NLV Quant: Dvojice dveří, čtyři místa a čtyři elektromotory

NLV Quant: Dvojice dveří, čtyři místa a čtyři elektromotory

 
 

Projekt elektrického supersportu Quant, jehož první fáze byla představena před rokem v Ženevě, zdárně pokračuje a dospěl do dalšího stadia.

Loňský koncept Quant byl nepojízdnou maketou, do které nebylo možné ani nahlédnout. Letos je na prestižní švýcarské výstavě vše jinak – vůz je doveden do fáze funkčního vzorku. Odehrála se ale i další důležitá změna: auto nese značku NLV. Švédský Koenigsegg totiž ze společného projektu se švýcarskou firmou NLV Solar AG vycouval.

Quant je čtyřmístný supersport s pouhou dvojicí širokých výklopných dveří typu gullwing, které tak usnadňují přístup dovnitř na samostatná sedadla. Pohání jej celkem čtyři elektromotory, které jsou napájeny pomocí dvou systémů. Technickou zvláštností je tenký fotovoltaický film na karoserii, který zachytává sluneční paprsky. Ty se poté přeměňují na elektrickou energii, která napájí palubní přístroje a v menší míře dobíjí i akumulátory.

Podvozek je v podstatě karbonový monokok, ze stejného materiálu je i karoserie. Zmíněný film by měl ušetřit takřka 40 % elektrické energie pro potřeby při jízdě. Přitom je schopen odolávat i vnějším vlivům včetně rozmarů počasí, jeho úbytek je odhadován na 5-6 % během dvaceti let. Elektřinu dodávají akumulátorům buď baterie typu metal-air, nebo redukční průtokové články (redox flow cells). Celá sestava váží asi 500 kg.

Čtveřice elektromotorů poskytuje celkový výkon 600 kW (815 k), maximální otáčky agregátů jsou 12.000 min-1 a točivý moment vrcholí 1500 Nm. Poháněna je zadní náprava. Podvozek má extrémní rozvor 3102 mm, rozchod vpředu činí 1730 mm, vzdálenost mezi zadními koly je o milimetr menší. Čtveřice kotoučových brzd je doplněna rekuperačním systémem, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou.

4879 mm dlouhý, se zrcátky 2016 mm široký a 1335 mm vysoký vůz váží 1680 kg. Jezdí na obřích kolech o průměru 23 palců s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Jízdní výkony jsou z říše snů. Quant zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 s a uhání až 377 km/h!

Ani on však není ochuzen o moderní bezpečnostní a komfortní prvky. Nechybí čtveřice airbagů, ABS a ESP. Sedadla čalouněná umělým semišem Alcantara si mohou všemožně nastavit i zadní pasažéři. Klimatizace je třízónová. V předních i zadních světlech nalezneme světelné diody...

Vývoj vozu bude nadále pokračovat, dle informací výrobce se dočká i malosériové produkce, možná již v příštím roce. Cena ovšem zatím nebyla zveřejněna.

Projekt je to bezesporu ambiciózní, hlavním konkurentem by měl být 16C Galibier od Bugatti, i když ten je poháněn konvenčním zážehovým motorem a také není zatím jisté, zda se jej dočkají i movití zájemci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně chtějí české výrobky a z Koukalové teď zrovna radostí neskáču

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně…

„Číňané si potrpí na hierarchii. Je nutné prokázat, že máte určité postavení. Taky si polepšíte, pokud jste…

Přemýšlíte, kam vyrazit na prodloužený víkend? Objevte romantická zákoutí Salcburku

Přemýšlíte, kam vyrazit na prodloužený víkend?…

Měsíc květen nás potěší hned dvěma státními svátky, proto by byl hřích je nevyužít a nevyrazit někam na…