Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Mazdy RX-7 dorazí v roce 2017

David Bureš
Diskuze (7)
Na Mazdu RX-7 navázal model RX-8, který se přestal vyrábět letos.

Mazda chystá další generaci sportovního vozu se slavným označením RX-7. Australskému serveru The Motor Report to sdělil šéf oddělení sportovních aut Mazdy Nobuhiro Yamamoto.

Nové generace RX-7 se dočkáme v roce 2017, kdy japonský výrobce bude slavit 50 let od prvního použití rotačního motoru. První Mazdou, která jej použila, byl model Cosmo Sports z roku 1967.

Označení RX-7 je s motorem Wankel těsně spjato, tento druh agregátu používaly všechny tři generace takto pojmenovaného sporťáku i pozdější RX-8. Rotační motor se pak objeví rovněž v nové generaci RX-7.

Nově vyvíjená jednotka, interně nazývaná 16X, bude mít objem 2 x 800 cm3 a bude disponovat balíčkem techniky Skyactiv. Yamamoto uvedl, že atmosférická verze motoru bude dosahovat výkonu okolo 220 kW.

Manažer Mazdy naznačil, že by se v budoucnu mohla objevit i přeplňovaná varianta tohoto motoru. Zatím však o tom automobilka nerozhodla. Důležitou zprávou pro evropské fanoušky RX-7 je ta, že nový Wankel podle Yamamota při použití speciálního katalyzátoru bude splňovat budoucí emisní normy Euro 6.

Hybridem pak RX-7 určitě nebude, protože se dle slov Yamamota taková technika k tomuto typu nehodí, nepomáhá totiž jízdnímu potěšení řidiče. „Pro ryzí sportovní auto je nutný spalovací motor,“ říká manažer Mazdy.

Výkon 220 kW se u sportovního vozu má zdát nízký, Yamamoto ale tvrdí, že budoucí RX-7 bude velice lehká. Má vážit zhruba tolik co Toyota GT 86, jejíž pohotovostní hmotnost činí 1.265 kilogramů.

Základem RX-7 bude patrně platforma budoucí generace MX-5, automobil má použít množství hliníkových dílů. Naopak použitého karbonu kvůli jeho ceně a náročné výrobě tolik nebude.

RX-7 bude mít delší rozvor než budoucí MX-5, v Japonsku má být dokonce nabízena verze s konfigurací interiéru 2+2. Na jiných trzích bude RX-7 pouze dvoumístná.

Nový sporťák se staronovým označením RX-7 se stane nástupcem modelu RX-8, který se přestal vyrábět letos v létě. Bude prémiovým vozem, čemuž bude odpovídat i jeho cena. Ta má být vyšší než třeba u Nissanu 370Z, který na českém trhu začíná na částce 999.000 korun.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - Emel
6. 11. 2012 15:58
Re: Wankel je super
Ne, měří se otáčky hřídele, píst se otáčí třikrát pomaleji ;-).
5. 11. 2012 21:00
Re: Wankel je super
Jasne ze su auta ktore maju vatsiu dynamiku. Ale Mazde s Wankelom asi nejde o maximalku a ani o zrychlenie. Ale tak rychly prejazd zatackou ako v RX-8 si nedovolis ani s BMW M3. (tazisko auta bude zrejme kusom nad cestou...) Obmedzovac zasahuje cca. pri 10.300 ot./min a meraju sa otacky rotacneho piestu
;-)
Avatar - Emel
4. 11. 2012 20:01
Re: Wankel je super
Hmotnost taky, ale hlavně turbo. RX-8 točit musíš, ale ani pak nedostaneš úplně přesvědčivou dynamiku, myšleno ve srovnání třeba se silnějšími variantami BMW 3. Přednosti auta jsou jinde... brzdy, řízení, podvozek.

BTW, červené pole začíná někde u 9.000... a srovnání s pístovým motorem není úplně jednoduché, protože není jasné, otáčky čeho že se to vlastně měří.
4. 11. 2012 19:08
Re: Wankel je super
Netvrdim ze RX-8 je rychlejsia ako RX-7(hmotnost?). RX-7 som bohuzial nemal tu moznost vyskusat. Neslo mi ani tak o auto, ako skor o ten Wankel ako taky a ten bomba urcite je! Ako som pisal auto na vikend, takze o spotrebe benzinu a oleja sa nebavme. Svojou charakteristikou je velmi podobny 900 cm3 japonskym superbikom, mozes to v pohode vytocit na 10.000 ot./min, to je daleko za limitom aj najtocivejsich benzinovych atmosfer. Odporucam kazdemu vyskusat >:D
Avatar - Emel
4. 11. 2012 18:36
Re: Wankel je super
Bomba... no to je relativní, pokud na autě je to možná ten nejslabší prvek. Taky RX-8 nestíhá v přímce ani o dvacet let starší RX-7.