Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan chce letos prodat 1500 Qashqaiů

Diskuze (10)
Dalším cílem je rozšíření dealerské sítě a posilování tržního podílu.

Nissan se na výroční tiskové konferenci pochlubil výsledky za rok 2011 a představil plány pro následující roky. Klíčovým modelem v následujících dvou letech bude crossover Qashqai, který v posledních měsících na českém trhu dosahuje výborných prodejních výsledků.

V lednu bylo u nás zaregistrováno 184, v únoru pak dokonce 271 Qashqaiů. To řadí kompaktní crossover na druhé místo segmentu SUV, za Škodu Yeti.

„Letos chceme v České republice prodat zhruba 1500 Qashqaiů,“ upřesnil pro Auto.cz Zdeněk Fořt, ředitel Nissanu pro Českou republiku. To znamená polovinu všech prodaných Nissanů podle plánů na rok 2012.

Automobilka má ale v českých podmínkách ještě ambicióznější plány. Do roku 2014 chce zdvojnásobit počet autorizovaných dealerů, ve srovnání se stavem v roce 2011 – z 16 na 32. Ruku v ruce s tím má jít zvýšení prodejů o polovinu, z 2600 na 3900 ks za rok. Nissanu nyní chybí zastoupení v mnoha větších městech – Jihlavě, Liberci nebo Ústí nad Labem. Nedostatečné jsou aktivity v Ostravě i Praze.

Nissan pomýšlí na dotažení Toyoty a jejího dvouprocentního podílu na trhu. Výš v českých podmínkách nemíří: „Nepotřebujeme předstihnout Hyundai, ale nechceme hrát okrajovou roli jako Mazda,“ konkretizoval při své prezentaci Phillipe Saillard, generální ředitel Nissanu pro region střední Evropy.

Nissan Power 88

Phillipe Saillard současně představil globální strategii Nissan Power 88. Automobilka s ní chce posílit značku, dosáhnout 8% podílu na celosvětovém trhu s auty a mít 8% zisku z tržeb. Reorganizované portfolio vsadí na silné stránky Nissanu – crossovery, sportovní vozy, elektromobily a přidá větší důraz na užitková auta a novou levnou značku Datsun (zatím jen pro Indii, Indonésii a Rusko).

Během pěti let Nissan uvede 51 nových modelových variant. V portfoliu přibude 15 nových, dosud nenabízených, modelů a 13 současných naopak zůstane bez nástupce. Výsledkem má být pokrytí 92 % tržních segmentů.

V Evropě jsou cíle neméně ambiciózní. V roce 2014 chce Nissan držet 5% tržní podíl, což znamená pozici nejprodávanější asijské značky. „Nejde jen o předstihnutí Toyoty, hlavním konkurentem je pro nás už dnes Hyundai a Kia,“ uvedl Saillard.

Prodej Nissanu v Evropě - 5 nejlepších modelů za rok 2011
Modelks
Qashqai250180
Juke123714
Micra75977
Note48686
X-Trail33752

Diskuze (10)
Avatar - pelikoš
23. 3. 2012 19:26
jojo
nissan to má skvěle rozjetý,nejen poslední dobou šlape jako japonský hodinky ;-) :yes:
p.s.prodat 1500 qashqaiů je hračka :-!
Avatar - pelikoš
23. 3. 2012 19:23
Re: vzkaz pro Phillipe Saillard
však se taky připravuje nová generace qashqaie..
23. 3. 2012 17:37
Re: vzkaz pro Phillipe Saillard
Asi mas pravdu...pred tym som nemal s Nissanom ziadne skusenosti, takze to posudit neviem, ale ked citam, ze sa musia v Quashqai menit do 44000 km i dve spojky [odkaz] a predajca mlci a nic nechce uznat :-!
Avatar - JGucci
23. 3. 2012 10:59
Re: vzkaz pro Phillipe Saillard
>:D :yes:
Avatar - roman.rs
23. 3. 2012 10:35
Re: vzkaz pro Phillipe Saillard
Cena kvalitu a renomé frantíka nespraví... ;-)