Nespokojení zákazníci Opelu mohou vrátit auto a dostanou zpět peníze
Opel chce německé zákazníky nalákat novou akcí, nazvanou Begeistert oder einfach zurück (Nadšený, nebo jednoduše vrať). Ta jim umožní vrátit nový vůz značky v případě, že s ním nebudou spokojeni.
Při vrácení však klienti automobilky musí splnit určité podmínky – nově koupený automobil musí vrátit zpět do 30 dnů od jeho nákupu a nesmí s ním najet více než 3.000 kilometrů.
Tato nabídka se vztahuje na všechny modely automobilky. Nezáleží na tom, zda zákazník vůz koupil hotově nebo na leasing u Opel Partner. Akci mohou využít soukromí vlastníci nebo firmy s flotilou do 24 aut.
Při vrácení vozu Opel nevrátí zákazníkovi plnou cenu. Za každých 1.000 ujetých kilometrů prodejce odečte poplatek činící 0,67 % původní částky. V případě poškození auta bude z jeho ceny odečten další poplatek.
Mluvčí Opelu oznámil, že tato akce bude platit do odvolání. Zatím se neplánuje žádné další její rozšíření mimo německý trh. V USA byla v létě podobná akce dostupná u Chevroletu, který tak jako Opel patří do koncernu GM.
Tímto krokem chce Opel nalákat německé zákazníky zpět do svých showroomů. Prodeje automobilky u našich západních sousedů totiž klesají, otázkou je, zda zájemci o vůz značky jsou ovlivněni nepříliš pozitivními zprávami o Opelu z posledních měsíců, které informují o jeho další chystané restrukturalizaci, nebo zda je to důsledek ekonomické krize.
Zatímco během prvních osmi měsíců roku 2011 Opel v Německu prodal 170.627 automobilů, od ledna do srpna letošního roku to bylo 150.949 prodaných aut, tedy o takřka 20 tisíc méně.