Největší konkurent Tesly? BMW přece...
Tesla je velmi mladá automobilka a jako taková musí sebrat zákazníky někomu jinému. Současně má na trhu tak specifickou pozici, že její vozy lze těžko s něčím srovnávat a při zvažování jejich pořízení bude hrát roli spousta faktorů, nikoli pouze "fakt" že zájemce "potřebuje" EV nebo prémiovou značku. Ať už jsou argumenty pro a proti jakékoli, průzkum ukazuje, že nejčastěji je alternativou k vozu značky Tesla něco od BMW. S ním srovnávalo tesly 27,6 % zákazníků.
Pokud si myslíte, že následovaly další luxusní značky, mezi které je Tesla zařazována, není tomu tak. Na druhém místě je totiž Toyota, jejíž auta zvažovalo 23,2 % "tesláků", což je určitě zásluha bohaté škály hybridních vozů. Až na třetí je Audi s 20 % srovnání, čtvrtá je Honda s 19,3 % a pětici uzavírá Mercedes-Benz s 19,2 %.
Šestý je Ford se 17,2 %, až sedmý Lexus s 16,3 %, osmý Chevrolet s 16 % a devátý Nissan s 12,4 %. První desítku pak uzavírá Porsche s 11,6 % srovnání. Do Top 10 konkurentů se tedy překvapivě vůbec nedostaly značka jako Cadillac, Lincoln, Jaguar, Range Rover, Acura nebo Infiniti. Je otázkou, co s preferencemi zákazníků udělá chystaná intenzivní elektrifikace a hybridizace "normálních" automobilek a jako trh ovlivní Model X a Model 3.