářů. Je jediným domácím zástupcem, ale porazila celou německou konkurenci (Porsche, BMW a Mercedes-Benz). Dosáhla více než dvojnásobek prodejů Porsche 911. Špičkovou verzí Corvetty je v současnosti ZR1.

Nedá se říci, že by Camaro ZL1 a Corvette ZR1 byly pomalé. Naopak. Inženýři je testují na okruhu Virginia International Raceway nedaleko Altonu. Krásná trať má sice v nejdelší verzi jen necelých 6,8 km, svým profilem je ale podobná slavné Severní smyčce Nürburgringu z amerických okruhů asi nejvíce. S Corvettou ZR1 modelu 2012 obutou do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup zajel Jim Mero Grand Course za 2:45,6 min a drží zde momentálně rekord produkčních aut. Camaro ZL1, které řídil Aaron Link, dosáhlo o 6,8 s horšího času, Ford Shelby GT500 modelu 2011 překonalo o více než šest vteřin.

Aktuální Corvette ZR1 má pod kapotou vidlicový osmiválec LS9 objemu 6,2 l. Ten díky kompresoru dává 476 kW (646 k) a 819 Nm. Vzhledem ke štědrému využití karbonových dílů (kapota, střecha, spoilery, podlaha...) váží jen 1520 kg. Nejrychlejší Chevrolet všech dob sprintuje z 0 na 96 km/h během 3,4 s a jede až 330 km/h. Americké ceny začínají na 112.575 dolarech (2,09 milionu korun).

Camaro ZL1 má pod kapotou také kompresorový V8 6,2 l, ale typového označení LSA. Ten poskytuje 433 kW (588 k) a 754 Nm. Špičkové Camaro je nabité elektronikou, ale má také brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny a speciální chladiče pro zadní diferenciál a převodovku. Z klidu na 96 km/h zrychlí za 3,9 s a umí uhánět 296 km/h. Ve Spojených státech za něj zaplatíte 54.995 dolarů (1,02 milionu korun).

Nejostřejší sériové Camaro navíc zajelo v proslulém Zeleném pekle čas 7:41.27 min. Žádný louda to tedy opravdu není.

Nejprodávanější sportovní automobily v USA v roce 2011
KategorieOATržní podíl ve tř.
Období20112011
Chevrolet CAMARO88.24937%
Ford MUSTANG70.43829%
Dodge CHALLENGER39.53416%
Honda CR-Z11.3305%
Hyundai VELOSTER9.2844%

Nejprodávanější luxusní sportovní automobily v USA v roce 2011
KategorieOATržní podíl ve tř.
Období20112011
Chevrolet CORVETTE13.16428%
Porsche 9116.01613%
BMW řady 63.9038%
BMW Z43.4797%
Mercedes-Benz SLK3.2207%

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Avatar - Barrichello
1. 3. 2012 10:08
Re: Chevy
Jo chally je super, taky sem je na srazech oblézal i zevnitř. Paráda.
Avatar - Barrichello
1. 3. 2012 10:07
Re: V8 OHV forever!!!
Ameriky nabízí vždy za málo peněz hodně muziky, to je obecně známá věc. A komu nestačí standartní výkon, tak je nepřberný množství dílů a věciček k jeho zvýšení.
1. 3. 2012 09:09
Re: V8 OHV forever!!!
Jojo, akorát ten levný V8 OHV v Camaru je i v ČR za milion. Ona i Corvette je levná když se srovná s konkurencí.
29. 2. 2012 21:54
Re: V8 OHV forever!!!
jojo, akorát že ten "levný" LS9 ze ZR1 stojí 21 tisíc dolarů :-!
Avatar - Hotwire
29. 2. 2012 21:39
Re: Chevy
aha cize tie top verzie mozu byt zaroven jedno aj druhe? ...pretoze nechce sa mi verit ze taky plymouth hemi cuda bol vo svojej dobe lacnym autom, ci bol?