Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R Nismo GT500 je také „DTM kompatibilní“

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
40 Fotogalerie
Diskuze (17)
Japonská automobilka představila svůj závoďák pro příští sezonu Super GT, postavený stejně jako Honda NSX a Lexus LF-CC podle pravidel, společných s německými cesťáky DTM.

Organizátoři automobilových soutěží DTM a Super GT se dohodli na sjednocení pravidel pro zúčastněné vozy, které vstoupí v platnost od sezony 2014 a bude trvat minimálně do roku 2018. Díky tomu určitě není vyloučeno, že se japonské automobilky Honda, Lexus a Nissan objeví i na evropských DTM závodech a Mercedes, Audi nebo BMW v japonských, hlavní motivací je ale v první řadě vytvořit širokou nabídku závodních aut pro sérii United SportsCar Racing, která se rozjede v USA patrně už v roce 2015.

A právě podle těchto pravidel teď Japonci připravují své racingové speciály. První představila Honda svoje NSX GT, Následoval vůz, odvozený od Lexusu LF-CC a nyní je na řadě Nissan, který zůstává jako jediný věrný dosavadnímu GT-R, i on jej ale musel postavit na novém unifikovaném šasi a rámu.

Stejně jako Honda a Lexus je i Nissan v zavádění nových DTM pravidel rychlejší, než Němci. Zatímco ti zůstanou zatím u motorů V8 a to buď ještě příští rok nebo i v sezoně 2015, Japonci už příští rok pojedou s turbodmychadly přeplňovanými benzinovými řadovými čtyřválci, zkombinovanými s hybridní technikou. GT-R Nismo GT500 bude stále možné obout na slicky Dunlop, Michelin nebo Yokohama, v DTM zůstává jako jediný dodavatel Hankook. Závodní Nissan se poprvé představil při testech na okruhu Suzuka o minulém víkendu.

Vstoupit do diskuze (17)