Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Juke Nismo RS: Osobitý svalovec v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Sportovní divize Nissanu letos slaví třicet let od svého založení. Extravagantní Juke Nismo R se aktuálně dostává na evropské trhy.

Je dobře, že Nismo v poslední době nenabízí svá továrně modifikovaná auta pouze doma v Japonsku a v USA, ale soustředí se i na Evropu. Tam nyní přichází extravagantní Juke ve sportovním hávu, navíc ještě s písmeny RS. Vnější design malého crossoveru i po modernizaci polarizuje, základní tvary zůstaly stejně odvážné jako předtím.

Juke Nismo RS není novinkou, představil se už na jaře v Ženevě. Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka DIG-T s výkonem 160 kW bude jistě majitelům ke štěstí stačit, síly má totiž na rozdávání. Standardní specifikace Nismo přitom dává jen 147 kW. Výkonu musel být uzpůsoben podvozek, takže má tvrdší naladění pružin a tlumičů a brzdy s rudými třmeny od Bremba jsou větší a ostřejší. Přední vyrostly z 296 na 320 mm v průměru, zadní kotouče jsou vrtané. Také řízení poskytuje lepší zpětnou vazbu.

V základní výbavě najdeme kupříkladu obvyklé (a dnes již povinné) bezpečnostní asistenty, automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, navigaci s dotykovým displejem, Bluetooth Dále je možné připlatit třeba za sedačky od Recara, přední xenonové výbojky, Around View Monitor, který vidí kolem celého auta a dále obsahuje upozornění na neúmyslnou změnu jízdního pruhu, detekci pohybujících se objektů a hlídač mrtvého úhlu. Samozřejmostí jsou i vizuální odlišnosti: specifické nárazníky s diodami pro denní svícení, nástavce prahů, spoiler na pátých dveřích, zadní difuzor, chromované koncovky výfuku a krásná osmnáctipalcová kola, o brzdách už řeč byla.

Nabroušený Juke bude k mání jak s pohonem předních, tak i všech kol. Předokolka se dodává výhradně s mechanickým samosvorným předním diferenciálem a šestistupňovou manuální převodovkou, která má na starosti 280 N.m. Trakci v zatáčkách druhé jmenované verze zase pomáhá elektronika Torque Vectoring, která brzdí vnitřní kola. Standardem pro ni je i CVT ústrojí Xtronic, které má ovšem osm předvolených rychlostních stupňů a příval newtonmetrů je omezen na 250. Lze řadit páčkami pod volantem, jak velí moderní doba.

Ve Francii startuje dvoukolka na částce 27.450 eur, což je nemalých 755 tisíc korun. Čtyřkolka je samozřejmě ještě dražší, přijde na 30.250 eur (832.000 Kč). Ve státech používajících euro by cena verze s pohonem obou náprav měla být zhruba stejná. Oficiální prodej začne v prosinci, a to v černé, bílé a stříbrné barvě.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - pelikoš
1. 10. 2014 20:54
Re: jo
[odkaz] zatím ještě není k mání, prochází zkouškami ;-)
1. 10. 2014 19:58
Re: jo
no a mozno ta potesi aj toto [odkaz]
Avatar - pelikoš
1. 10. 2014 19:52
jo
nismo mazec ;-) za mně :yes: