Nissan 370Z Nismo: První jízdní dojmy

 

Nissan, to není jen smršť nejrůznějších variací na SUV, ale také sportovní 370Z. Teď přichází jeho ostřejší verze, jmenuje se Nismo a stojí 1.199.000 Kč.

Nissan na konci zimy novinářům ve Španělsku představil ostrou verzi crossoveru Juke s přívlastkem nismo. Prezentovat nový brand pomocí sportovního mini-SUV je určitě nekonvenční, ale nezůstane jen u toho. Zatímco se po českých silnicích už prohání první Juky Nismo, Nissan nás jako jediné české médium pozval do Německa na první jízdy s opravdovým sporťákem: 370 Nismo. A to nás přiští rok Japonci poctí ještě Jukem Nismo RS a hlavně pekelným GT-R Nismo.

Ostrá verze Zetka přichází do Evropy čtyři roky od uvedení výchozího modelu a rok po jeho faceliftu. Nismo je zkratkou pro Nissan Motorsport a rozsah úprav nemůže dělat takovému pojmenování ostudu. Motor dostal přeprogramovanou řídící jednotku a upravený výfuk, takže je o 12 kW a 8 N.m silnější, má ostřejší reakce a více síly v nízkých a středních otáčkách.

Nissan Juke Nismo: První jízdní dojmy

Výkonnější brzdy se odlišují červenými třmeny a používají brzdovou kapalinu z GT-R, sportovní podvozek slibuje lepší ovladatelnost a má jiné naladění než Nismo pro americký trh, kovaná 19palcová kola Rays jsou širší a lehčí než u „obyčejného“ 370Z. Nejviditelnější změnou je ovšem aerodynamický bodykit, který dodal výrazné rozšiřující prvky v šedé barvě a prodloužil karoserii o 16 cm.

Vedle toho zůstávají všechny charakteristiky Nissanu 370Z: propracovaná konstrukce podvozku, samosvorný diferenciál a rozsáhlý seznam standardní výbavy. To vše za cenu 1.199.000 Kč, o rovných 100 tisíc víc než stojí standardní 370Z ve srovnatelné výbavě Premium. Příplatek je to rozumný – Nismo se nepodbízí, ale nabízené úpravy mají takovou hodnotu.

TEST Nissan 370Z – Poslední samuraj

Motor má tu správnou konfiguraci – atmosférický krátkozdvihový šestiválec má objem 3,7 litru a atmosférické plnění. Elán do života mu kromě velkého objemu dodává variabilní zdvih ventilů a u Nisma i volnější výfuk.

Při startu si V6 odfrkne, tím ale celé zvukové představení končí. V době nejrůznějších akustických efektů se 370Z projevuje skromně – bez dunivého zvuku tlumičů nebo prskání při řazení. O to více vyzní poctivý mechanický zvuk podélně uloženého motoru. Není to moc efektní, je to dost staromódní, ale i tak zajímavé a navíc příjemné pro běžné ježdění.

Srdce tohoto Nissanu se totiž nepotřebuje schovávat za burácení výfuku. Šestiválec reaguje, jako by neplnil žádné euronormy, neměl katalyzátory, lambda sondy ani další věci, které dusí moderní motory. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje ihned a při řazení naopak není nutné na nic čekat, protože otáčky spadnou okamžitě po uvolnění plynu.

Charakteristika motoru je ryze atmosférická – po ležérním představení v první tisícovce otáček následuje silné střední pásmo, kdy se motor postupně nadechuje k drtivému útoku na omezovač otáček. Ten leží v 7500 min-1, ale přístroje na jeho blízkost upozorní blikáním červené diody, takže trefit vhodný okamžik řazení je hračka.

Práci s šestistupňovým manuálem navíc usnadňuje chytré zařízení Synchro Rev Control, česky „automatické meziplyny“. Zní to sice trochu zvláštně, ale ve skutečnosti to nemá chybu. Elektronika jakoby zázrakem pozná, kam zrovna chcete podřadit, jestli z pětky na čtyřku, nebo rovnou na trojku, a otáčky trefí úplně přesně. Potom snad ani nejsilnějším zastáncům automatů nemůže vadit, že Nissan nadělil 370Z Nismo jen ruční řazení.

Podvozek je tvrdý, kvalitní komponenty ale vydrží i jízdu po rozbité silnici. Minimální vůle v zavěšení znamenají výbornou zpětnou vazbu, můžete cítit, co se děje pod koly a vést Zetko vlásenkami na centimetr přesně. Jízdní zážitky jsou dále umocněny nízkým posazem. Řidič a spolujezdec sedí téměř na podlaze, jen kousek před zadními koly.

Vedle ostřejšího projevu na technické trati Nismo překvapí i stabilitou v rychlostech nad 200 km/h. Přitom si 370Z nepomáhá elektronicky řízenými tlumiči, vlastnosti podvozku vychází čistě z poctivé mechaniky a vylepšené aerodynamiky.

