Nembo 32: Dvoulitrový tříválec hlavou válců dolů a jen na dvou kolech

 

Společnost Nembo Motociclette se nebojí jít proti zažitým tradicím v konstrukci motocyklů. Výsledkem je Nembo 32 s netradiční pozicí pohonné jednotky. Neobvyklý stroj je připraven pro sériovou výrobu.

Za italskou společností Nembo Motociclette stojí Daniele Sabatini, který již koncem minulého desetiletí začal pracovat na návrzích motocyklu, jehož základem bude motor obrácený hlavou válců dolů.

První funkční prototyp stroje pojmenovaného Nembo 32 se zrodil v roce 2010 a v roce následujícím začal přitahovat pozornost médií i veřejnosti. Není divu, když se základem tohoto motocyklu stal nově vyvinutý vzduchem a olejem chlazený řadový tříválec o objemu 1814 cm3 a výkonu 125 kW (170 k) při 9000 min-1.

Vedle objemu a výkonu ovšem tento motor přitahoval pozornost i svými kompaktními rozměry a již zmíněnou pozicí s klikovou skříní nahoře a válci dole. Toto řešení používané spíše v letectví zde přineslo výraznou úsporu hmotnosti, protože motor je zde hlavní nosnou částí, kterou doplňují pouze pomocné rámy. K nim je uchycena přední vidlice, sedlo a tlumič odpružení zadní kola. Samotná zadní kyvná vidlice z uhlíkových vláken je montována přímo na blok motoru.

Turbo a kompresor na dvou kolech. Průšvihy i úspěch ve velké galerii!

Nembo 32 ve své původní podobě z počátku tohoto desetiletí představovalo motocykl s téměř ideálně centralizovaným těžištěm. Pohonná jednotka nabízela výkony na úrovni nejlepších litrových superbiků, zatímco rozměry a hmotností byla netradiční konstrukce na úrovni lehčích a obratnějších šestistovek.

Při představení prototypu Nembo a následně i během roku 2011 se mluvilo o spuštění prodeje a zahájení dodávek prvních exemplářů zákazníkům během jara 2012, ale vše dopadlo trochu jinak. Nembo 32 totiž v roce 2012 zamířil tak trochu do ústraní, ale rozhodně nezmizel ze scény, protože se dále pracovalo na jeho vývoji.

Ten má být v oblasti pohonné jednotky i konstrukce podvozku nyní dokončen a Nembo 32 může zamířit do sériové výroby, pro níž má být již jen mírně upraven design. Zahájení výroby je ovšem závislé na financích a společnost Nembo Motocyiclette se je snaží získat i prostřednictvím kampaně na příspěvkovém portálu Indiegogo.

Prohlédněte si slavné i neznámé motocykly s automobilovými motory

V případě, že se skutečně podaří zajistit finance pro výrobu, pak má produkční Nembo 32 na rozdíl od prototypů nabídnout tříválec o objemu 1995 nebo 2195 cm3 s nejvyšším výkonem elektronicky omezeným na 147 kW (200 k) při 7500 min-1 a točivým momentem 196 N.m při 5500 min-1. Zároveň má vynikat suchou hmotností 160 kg.

Společnost Nembo Motociclette plánuje roční výrobu v počtu 100 až 150 motocyklů, jejichž cena se má pohybovat kolem 60.000 euro (zhruba 1.550.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku v loňském roce rekordně stoupla spotřeba i výroba elektřiny V Česku v loňském roce rekordně stoupla spotřeba i výroba elektřiny

V Česku v loňském roce stoupla spotřeba i výroba…

Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu

Do klíčové dopravní stavby bude muset pražský magistrát…

Zápisník Jana Pavce: Brutální láska Zápisník Jana Pavce: Brutální láska

I ty sebeošklivější stavby si vždycky nakonec najdou své…

Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů

Etický kodex podle doporučení Energetického regulačního…

 
Zdroj: Nembo Motociclette

Štítky Motorky

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu? Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 





 
Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Včera

Modelová řada Ceed se ještě letos rozšíří o čtvrtou karosářskou verzi. Pětidveřový hatchback, kombi a shooting brake doplní crossover.




Blesk.cz

Další oběť Michaela Jacksona (†50)? Nechutnosti s dvanáctiletou!

Další oběť Michaela Jacksona (†50)? Nechutnosti s…

Po soudních tahanicích, obviňování ze sexuálního obtěžování malých chlapců a kontroverzním dokumentu Leaving…

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a stěhování!

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a…

V premiérové Výměně manželek se představila rodina z Liberce, kterou tvoří Andrea (30), Arne (47), Roman (12),…

 

iSport.cz

Jágr zářil, bral 0+2 a hrál i oslabení: Potřebuju zase dostat hlad po gólech

Jágr zářil, bral 0+2 a hrál i oslabení: Potřebuju…

Druhý zápas, druhá výhra. K tomu dvě asistence. Jaromír Jágr úspěšně zvládl i druhý duel po roční pauze, Rytíři…

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke - City 2:3

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke…

Fotbalisté Atlétika Madrid v úvodním osmifinále Ligy mistrů porazili doma Juventus Turín 2:0 a sahají po postupu…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Otec a matka končí, bude jen očíslovný rodič. Říká se tomu pokrok!

Marek Stoniš: Otec a matka končí, bude jen očíslovný…

Pod nátlakem politické korektnosti, homosexuální lobby, všech možných i méně možných moderních politických…

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte o našich bankovkách

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte…

Právě před sto lety začali naši předkové platit díky nezlomné vůli prvního československého ministra financí…