Nissan Juke Nismo RS: Osobitý svalovec v Evropě

 

Sportovní divize Nissanu letos slaví třicet let od svého založení. Extravagantní Juke Nismo R se aktuálně dostává na evropské trhy.

Je dobře, že Nismo v poslední době nenabízí svá továrně modifikovaná auta pouze doma v Japonsku a v USA, ale soustředí se i na Evropu. Tam nyní přichází extravagantní Juke ve sportovním hávu, navíc ještě s písmeny RS. Vnější design malého crossoveru i po modernizaci polarizuje, základní tvary zůstaly stejně odvážné jako předtím.

Juke Nismo RS není novinkou, představil se už na jaře v Ženevě. Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka DIG-T s výkonem 160 kW bude jistě majitelům ke štěstí stačit, síly má totiž na rozdávání. Standardní specifikace Nismo přitom dává jen 147 kW. Výkonu musel být uzpůsoben podvozek, takže má tvrdší naladění pružin a tlumičů a brzdy s rudými třmeny od Bremba jsou větší a ostřejší. Přední vyrostly z 296 na 320 mm v průměru, zadní kotouče jsou vrtané. Také řízení poskytuje lepší zpětnou vazbu.

V základní výbavě najdeme kupříkladu obvyklé (a dnes již povinné) bezpečnostní asistenty, automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, navigaci s dotykovým displejem, Bluetooth Dále je možné připlatit třeba za sedačky od Recara, přední xenonové výbojky, Around View Monitor, který vidí kolem celého auta a dále obsahuje upozornění na neúmyslnou změnu jízdního pruhu, detekci pohybujících se objektů a hlídač mrtvého úhlu. Samozřejmostí jsou i vizuální odlišnosti: specifické nárazníky s diodami pro denní svícení, nástavce prahů, spoiler na pátých dveřích, zadní difuzor, chromované koncovky výfuku a krásná osmnáctipalcová kola, o brzdách už řeč byla.

Nabroušený Juke bude k mání jak s pohonem předních, tak i všech kol. Předokolka se dodává výhradně s mechanickým samosvorným předním diferenciálem a šestistupňovou manuální převodovkou, která má na starosti 280 N.m. Trakci v zatáčkách druhé jmenované verze zase pomáhá elektronika Torque Vectoring, která brzdí vnitřní kola. Standardem pro ni je i CVT ústrojí Xtronic, které má ovšem osm předvolených rychlostních stupňů a příval newtonmetrů je omezen na 250. Lze řadit páčkami pod volantem, jak velí moderní doba.

Ve Francii startuje dvoukolka na částce 27.450 eur, což je nemalých 755 tisíc korun. Čtyřkolka je samozřejmě ještě dražší, přijde na 30.250 eur (832.000 Kč). Ve státech používajících euro by cena verze s pohonem obou náprav měla být zhruba stejná. Oficiální prodej začne v prosinci, a to v černé, bílé a stříbrné barvě.

JAKE.AUTO.CZ: Nissan Juke (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
Zdroj: Nissan, WCF, Autoblog Espaňol

Štítky Nissan Crossover

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Pili jste před jízdou? Nissan Juke to pozná, o alkohol však nejde Pili jste před jízdou? Nissan Juke to pozná, o alkohol však nejde

Věděli jste, že při nedostatečném pití vody jsou vaše…

Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…