Audi e-tron Spyder: Sportovec s hybridním pohonem

Audi e-tron Spyder: Sportovec s hybridním pohonem

 
 

Audi si pro pařížský autosalon připravilo další koncept s označením e-tron.

Tentokrát má otevřenou dvoumístnou karoserii a namísto čistě elektrického pohonu využívá hybridní systém. Ten spojuje vznětový motor V6 TDI s dvojicí elektromotorů.

Audi e-tron Spyder označují tiskové materiály ingolstadtské automobilky za nejpokročilejší vývojové stádium současného designérského jazyka značky. Zároveň tato studie poskytuje představu o podobě budoucích sportovních vozů Audi.

Klasické proporce otevřeného sportovního vozu mají v porovnání s koncepčním kupé Audi e-tron z letošního detroitského autosalonu o 13 cm větší délku a o 3 cm větší šířku. Rozvor 2,43 metru je o 22 cm kratší než v případě R8. Dvoumístný plug-in hybrid je dlouhý 4,06 metru, široký 1,81 metru a vysoký 1,11 metru.

Přídi karoserie s výrazně klínovitým tvarem dominuje jednodílná maska chladiče. Po jejích stranách se nacházejí dva rozměrné vstupy vzduchu, které slouží k chlazení elektrické větve pohonu a zároveň zásobují vzduchem motor TDI uložený před zadní nápravou.

Podélně před zadní nápravou uložený motor TDI je viditelný zvenku. Za sedadly jsou dvě vyboulení, která se pozvolna svažují k zádi.

Přední i zadní světlomety používají techniku LED.

K osobitým prvkům patří dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 245/30 vpředu a 265/30 vzadu. Každé kolo je složeno z 66 individuálních komponentů vyrobených z hliníku nebo uhlíkového kompozitu.

Designu exteriéru plně odpovídá puristicky pojatý interiér. Tvary, ovládací prvky a zdroje informací jsou redukovány na nezbytné minimum. Přístrojová deska konceptu je natočena směrem k řidiči. Místo klasického panelu přístrojů je vůz vybaven velkým displejem s integrovanými funkcemi MMI, po jehož stranách jsou dva kruhové přístroje. Rychlost jízdy je zobrazována pouze v digitální podobě. MMI lze ovládat dotykovým panelem na volantu nebo prostřednictvím MMI touch na středové konzole. Podobně jako u sériově vyráběného modelu R8 Spyder jsou cestující v případě převrácení vozidla chráněni vystřelovacími ochrannými oblouky.

Podélně před zadní nápravou je uložen šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Tento motor je naladěn na výkon 221 kW (300 k) a disponuje nejvyšším točivým momentem 650 Nm. Turbodiesel pohání kola zadní nápravy prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Vpředu jsou dva asynchronní elektromotory s celkovým výkonem 64 kW (87 k) a maximálním točivým momentem 352 Nm.

Při běžné jízdě je přenášeno 75 % točivého momentu na zadní nápravu a 25 % na přední. Během akcelerace a při prokluzu kol jedné nápravy se tento poměr dynamicky mění na základě povelů centrální řídicí jednotky, která spolupracuje se stabilizačním systémem ESP. Koncept s hmotností rozloženou v poměru 50:50 se chová neutrálně i při extrémním příčném zrychlení.

Konstrukce karoserie vychází z koncepce ASF (Audi Space Frame) s prostorovým rámem z hliníku a uhlíkového kompozitu (kapota a různé aerodynamické prvky). Díky hmotnosti 1450 kilogramů a vysokému točivému momentu motoru TDI a dvou elektromotorů zvládne koncept akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 s. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Audi e-tron Spyder v kombinovaném režimu spotřebuje 2,2 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 59 g/km. Padesátilitrová palivová nádrž umožňuje dojezd více než 1000 kilometrů na jednu náplň. Otevřený sportovní vůz může jezdit také s čistě elektrickým pohonem a nulovými emisemi. V tomto režimu, který se uplatní především v městských oblastech, ujede až 50 km s maximální rychlostí 60 km/h. Sada akumulátorů o kapacitě 9,1 kWh je umístěna vpředu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

EET i rekordní rozpočet. Čtěte, jak se Babiš zapsal na ministerstvu financí EET i rekordní rozpočet. Čtěte, jak se Babiš zapsal na ministerstvu financí

Po několika týdnech průtahů Miloš Zeman odvolal Andreje…

 
 













Blesk.cz

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

Tvrdá kritika ve Výměně manželek: Peskování za to, že muž doma pomáhá!

Tvrdá kritika ve Výměně manželek: Peskování za to,…

Středeční Výměna manželek bude pro jednu z náhradních manželek velmi náročná. Lenka z Opavy se bude muset…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…