NLV Quant: Dvojice dveří, čtyři místa a čtyři elektromotory

NLV Quant: Dvojice dveří, čtyři místa a čtyři elektromotory

 
 

Projekt elektrického supersportu Quant, jehož první fáze byla představena před rokem v Ženevě, zdárně pokračuje a dospěl do dalšího stadia.

Loňský koncept Quant byl nepojízdnou maketou, do které nebylo možné ani nahlédnout. Letos je na prestižní švýcarské výstavě vše jinak – vůz je doveden do fáze funkčního vzorku. Odehrála se ale i další důležitá změna: auto nese značku NLV. Švédský Koenigsegg totiž ze společného projektu se švýcarskou firmou NLV Solar AG vycouval.

Quant je čtyřmístný supersport s pouhou dvojicí širokých výklopných dveří typu gullwing, které tak usnadňují přístup dovnitř na samostatná sedadla. Pohání jej celkem čtyři elektromotory, které jsou napájeny pomocí dvou systémů. Technickou zvláštností je tenký fotovoltaický film na karoserii, který zachytává sluneční paprsky. Ty se poté přeměňují na elektrickou energii, která napájí palubní přístroje a v menší míře dobíjí i akumulátory.

Podvozek je v podstatě karbonový monokok, ze stejného materiálu je i karoserie. Zmíněný film by měl ušetřit takřka 40 % elektrické energie pro potřeby při jízdě. Přitom je schopen odolávat i vnějším vlivům včetně rozmarů počasí, jeho úbytek je odhadován na 5-6 % během dvaceti let. Elektřinu dodávají akumulátorům buď baterie typu metal-air, nebo redukční průtokové články (redox flow cells). Celá sestava váží asi 500 kg.

Čtveřice elektromotorů poskytuje celkový výkon 600 kW (815 k), maximální otáčky agregátů jsou 12.000 min-1 a točivý moment vrcholí 1500 Nm. Poháněna je zadní náprava. Podvozek má extrémní rozvor 3102 mm, rozchod vpředu činí 1730 mm, vzdálenost mezi zadními koly je o milimetr menší. Čtveřice kotoučových brzd je doplněna rekuperačním systémem, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou.

4879 mm dlouhý, se zrcátky 2016 mm široký a 1335 mm vysoký vůz váží 1680 kg. Jezdí na obřích kolech o průměru 23 palců s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Jízdní výkony jsou z říše snů. Quant zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 s a uhání až 377 km/h!

Ani on však není ochuzen o moderní bezpečnostní a komfortní prvky. Nechybí čtveřice airbagů, ABS a ESP. Sedadla čalouněná umělým semišem Alcantara si mohou všemožně nastavit i zadní pasažéři. Klimatizace je třízónová. V předních i zadních světlech nalezneme světelné diody...

Vývoj vozu bude nadále pokračovat, dle informací výrobce se dočká i malosériové produkce, možná již v příštím roce. Cena ovšem zatím nebyla zveřejněna.

Projekt je to bezesporu ambiciózní, hlavním konkurentem by měl být 16C Galibier od Bugatti, i když ten je poháněn konvenčním zážehovým motorem a také není zatím jisté, zda se jej dočkají i movití zájemci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump? Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump?

Donald Trump poprvé skutečně narazil. Plánovaná reforma…

Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci

Plíce v těle savců mají na starost patrně více než jen…

CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku

Státní agentura CzechInvest nyní jedná s řadou firem z…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Dnes 15:51

Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák, Jankto i Schick

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák,…

Fotbalovým reprezentantům do 21 let sice poslední přípravný sraz před červnovým mistrovstvím Evropy vyšel a…

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci hraje minimálně

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci…

Bylo mu čerstvě sedmnáct, když hrál ligu. Mimochodem jako z praku. Daniel Trubač platil za hráče s netušenými…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…