Neoplan Tourliner: Na vzdálenosti nezáleží

 

Neoplan je synonymem pro turistické autobusy, což velmi dobře dokazuje i modelová řada Tourliner.

Od uvedení na trh v roce 2003 se Tourliner prosadil do role oblíbené modelové řady. Robustní vozidla se i ve své aktuální podobě dobře hodí pro kratší cesty i delší zájezdy, což je činí velmi populárními u evropských dopravců.

Neoplan v současnosti v rámci této modelové řady nabízí trojici karosářských provedení. Prvním z nich je dvounápravová verze Tourliner s celkovou délkou 12.000 mm a rozvorem náprav 6060 mm. Následuje třínápravový Tourliner C dlouhý 13.260 mm s rozvorem náprav 6060/1470 mm. Vrcholem je rovněž třínápravový Tourliner L s délkou 13.800 mm a rozvorem 6600/1470 mm. Všechny tři varianty mají shodnou šířku 2550 mm a výšku 3800 mm.

Přístup do interiéru zajišťují vždy rozměrné dveře vpředu a zhruba v polovině délky autobusu. Nejkratší provedení může nabídnout kapacitu až 51 sedadel pro cestující. V případě středního provedení uvádí Neoplan až 55 sedících cestujících. Nejdelší verze pak může mít 63 sedadel.

Komfort cestujících mohou vedle stavitelných sedadel, výkonné klimatizace a individuálního osvětlení zvyšovat i prvky jako je chladnička, kuchyňka s kávovarem a multimediální systém s výklopnými obrazovkami pod stropem.

Neoplan Tourliner může být vybaven přeplňovanými vznětovými řadovými šestiválci MAN D 2066 LOH Euro 6 nebo MAN D 2676 LOH Euro 6. První z této dvojice poskytuje z objemu 10.518 cm3 výkon 294 kW (400 k) při 1700 min-1 a točivý moment 1900 N.m dostupný od 1000 do 1400 min-1. Druhý nabízený motor má objem 12.419 cm3 a disponuje výkonem 324 kW (440 k) při 1800 min-1 a točivým momentem 2100 N.m od 930 do 1400 min-1.

Provedení Tourliner C a Tourliner L jsou k dispozici pouze s motorem MAN D 2676 LOH Euro 6. Ten je pro tyto třínápravové autobusy nabízen ve výše zmíněné verzi s výkonem 324 kW nebo v provedení, které má výkon 353 kW (480 k) při 1800 min-1 a točivý moment 2300 N.m od 930 do 1400 min-1. Motory spolupracují s šestistupňovými nebo dvanáctistupňovými převodovkami.

Test: Neoplan Jetliner C - Univerzální dlouhán

Samozřejmostí pro všechna provedení Neoplanu Tourliner je široká výbava bezpečnostními a asistenčními systémy od ABS přes ESP až po EBA a adaptivní tempomat nebo systém sledování jízdního pruhu.

Tourliner jako flexibilní zájezdový autobus pro regionální a linkovou dopravu je vybaven vším, co podobný provoz vyžaduje. Zavazadlové prostory s objemem 10 až 11,7 m3 jsou dobře přístupné i ve stísněných podmínkách.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB

Nově zavedená cla, ostré výroky amerického prezidenta,…

 
Zdroj: Neoplan

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Dnes 16:57

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…