Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5: V příští generaci 1,3 Turbo a více možností individualizace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (50)
Ve své čtvrté generaci má Mazda MX-5 nabídnout nižší hmotnost ve spojení s přeplňovaným motorem o objemu 1,3 litru.

Mazda MX-5 se ve své třetí generaci představila v roce 2005, ale do důchodů se rozhodně nechystá, což dokazuje i poslední modernizace provedená v letošním roce. I přesto se stále objevují další a další informace o jejím nástupci.

Ty ostatně rozvířila samotná Mazda, když společně s italským koncernem Fiat v květnu oznámila, že na nové generaci spolupracuje s Alfou Romeo. Od té doby se v nepravidelných intervalech objevují nové informace z více či méně důvěryhodných zdrojů, které odhalují design i techniku novinku.

Prozatím nejnovější zprávy o připravované čtvrté generaci Mazdy MX-5 přinesl britský magazín What Car?. Tomu v rámci rozhovoru poodhalil roušku tajemství designér automobilky Mazda Akira Tamatani.

Podle informací britského magazínu má být nová Mazda MX-5 lehčí a sportovnější než současná generace. Hmotnost se má snížit o zhruba 100 kg na hodnotu okolo 1000 kg.

Pod kapotu nového roadsteru má zamířit přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,3 litru s výkonem okolo 147 kW (200 k). Ten má přispět ke snížení hmotnosti v přední části vozu. Sesterskou Alfu Romeo má podle starších zpráv pohánět přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 l s výkonem okolo 184 kW (250 k).

Čtvrtá generace Mazdy MX-5 má nabídnout výrazně širší možnosti individualizace, díky nimž si má majitel vůz upravit podle svého vkusu. V tomto případě se hodlá japonská automobilka inspirovat u britského Mini a italského Fiatu 500.

Prodej nové generace Mazdy MX-5 se má podle What Car? rozběhnout v roce 2015.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (50)
Avatar - Ham.
3. 9. 2012 22:11
Re: Objem / výkon
Samozřejmě. Rizikem pro spolehlivost není vlastní princip atmo nebo přeplňování. Obě konstrukce mohou vykazovat jak vysokou tak bídnou spolehlivost a záleží jen na:
- schopnostech konstruktérů
- na tom, zda se podaří konstrukčnímu oddělení postavit ke vchodu do svých kanceláří kulometné hnízdo a odprásknout každého cost cuttera který se přiblíží na vzdálenost nižší než 50m s typickými nápady typu, a nemůže být tohle ozubené kolečko z plastu, bylo by to levnější, co když tady tu stěnu ztenčíte, bude nižší spotřeba materiálu, ježismarjá vy chcete sem použít nikasil, zapomeňte, to je drahé něčím to nahraďte etc. Pokud ne tak se dá i v roce 2012 zmrvit třeba motorek do zahradní sekačky o kterém si myslí i průměrný student průmyslovky že by jej dal.
Avatar - Emel
3. 9. 2012 15:59
Re: Objem / výkon
Těžko říct... dětské nemoci benzínových turbomotorů tu jsou, ale to byly i na začátku turbodieselů. Přesto si dnes už mladší diskusní kolegové na atmosferickou naftu snad ani nepamatují. Věřím, že je možné dosáhnout standardní spolehlivosti.
3. 9. 2012 13:05
Re: Skyactiv v praxi...
A Clio RS, RS5, Ferrari, Lambo, Viper a další.
3. 9. 2012 10:03
Re: Objem / výkon
Dobře, neuvěřitelná hodnota sama o sobě to není. Ale jak bude vypadat tento motůrek po 100 tis. km?? Třeba Ford EcoBoost 1,0 tříválec se vejde (půdorys) na papír A4.
3. 9. 2012 09:47
Re: Skyactiv v praxi...
Když můžou být dvojtaktní motokáry, proč by nemohla mx-5, což vlastně je taková větší motokára :-) a to nemyslím ve zlým, mi se mx-5 opravdu hodně líbí :yes: a líbí se mi taky dvojtaktní zápach, mnohem víc, než naftový :-)