Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf Nismo RC: Zastavení v Le Mans

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
23 Fotogalerie
Diskuze (3)
Elektrický sporťák se příští týden podívá na okruh v Le Mans, slavnou čtyřiadvacetihodinovku však nepojede.

Nissan Leaf Nismo RC, elektrický sporťák postavený na základech evropského Auta roku 2011, se příští týden zúčastní takzvané Le Mans vers le futur, přehlídky elektrických a hybridních aut se závodními ambicemi, která předchází 79. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans. Týden na to se závodní elektromobil vydá do Velké Británie.

V rámci této akce Leaf Nismo RC zavítá i na samotnou trať, na které provede dvě demonstrativní jízdy. Ty proběhnou ještě před startem čtyřiadvacetihodinovky, ta první ve čtvrtek 9. června v 21:15, druhá je na programu v sobotu 11. června v 12:10.

Letošní závod 24 hodin v Le Mans odstartuje v sobotu 11. června v 15:00. Osmiválcový motor upravený firmou Nismo použije prototyp Oreca pro třídu LMP2, který do závodu nasadí francouzsko-japonský tým Signatech-Nissan. Za volant auta se posadí profesionální piloti Soheil Ayari a Franck Mailleux, doplnění o Lucase Ordoneze, vítěze soutěže Nissan/Playstation GT Academy.

Le Mans vers le futur se poprvé konala loni. Letos se na této akci po boku elektrického Nissanu představí také Audi e-tron Spyder, Peugeot EX1, Venturi Volage, Green GT, Protoscar Lampo 3 a elektrická formule od společnosti Formulec.

Týden na to bude Leaf Nismo RC vystaven na akci Green-Car-Guide Live!, která bude součástí letošní Cholmondeley Pageant of Power, oslavy automobilového průmyslu u zámku Cholmondeley v severoanglickém hrabství Cheshire.

Organizátoři akce návštěvníky lákají nejen na závodní Leaf, ale také na anglický sporťák Trident Iceni. Ten je poháněn přeplňovaným 6,6litrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 276 kW, který si pochutnává na naftě. Podle tvůrců palivová nádrž o objemu 100 l dovoluje dojezd kolem 1600 km.

Závodní Nissan Leaf Nismo RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a jeho maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy v závodních podmínkách je kolem 20 minut.

Poháněna jsou zadní kola, baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed. Vůz je poháněn lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity během 30 minut.

Vstoupit do diskuze (3)