Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf Nismo RC: Zastavení v Le Mans

David Bureš
Diskuze (3)
Elektrický sporťák se příští týden podívá na okruh v Le Mans, slavnou čtyřiadvacetihodinovku však nepojede.

Nissan Leaf Nismo RC, elektrický sporťák postavený na základech evropského Auta roku 2011, se příští týden zúčastní takzvané Le Mans vers le futur, přehlídky elektrických a hybridních aut se závodními ambicemi, která předchází 79. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans. Týden na to se závodní elektromobil vydá do Velké Británie.

V rámci této akce Leaf Nismo RC zavítá i na samotnou trať, na které provede dvě demonstrativní jízdy. Ty proběhnou ještě před startem čtyřiadvacetihodinovky, ta první ve čtvrtek 9. června v 21:15, druhá je na programu v sobotu 11. června v 12:10.

Letošní závod 24 hodin v Le Mans odstartuje v sobotu 11. června v 15:00. Osmiválcový motor upravený firmou Nismo použije prototyp Oreca pro třídu LMP2, který do závodu nasadí francouzsko-japonský tým Signatech-Nissan. Za volant auta se posadí profesionální piloti Soheil Ayari a Franck Mailleux, doplnění o Lucase Ordoneze, vítěze soutěže Nissan/Playstation GT Academy.

Le Mans vers le futur se poprvé konala loni. Letos se na této akci po boku elektrického Nissanu představí také Audi e-tron Spyder, Peugeot EX1, Venturi Volage, Green GT, Protoscar Lampo 3 a elektrická formule od společnosti Formulec.

Týden na to bude Leaf Nismo RC vystaven na akci Green-Car-Guide Live!, která bude součástí letošní Cholmondeley Pageant of Power, oslavy automobilového průmyslu u zámku Cholmondeley v severoanglickém hrabství Cheshire.

Organizátoři akce návštěvníky lákají nejen na závodní Leaf, ale také na anglický sporťák Trident Iceni. Ten je poháněn přeplňovaným 6,6litrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 276 kW, který si pochutnává na naftě. Podle tvůrců palivová nádrž o objemu 100 l dovoluje dojezd kolem 1600 km.

Závodní Nissan Leaf Nismo RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a jeho maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy v závodních podmínkách je kolem 20 minut.

Poháněna jsou zadní kola, baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed. Vůz je poháněn lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity během 30 minut.

David Bureš
Diskuze (3)
5. 6. 2011 11:31
Re: Čtyřiadvacetihodinovku nepojede ?
Moje reakce byla především na elektroauto jako závodní speciál.

Floskule, že hybrid pochopí teprve ten, kdo se s ním sveze, je možná až moc pravdivá. Jakýs takýs význam má, dejme tomu, ve městě. Na dálnici přínos nula. Jen vezete zbytečnou, těžkou a složitou technologii.

Jízda v hybridu je fajn do doby než když chcete nějaký výkon. Jen bzučí a nic. Pokud to ovšem není třeba BMW X6 ActiveHybrid. Ale co to je zase za hybrid. Má sice baterie a elektromotory, které uvezou auto hlemýždím tempem od jednoho semaforu ke druhému a dál už ne, ale taky benzínový 4,4litr se 400 koni a stojí bez mála 3 míče.

A skutečnou, ale opravdu skutečnou spotřebou strčí dosud všechny dostupné hybridy moderní diesel s přehledem do kapsy.

Stop/start systém je sice OK, ale s hybridy to má jen velmi málo společného a s elektromobily už vůbec nic a v Le Mans si bez stop/start systému nikdo ani neškrtne ???? >:D >:D >:D
Avatar - Dylan McKay
4. 6. 2011 22:46
Re: Čtyřiadvacetihodinovku nepojede ?
Hybrid pochopí jen ten, kdo se s ním sveze...

Přijde mi v pořádku, že stojící auto ať už v koloně či na semaforu nečoudí. Naštěstí automobilky nasazují systém start/stop. Takhle to mít většina aut, tak už pražáci neutíkají o víkendech z Prahy... ;-)
4. 6. 2011 12:17
Čtyřiadvacetihodinovku nepojede ?
Docela to chápu.

Dejme tomu, že by zajel s maximálkou 150 km/h průměr na okruhu (včetně zajíždění do boxů) velmi optimistických 130 km/h. Za dvacet minut zajede nabíjet na 30 minut. Dosáhne tak průměrné rychlosti celých 65 km/h. Ale pak už se nabije jen na 80%, takže vydrží jet jen 16 minut, čímž průměrná rychlost klesne na 56 km/h a tak až do konce závodu.

Jen další krok trvalé masáže mozků hybrido-elektromobilovými ekoteroristickými lobistickými skupinami.

El. pohony mají svá opodstatněná uplatnění a to i ve vozidlech. Ale na silnici pro normální auta, bohužel, zatím ne. A na závodní dráze při akceptaci jakýchsi pravidel nemá už vůbec žádnou šanci. Jde jen o prezetaci a ukázku snahy a technologických možností (podobně jako Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell). 8-s