Nissan 370Z Nismo: První jízdní dojmy

 

Nissan, to není jen smršť nejrůznějších variací na SUV, ale také sportovní 370Z. Teď přichází jeho ostřejší verze, jmenuje se Nismo a stojí 1.199.000 Kč.

Nissan na konci zimy novinářům ve Španělsku představil ostrou verzi crossoveru Juke s přívlastkem nismo. Prezentovat nový brand pomocí sportovního mini-SUV je určitě nekonvenční, ale nezůstane jen u toho. Zatímco se po českých silnicích už prohání první Juky Nismo, Nissan nás jako jediné české médium pozval do Německa na první jízdy s opravdovým sporťákem: 370 Nismo. A to nás přiští rok Japonci poctí ještě Jukem Nismo RS a hlavně pekelným GT-R Nismo.

Ostrá verze Zetka přichází do Evropy čtyři roky od uvedení výchozího modelu a rok po jeho faceliftu. Nismo je zkratkou pro Nissan Motorsport a rozsah úprav nemůže dělat takovému pojmenování ostudu. Motor dostal přeprogramovanou řídící jednotku a upravený výfuk, takže je o 12 kW a 8 N.m silnější, má ostřejší reakce a více síly v nízkých a středních otáčkách.

Nissan Juke Nismo: První jízdní dojmy

Výkonnější brzdy se odlišují červenými třmeny a používají brzdovou kapalinu z GT-R, sportovní podvozek slibuje lepší ovladatelnost a má jiné naladění než Nismo pro americký trh, kovaná 19palcová kola Rays jsou širší a lehčí než u „obyčejného“ 370Z. Nejviditelnější změnou je ovšem aerodynamický bodykit, který dodal výrazné rozšiřující prvky v šedé barvě a prodloužil karoserii o 16 cm.

Vedle toho zůstávají všechny charakteristiky Nissanu 370Z: propracovaná konstrukce podvozku, samosvorný diferenciál a rozsáhlý seznam standardní výbavy. To vše za cenu 1.199.000 Kč, o rovných 100 tisíc víc než stojí standardní 370Z ve srovnatelné výbavě Premium. Příplatek je to rozumný – Nismo se nepodbízí, ale nabízené úpravy mají takovou hodnotu.

TEST Nissan 370Z – Poslední samuraj

Motor má tu správnou konfiguraci – atmosférický krátkozdvihový šestiválec má objem 3,7 litru a atmosférické plnění. Elán do života mu kromě velkého objemu dodává variabilní zdvih ventilů a u Nisma i volnější výfuk.

Při startu si V6 odfrkne, tím ale celé zvukové představení končí. V době nejrůznějších akustických efektů se 370Z projevuje skromně – bez dunivého zvuku tlumičů nebo prskání při řazení. O to více vyzní poctivý mechanický zvuk podélně uloženého motoru. Není to moc efektní, je to dost staromódní, ale i tak zajímavé a navíc příjemné pro běžné ježdění.

Srdce tohoto Nissanu se totiž nepotřebuje schovávat za burácení výfuku. Šestiválec reaguje, jako by neplnil žádné euronormy, neměl katalyzátory, lambda sondy ani další věci, které dusí moderní motory. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje ihned a při řazení naopak není nutné na nic čekat, protože otáčky spadnou okamžitě po uvolnění plynu.

Charakteristika motoru je ryze atmosférická – po ležérním představení v první tisícovce otáček následuje silné střední pásmo, kdy se motor postupně nadechuje k drtivému útoku na omezovač otáček. Ten leží v 7500 min-1, ale přístroje na jeho blízkost upozorní blikáním červené diody, takže trefit vhodný okamžik řazení je hračka.

Práci s šestistupňovým manuálem navíc usnadňuje chytré zařízení Synchro Rev Control, česky „automatické meziplyny“. Zní to sice trochu zvláštně, ale ve skutečnosti to nemá chybu. Elektronika jakoby zázrakem pozná, kam zrovna chcete podřadit, jestli z pětky na čtyřku, nebo rovnou na trojku, a otáčky trefí úplně přesně. Potom snad ani nejsilnějším zastáncům automatů nemůže vadit, že Nissan nadělil 370Z Nismo jen ruční řazení.

Podvozek je tvrdý, kvalitní komponenty ale vydrží i jízdu po rozbité silnici. Minimální vůle v zavěšení znamenají výbornou zpětnou vazbu, můžete cítit, co se děje pod koly a vést Zetko vlásenkami na centimetr přesně. Jízdní zážitky jsou dále umocněny nízkým posazem. Řidič a spolujezdec sedí téměř na podlaze, jen kousek před zadními koly.

Vedle ostřejšího projevu na technické trati Nismo překvapí i stabilitou v rychlostech nad 200 km/h. Přitom si 370Z nepomáhá elektronicky řízenými tlumiči, vlastnosti podvozku vychází čistě z poctivé mechaniky a vylepšené aerodynamiky.

Za volantem: Nissan GT-R

Nissan dobře ví, že kromě techniky je důležitý i vizuální dojem. Interiér je proto ozdoben červenou nití, která nahradila všechny bílé švy na sedadlech a palubní desce. Kokpitu vévodí volant se silnějším věncem, v místech úchopu čalouněný Alcantarou a s červeným označením středové polohy. Jestli vám něco připomíná, pak jste na dobré stopě – Juke Nismo má volant úplně stejný.

V dalších rysech je Nismo stejné jako ostatní 370Z. Proto můžete například sledovat teplotu oleje na samostatném ukazateli, ale také musíte skousnout pár ergonomických prohřešků, jako krkolomné ovládání palubního počítače nebo sloupek řízení, který se nastavuje sice společně s přístrojovým štítem, ale pouze výškově. Nissan je na štíru i s výhledem z vozu. Za masivní A sloupek a velké zrcátko se „umí schovat“ i celý kruhový objezd, dozadu pak není vidět skoro vůbec. Naštěstí je ve standardní výbavě parkovací kamera. A uznejte sami, to svezení za drobné nepohodlí při parkování a dávání přednosti rozhodně stojí!

Nissan 370Z - technická data a ceny na českém trhu
Motor370Z370Z AT370Z Nismo
Převodovka6M7A6M
Zdvihový objem [cm3]369636963696
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]241/7000241/7000253/7400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]363/5200363/5200371/5200
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,35,65,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,610,510,6
Cena Standard [Kč]899.000,---
Cena Premium [Kč]1.029.000,-1.089.000,--
Cena Platinum [Kč]1.099.000,-1.159.000,-1.199.000,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan 370Z Nismo: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Nástupce Nissanu 370Z? Už se to blíží Bude to opravdu sporťák? Nástupce Nissanu 370Z? Už se to blíží Bude to opravdu sporťák?

Sportovní Nissan 370Z už je pěkně vousatý, ale nebojte…

Posily pro tokijskou policii: Nissany 370Z Nismo Posily pro tokijskou policii: Nissany 370Z Nismo

Účastníci tajných závodů teď budou mít v Tokiu zase o…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v této sezoně si nezahraje

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v…

Nepříjemné zvěsti se potvrdily. Záložník Sparty Tomáš Rosický si v této sezoně už určitě nezahraje, dlouhodobé…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…