Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Noční můra petrolheada: Přichází kupé BMW 218i s tříválcem

Ondřej Chamilla
Diskuze (148)
Downsizing pokračuje, BMW nyní představilo základní verzi svého kupé řady 2. Model 218i dostal přeplňovanou benzinovou tříválcovou patnáctistovku.

Již v březnu 2015 se začne prodávat nová základní verze kupé řady 2, model 218i. Ten bude mít pod kapotou tříválcovou patnáctistovkou o objemu 1,5 litru s výkonem 100 kW a točivým momentem 220 N.m. Tyto hodnoty stačí ke zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 8,8 sekund (s osmistupňovým automatem 8,9 s), maximální rychlost je 212 km/h. Zajímavé je, že tato jednotka dosahuje svého maxima točivého momentu již při 1250 ot/min.

BMW tvrdí, že tento motor, který v kupátku dost možná nadzvedne ze židle ony pravověrné fanoušky značky, má stejně hladký chod jako šestiválce a přitom spotřebuje jen něco mezi 5,1 a 5,6 litru benzinu na sto kilometrů. Spolu s tímto motorem se objevila ještě jedna verze, a to 220xd s pohonem všech kol xDrive. Ta má výkon 140 kW při spotřebě mezi 4,3 a 4,7 litry na sto km.

Ondřej Chamilla
Diskuze (148)
16. 1. 2015 19:08
Zadek
ten zadek je šukézní, tohle je hodně povedený facelift, kurde no moc pěkné Bmwečko, jinak dneska jsem viděl zadek nové x5 a dostává se mi pod kůži čím dál víc....
Avatar - trapid
17. 12. 2014 10:54
Re: TO JO, JE TO DĚSNÁ KVÍLÍCÍ MRCHA ...
U Kadettu jsem neměl na mysli jen okamžitou reakci na plyn, ale i sílu při nízkých otáčkách.
Turbo bude mít vždy prodlevu (nejen otáčkovou, ale hlavně časovou), která je v mých očích prostě otravná.
Na cestování v pohodě, ale když chci "na krev" předjíždět apod, tak mi i při cestování vadí. A o nějakých přesných "hrátkách" v serpentinách si můžu jen nechat zdát.
Výkon tam sice je, ale NE HNED.
Ad eko ucpávky - to je samo problém dneška, ale asi se s tím už učí výrobci pracovat, jak jsem zjistil z testu Mazdy 3 benzín 2,0 na těchto stránkách (dasauto.cz).
Neřídil jsem ji, ale dle testu by měl motor reagovat velice pěkně.

Do kterého Medvídka je ten motor? Našel jsem ho v parametrech sedanu C.

17. 12. 2014 00:17
Re: TO JO, JE TO DĚSNÁ KVÍLÍCÍ MRCHA ...
Netvrdim, ze trivalec bude mit zvuk, jako sestivalec, jenom ho pripomina a oproti bezpohlavnimu bzuceni ctyrvalce je to prijemna zmena. Napriklad tohle [odkaz] a tohle [odkaz] mi proste zni podobne (nemit bavorak tu rouru od kamen, tak to neni tak markantni, ale zase litr v altu neni 1.5 twin turbo...). Jiste, ze kultivovanosti, zvukem na volnobeh a v nizkych otackach trivalec na R6ku nedosahne, ale ta iluze tam je. Co se toho Kadettu tyce, tak jeho reakce na plyn je zpusobena do jiste miry take lankovym plynem a absenci eko ucpavek.
3.0 V6 245 koni vypada paradne, kam ze to maji montovat?
Avatar - trapid
15. 12. 2014 19:21
Re: TO JO, JE TO DĚSNÁ KVÍLÍCÍ MRCHA ...
Tříválec správný zvuk? Správně naladěný bude mít šestiválcový zvuk jen dvoutakt (Wartburg).
Čtyřtakt nikdy - proti šestiválci má vždy jen polovinu zážehů, takže jedině, že by měl 2x vyšší otáčky. A vibrace musíš řešit pomocnýma berličkama.
Měl si někdy možnost vyzkoušet šestiválec? V případě že ne, tak opravdu doporučuji nějaký starší atmosférický od BMW. Ty považuji za NEJ.

Z hlediska výkonů - jasně. Za chvíli budou mít běžně 150 koní 1,0 nebo 1,2 benzíny.
Jenže reakce těchto motorů proti atmosféře? Sám jezdím převážně turbodiesely, ale dobře vím, jaké kouzlo má silná benzínová atmosféra. A klidně stačí nějaká starší nijak extra silná "plečka". Třeba starý Opel Kadett 2,0 - úžasný motor i v osmiventilové verzi.
Takhle foukaný motor nikdy nepojede.

Tebou požadovaný šestiválec ještě naštěstí v nabídce je. A to u Mercedesu (pokud teda na svých stránkách zase nekecají). Konkrétně 3,0 V6 245 koní, takže optimální pohon. Otázkou je, jak dlouho ještě takové nabídky budou, než je nahradí foukaný čtyřválec 2,0 nebo 1,8. Brr.
14. 12. 2014 21:07
Re: TO JO, JE TO DĚSNÁ KVÍLÍCÍ MRCHA ...
150 koni udela atmo 1.8, maximalne dvoulitr, na to netreba sestivalec. Pokud nekomu jde o zvuk a zaroven nepotrebuje vykon, tak prave trivalec by ho mohl uspokojit, protoze spravne naladeny zni dost podobne, jako l6. Nahrazeni 1.6ky ctyrvalce 1.5kou trivalcem neni nic hrozneho. Mnohem vetsi skoda je, ze sestivalce kolem 250 koni prestaly existovat.