Nová generace Mini: Zahájení výroby je blízko
Továrna Mini v Oxfordu se už připravuje na zahájení výroby nové generace třídveřového hatchbacku Mini s interním označením F56. Automobil by měl být oficiálně představen v druhé polovině roku.
Již od příštího týdne bude probíhat školení pracovníků z výrobní linky, které je připraví na výrobu nového auta. Krátce poté se začnou vyrábět první předprodukční vozy.
V oxfordské továrně budou po boku nového Mini ještě nějaký čas (hovoří se až o dvou letech) vznikat i modely Mini současné generace, a to do té doby, než budou nahrazeny svými nástupci. V budoucnu bude modelová řada této britské značky čítat až 10 modelů.
Všech osm aktuálních modelů bude nahrazeno s tím, že Countryman se má stát plnohodnotným SUV s vyšší světlou výškou. Vyrůst má také kombi Clubman, zatím není jisté, zda si zachová současné řešení se třemi bočními dveřmi.
Novinkami v nabídce se mají stát pětidveřový hatchback a malé MPV. Dříve se spekulovalo také o sedanu.
Základem budoucích Mini se stane nová platforma UKL s pohonem předních kol, kterou použijí i některé menší modely značky BMW. Budoucí Mini mají navíc dostat i nové motory – 1,5litrové benzinové a dieselové tříválce.
Třetí generace novodobého Mini se má podle šéfa oxfordské továrny Franka Bachmanna od druhé poloviny roku 2014 vyrábět i v Nizozemí, v závodu Nedcar, který byl postaven na začátku devadesátých let díky zdrojům Mitsubishi, Volva a holandské vlády. V současnosti tuto továrnu vlastní výrobce autobusů VDL.
Výroba v Holandsku je podle vedení Mini nutná kvůli očekávanému zvýšení produkce spojeným s rozšířením nabídky.
Výroba Countrymanu a Pacemanu bude následující dva roky pokračovat u firmy Magna Steyr v rakouském Grazu, poté by se však měla přesunout jinam.