Za volantem: Nissan GT-R

Nissan dobře ví, že kromě techniky je důležitý i vizuální dojem. Interiér je proto ozdoben červenou nití, která nahradila všechny bílé švy na sedadlech a palubní desce. Kokpitu vévodí volant se silnějším věncem, v místech úchopu čalouněný Alcantarou a s červeným označením středové polohy. Jestli vám něco připomíná, pak jste na dobré stopě – Juke Nismo má volant úplně stejný.

V dalších rysech je Nismo stejné jako ostatní 370Z. Proto můžete například sledovat teplotu oleje na samostatném ukazateli, ale také musíte skousnout pár ergonomických prohřešků, jako krkolomné ovládání palubního počítače nebo sloupek řízení, který se nastavuje sice společně s přístrojovým štítem, ale pouze výškově. Nissan je na štíru i s výhledem z vozu. Za masivní A sloupek a velké zrcátko se „umí schovat“ i celý kruhový objezd, dozadu pak není vidět skoro vůbec. Naštěstí je ve standardní výbavě parkovací kamera. A uznejte sami, to svezení za drobné nepohodlí při parkování a dávání přednosti rozhodně stojí!

Nissan 370Z - technická data a ceny na českém trhu
Motor370Z370Z AT370Z Nismo
Převodovka6M7A6M
Zdvihový objem [cm3]369636963696
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]241/7000241/7000253/7400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]363/5200363/5200371/5200
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,35,65,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,610,510,6
Cena Standard [Kč]899.000,---
Cena Premium [Kč]1.029.000,-1.089.000,--
Cena Platinum [Kč]1.099.000,-1.159.000,-1.199.000,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Za podpis škodovku. Někdejší šéf automobilky Kulhánek láká podporovatele na soutěž Za podpis škodovku. Někdejší šéf automobilky Kulhánek láká podporovatele na soutěž

Kandidát vzkříšené Občanské demokratické aliance (ODA) a…

Další pokus o klid zbraní. Brzy má v Donbasu platit nové příměří Další pokus o klid zbraní. Brzy má v Donbasu platit nové příměří

Nové příměří mezi vládními silami a proruskými…

Policie nevydá poslancům kopii spisu k Čapímu hnízdu Policie nevydá poslancům kopii spisu k Čapímu hnízdu

Členové sněmovního mandátového a imunitního výboru, kteří…

Draghi: ECB musí stále bojovat s nepochopením, její měnová politika je ale úspěšná Draghi: ECB musí stále bojovat s nepochopením, její měnová politika je ale úspěšná

Nekonvenční měnová politika je úspěšná, Evropská…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan 370Z Nismo: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

 



Nejlevnější šestiválcové kupé v Česku je Nissan 370Z. Nestojí ani 900 tisíc korun Nejlevnější šestiválcové kupé v Česku je Nissan 370Z. Nestojí ani 900 tisíc korun

Při pohledu do prodejních statistik je až zarážející, jak…

Nástupce Nissanu 370Z? Už se to blíží Bude to opravdu sporťák? Nástupce Nissanu 370Z? Už se to blíží Bude to opravdu sporťák?

Sportovní Nissan 370Z už je pěkně vousatý, ale nebojte…

 



 
Návrat Ferrari GTO v roce 2020? Jako nástupce LaFerrari...

Návrat Ferrari GTO v roce 2020? Jako nástupce LaFerrari...

Dnes 15:50

Z Maranella vyjelo za sedm desítek let existence továrny, kterou založil Enzo Ferrari, mnoho slavných aut. Jedním z nich bylo 288 GTO. Může dostat moderního pokračovatele?




Blesk.cz

Diana Kobzanová u ošklivé bouračky: Tahala chlapa z vraku, pak dostala pokutu!

Diana Kobzanová u ošklivé bouračky: Tahala chlapa z…

Když si dlouhonohá kráska Diana Kobzanová (35) jela pro nového pejska, stala se svědkem ošklivé autonehody. Když…

Nové elektrody by mohly značně urychlit nabíjení mobilů i elektrických automobilů

Nové elektrody by mohly značně urychlit nabíjení…

Vědci vyvinuli nový typ elektrod, díky kterému by baterie mohly být nabity za několik sekund místo několika…

 

iSport.cz

Sbohem, Anglie! Její nejlepší střelec Wayne Rooney v reprezentaci končí

Sbohem, Anglie! Její nejlepší střelec Wayne Rooney v…

Nejlepší střelec anglické fotbalové reprezentace Wayne Rooney v národním týmu končí. Trenér Gareth Southgate se…

Kvitová ukázala, jak ji lupič zmrzačil: Ukazováček držel na vlásku!

Kvitová ukázala, jak ji lupič zmrzačil: Ukazováček…

Z toho pohledu mrazí! Přeříznutých sedm šlach na všech pěti prstech, dva nervy, všude krev, ukazováček visící na…

 

Reflex.cz

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…

Nejstarší dochovaná fotografie amerického prezidenta jde do dražby. Můžete si ji pořídit za pět miliónů

Nejstarší dochovaná fotografie amerického prezidenta…

Americká pobočka aukční síně Sotheby’s v říjnu nabídne na prodej nejstarší dochovaný daguerrotyp amerického…