Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trident Iceni – sportovec z Anglie, který má divné chutě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Velká Británie je zemí zaslíbenou malosériovým výrobcům, mezi které patří i společnost Trident Performace Vehicles. Dvoumístný vůz je na první pohled klasickým sporťákem s motorem vpředu, ale když se podíváte pod kapotu, najdete tam diesel.

Původní společnost Trident Car vyráběla v letech 1967 až 1975 sportovní vozy s motorem vpředu a pohonem zadních. Za poměrně krátkou dobu existence společnosti, vzniklo několik modelů, které se od sebe lišily drobnými úpravami karoserie a použitými motory. Za původním návrhem vzhledu vozu stála italská karosárna Fissore a pod jeho kapotou se vystřídaly šestiválce značek Triumph a Ford nebo osmiválce Chrysler a Ford. Další vývoj společnosti ukončily problémy s odbytem v době ropné krize.

O vzkříšení značky Trident se v roce 1999 postaral Eric Broadley, který toto jméno použil pro svou společnost. V současné době je v nabídce firmy model Iceni, který se poněkud vzdaluje od představy klasického britského roadsteru.

Šasi tohoto vozu je z nerezové oceli a je navrženo, tak aby posádku co nejlépe ochránilo při čelním i bočním nárazu. Neobvyklá je centrální výztuha, která chrání posádku při převrácení.

Šok pro některé příznivce anglických sporťáků určitě představuje pohled pod kapotu, kde je uložen přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litru, který si pochutnává na naftě. Tato pohonná jednotka poskytuje výkon 276 kW (375 k) při 3100 ot./min a točivý moment 720 Nm při 1800 ot./min. Trident uvádí, že při maximu 4500 ot./min je životnost motoru přes 400 000 kilometrů.

Pohonná jednotka je pro dosažení co nejlepšího rozložení hmotnosti uložena až za přední nápravou a síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky, která je umístěna u zadní nápravy. Řidič může měnit rychlostní stupně pomocí pádel pod volantem.

Dvoumístný sportovní automobil s rozvorem náprav 2640 mm a hmotností 1220 kg má elektronicky omezenou maximální rychlost 270 km/h a z 0 na 96 km/h zrychluje za 3,9 sekundy. Zajímavé jsou údaje o spotřebě paliva. Při ustálené rychlosti 90 km/h si Iceni řekne o 4,7 l nafty na 100 km. Palivová nádrž o objemu 100 l dovoluje dojezd kolem 1600 km.

Mezi zajímavosti Tridentu Iceni určitě patří pevná pozice sedadla řidiče a elektrické nastavování polohy pedálů a sloupku řízení nebo čtveřice odnímatelných střešních panelů. Malá společnost si svůj výrobek cení na 60 tisíc liber (zhruba 2,5 milionu Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
28. 7. 2007 13:50
Prekvapeni?
Vzdyt i Jaguar se prezentoval s dieselem pod kapotou,tak proc by Trident ne?Navic nejvyssi vykon pri 4500ot./min.,z toho by se dalo usuzovat ze pujde tak trochu o,,vysokootackovy diesel".
27. 7. 2007 10:08
no nevím
Ačkoliv jsem u "normálních" aut dieslu celkem nakloněný, u takovýdleho auta mi ještě furt nevoní. Je sice možný, že diesel vyhrál LeMans, ale stejně mi to nesedí. Hlavně diesel o objemu skoro 7 litrů bude těžký jak kráva, to by měli kvůli dobrému rozložení hmotnosti dát ten motor spolujezdci na klín 8-s Taky by mě zajímalo, od koho ten motor berou... Že by ňákej lehčí náklaďák? >:D