Nová Toyota Prius bude mít zpoždění
Už na jaře příštího roku se měla rozeběhnout výroba čtvrté generace modelu Toyota Prius (690A), jenž se stal téměř synonymem pro hybridní automobil. To se ale nestane a to i přesto, že na silnicích už byly celkem často potkávány kamuflované prototypy, naznačující, že se vývoj vozu dostal do finální fáze. Automotive News však přišlo s informací, že se zahájení výroby odkládá až na prosinec 2015, do Evropy se tedy první vozy dostanou, kvůli očekávanému obrovskému zájmu v USA a Japonsku zřejmě až ve druhé polovině roku 2016.
Kde je problém? Toyota u novinky slibuje "revoluční design", to ale patrně nebude důvod. Proslýchá se, že inženýři "chtějí dostat ekonomiku provozu na maximum", jinými slovy nejsou ještě zcela spokojeni s výsledkem, jiné zdroje zase vysvětlují situaci tím, že se v případě nového Priusu testují "kritické nové technologie", zejména pak kombinace nové modulární platformy Toyota New Global Architecture a nového hybridního systému, přičemž toto spojení bude později fungovat v nepřeberném množství dalších modelů. Finální prototyp by měl být představen letos v prosinci, tedy přesně rok před zahájením výroby, což je u Toyoty běžný postup.
Stejně jako v případě generací předchozích, i tentokrát by měl být Prius o 10 % úspornější, než jeho předchůdce a to i přes to, že by měl mít pohon všech kol.To půjde na vrub nejen vylepšenému hybridnímu systému, ale zejména zvýšení tepelné účinnosti spalovacího motoru nad 40 % (dnes 38,5 %), což znamená, že půjde více energie ke kolům a méně se jí vyzáří do atmosféry formou tepla. Překvapivě ale v případě Priusu IV nedojde k použití nedávno oznámených počítačových čipů ze silikon-karbidu, které mají jen 10% ztráty oproti současným křemíkovým. Ty budou připraveny do sériové výroby až kolem roku 2020.