Audi e-tron Spyder: Sportovec s hybridním pohonem

Audi e-tron Spyder: Sportovec s hybridním pohonem

 
 

Audi si pro pařížský autosalon připravilo další koncept s označením e-tron.

Tentokrát má otevřenou dvoumístnou karoserii a namísto čistě elektrického pohonu využívá hybridní systém. Ten spojuje vznětový motor V6 TDI s dvojicí elektromotorů.

Audi e-tron Spyder označují tiskové materiály ingolstadtské automobilky za nejpokročilejší vývojové stádium současného designérského jazyka značky. Zároveň tato studie poskytuje představu o podobě budoucích sportovních vozů Audi.

Klasické proporce otevřeného sportovního vozu mají v porovnání s koncepčním kupé Audi e-tron z letošního detroitského autosalonu o 13 cm větší délku a o 3 cm větší šířku. Rozvor 2,43 metru je o 22 cm kratší než v případě R8. Dvoumístný plug-in hybrid je dlouhý 4,06 metru, široký 1,81 metru a vysoký 1,11 metru.

Přídi karoserie s výrazně klínovitým tvarem dominuje jednodílná maska chladiče. Po jejích stranách se nacházejí dva rozměrné vstupy vzduchu, které slouží k chlazení elektrické větve pohonu a zároveň zásobují vzduchem motor TDI uložený před zadní nápravou.

Podélně před zadní nápravou uložený motor TDI je viditelný zvenku. Za sedadly jsou dvě vyboulení, která se pozvolna svažují k zádi.

Přední i zadní světlomety používají techniku LED.

K osobitým prvkům patří dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 245/30 vpředu a 265/30 vzadu. Každé kolo je složeno z 66 individuálních komponentů vyrobených z hliníku nebo uhlíkového kompozitu.

Designu exteriéru plně odpovídá puristicky pojatý interiér. Tvary, ovládací prvky a zdroje informací jsou redukovány na nezbytné minimum. Přístrojová deska konceptu je natočena směrem k řidiči. Místo klasického panelu přístrojů je vůz vybaven velkým displejem s integrovanými funkcemi MMI, po jehož stranách jsou dva kruhové přístroje. Rychlost jízdy je zobrazována pouze v digitální podobě. MMI lze ovládat dotykovým panelem na volantu nebo prostřednictvím MMI touch na středové konzole. Podobně jako u sériově vyráběného modelu R8 Spyder jsou cestující v případě převrácení vozidla chráněni vystřelovacími ochrannými oblouky.

Podélně před zadní nápravou je uložen šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Tento motor je naladěn na výkon 221 kW (300 k) a disponuje nejvyšším točivým momentem 650 Nm. Turbodiesel pohání kola zadní nápravy prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Vpředu jsou dva asynchronní elektromotory s celkovým výkonem 64 kW (87 k) a maximálním točivým momentem 352 Nm.

Při běžné jízdě je přenášeno 75 % točivého momentu na zadní nápravu a 25 % na přední. Během akcelerace a při prokluzu kol jedné nápravy se tento poměr dynamicky mění na základě povelů centrální řídicí jednotky, která spolupracuje se stabilizačním systémem ESP. Koncept s hmotností rozloženou v poměru 50:50 se chová neutrálně i při extrémním příčném zrychlení.

Konstrukce karoserie vychází z koncepce ASF (Audi Space Frame) s prostorovým rámem z hliníku a uhlíkového kompozitu (kapota a různé aerodynamické prvky). Díky hmotnosti 1450 kilogramů a vysokému točivému momentu motoru TDI a dvou elektromotorů zvládne koncept akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 s. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Audi e-tron Spyder v kombinovaném režimu spotřebuje 2,2 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 59 g/km. Padesátilitrová palivová nádrž umožňuje dojezd více než 1000 kilometrů na jednu náplň. Otevřený sportovní vůz může jezdit také s čistě elektrickým pohonem a nulovými emisemi. V tomto režimu, který se uplatní především v městských oblastech, ujede až 50 km s maximální rychlostí 60 km/h. Sada akumulátorů o kapacitě 9,1 kWh je umístěna vpředu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 












Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…