22.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Norové se soudí s Teslou. Model S P85D je prý příliš pomalý

 

Tesla Model S ve verzi P85D údajně nabízí výkon 700 koní. Norští majitelé ale zjistili, že je auto ve skutečnosti slabší. To se projevuje i na jeho schopnostech.

Norsko patří mezi největší trhy Tesly, hlavně díky různým výhodám jsou v této severské zemi elektromobily obecně nadmíru oblíbené. Nyní ale americkému výrobci elektroaut hrozí mezi norskými zákazníky zhoršení image. Na 126 tamějších majitelů Tesly Model S automobilku žaluje, protože se jim nelíbí rychlost jejich vozů.

Žaloba se týká Modelu S ve verzi P85D, která podle amerického výrobce díky dvěma elektromotorům dosahuje výkonu 700 koní (515 kW) a zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy. Nezávislé měření ale ukázalo, že automobil dosahuje ve skutečnosti jen 469 koní (345 kW), což je patrné i na jízdních parametrech dotčených aut.

„Jádrem sporu je fakt, že existují majitelé žádající náhradu za to, že jejich auto má nižší výkon, než výrobce sliboval,“ říká jeden z právníků zastupujících majitele dotčených aut Kaspar Thommessen, který dodává, že Teslu žalují za porušení spotřebitelského práva. Výše odškodnění, kterou klienti žádají, však zveřejněna nebyla. Už v létě ale norská Komise pro spotřebitelské spory rozhodla o tom, že majitelé pěti tesel stěžujících si na nedostatečnou akceleraci by měli být odškodněni 50.000 norskými korunami (přes 148.000 korun) za kus.

Otestovali jsme: Tesla Model S P85D – Tohle je budoucnost

„Můžete si myslet, že je to jen lamentování. Mnoho lidí ale využilo svých finančních limitů, aby vlastnili auto se 700 koňmi, a když zjistili, že nedostali to, co si zaplatili, cítí se podvedeni,“ tvrdí jeden z majitelů Frode Fleten Jacobsen.

Zástupci norského zastoupení Tesly se vyjádřili v tom duchu, že jejich testy a nezávislá měření potvrdily, že auto jezdí tak, jak je propagováno a v některých případech dokonce ještě rychleji. „S ohledem na akceleraci, Tesla popisovala, že Model S P89D zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy, přičemž časopis Motor Trend a jiní dokonce dosáhli času 3,1 sekundy,“ tvrdí mluvčí Tesly. S jakým časem na stovku zrychlí vozy s údajně nižším výkonem, jejich vlastníci neuvádí.

V době příprav na uvedení Modelu 3, zatím nejmenšího vozu v nabídce, tak Tesla musí řešit další potíže. V poslední době se píše hlavně o funkci Autopilot. Vůz se zapnutou funkcí poloautomatického řízení havaroval, následkem čehož jeho řidič zemřel. Tesla na tuto tragickou nehodu musela zareagovat vylepšením funkčnosti tohoto systému.

Tesla Model S ve verzi P85D debutovala v roce 2014, kdy přivezla důležité novinky. Vůbec poprvé se Model S stal čtyřkolkou, daná varianta totiž používá dva elektromotory – ten u přední nápravy má 165 kW a ten zadní 350 kW. Vůz také poprvé nabídl poloautomatické řízení nebo šílený mód (Insane Mode) pro co nejlepší akceleraci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD, která…

Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů

Základní odborové organizace podporují celorepublikovou…

Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz

Online rozvozce potravin Košík.cz rozšiřuje nabídku o…

Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

 
 

Přidat názorDiskuse: Norové se soudí s Teslou. Model S P85D je…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný? Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články…

Řidič tesly vybrzdil Volkswagen Passat a stal se hrdinou Řidič tesly vybrzdil Volkswagen Passat a stal se hrdinou

Poblíž Mnichova došlo k ojedinělé situaci. Řidiče passatu…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…