Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Juke: Nový motor, větší kufr a svěží design

Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
18 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (28)

Modernizovaný Nissan Juke se oficiálně představil na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Vyjma nového designu dostal také aktualizovanou motorovou paletu.

Nissan Juke se v průběhu posledních několika dní sice představil hned dvakrát, automobilka však neprozradila víc, než bylo nezbytně nutné. S premiérou vozu na ženevském autosalonu však veškeré spekulace o třetím nejoblíbenějším crossoveru v Evropě mizí a my před sebou máme reálný obraz vozu, který budeme brzy potkávat i na našich silnicích.

Změny designu oproti stávající verzi jsou patrné na první pohled. Nissan Juke dostal rozměrnou masku chladiče ve stylu nové generace modelu Qashqai, přepracovaný nárazník a především také horní pár světlometů, které svým tvarem odkazují na kupé Nissan 370Z. Hodiny práce jsou znát také na zadním nárazníku a přepracovaných vnějších zpětných zrcátkách, která dostala LED směrovky a v závislosti na výbavě také kontrastní lakování. Úplnou novinkou jsou xenonové přední světlomety a rozměrné panoramatické střešní okno.

Stejně jako stávající Nissan Juke bude i jeho modernizovaná verze nabízena s trojicí výbav. Základní linie Visia nabídne LED denní svícení, rádio s AUX vstupem nebo systém monitorování tlaku v pneumatikách. S prostřední linií Acenta přichází 17“ litá kola, automatická klimatizace, rádio s USB, tempomat s omezovačem rychlosti a vylepšený systém Dynamic Conrol, který nabídne možnost nastavení trojice jízdních režimů. Na vrcholu je pak tradičně umístěna linie Tekna, zahrnující bezklíčový vstup do vozu a startování, nejnovější generaci systému Nissan Connect (umožňuje přístup k aplikacím ve spolupráci s chytrým telefonem), monitoring okolí vozu prostřednictvím kamer, USB a AUX konektivitu a další vymoženosti moderní doby.

V souvislosti s příchodem modernizovaného Nissanu Juke nastala příležitost k rozšíření užitných hodnot - modely s pohonem přední nápravy dostanou o 40% větší zavazadelník (současná verze má pouhých 251 litrů), u verzí s pohonem všech kol však zřejmě zůstane zachováno původních 207 litrů.

Modernizace Nissanu Juke se dotkla také pohonných jednotek. Automobilka z nabídky vyřadila atmosférickou benzinovou šestnáctistovku o výkonu 86 kW a nahradila ji přeplňovanou dvanáctistovkou DIG-T s přímým vstřikováním paliva, výkonem 85 kW a točivým momentem 190 N.m. Moderní agregát, který známe i z Nissanu Qasqai a dalších modelů aliance Renault-Nissan, spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou a v průměru by si neměl říci o více než 5,5 l/100 km.

Změny se odehrály také na samotném vrcholu nabídky. Přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T sice stále poskytuje 140 kW, zvětšil se však kompresní poměr z původních 9,5:1 na 10,5:1 a mírně naroste také točivý moment. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou by si agregát neměl říci o více 6 l/100 km, v nabídce však pochopitelně nebude chybět ani verze s pohonem všech kol a převodovkou CVT.

Vstoupit do diskuze (28)