7.4. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Toyota Prius: Nová generace dostane novou techniku a pohon všech kol

Toyota Prius: Nová generace dostane novou techniku a pohon všech kol

Japonská hybridní stálice bude ve své čtvrté generaci ještě úspornější. Řešení pohonu všech kol bude podobné jako u vozů z dílny PSA.

Toyotu Prius čekají ve své čtvrté generaci výrazné změny. Nový Prius chystaný pro rok 2015 přijede s pozměněným vzhledem, nová bude také platforma. Specialitou bude pohon všech kol nazývaný e-4WD.

Základem Priusu IV bude nově vyvíjená modulární platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), která je odpovědí Toyoty na MQB od konkurenčního VW Group. Platforma má snížit náklady na výrobu nových aut i jejich vývoj, zároveň sníží hmotnost nových automobilů a pomůže jejich jízdním schopnostem.

Nová platforma umožní použít také nové pohonné ústrojí. Zatímco spalovací (zážehový) agregát si má ponechat objem 1,8 litru jako v dnešním Priusu, elektromotor u přední nápravy má být menší. Navíc bude doplněn druhým elektrickým motorem u zadní nápravy. Nikl-metal hydridový akumulátor bude patrně nahrazen dražším, ale účinnějším lithium-iontovým.

Nový Prius tak bude mít pohon všech kol, Toyota systém nazývá e-4WD. Systém bude podle informací britského magazínu Auto Express fungovat pouze do rychlosti 60 km/h, v nižších rychlostech bude pomáhat s trakcí.

Výsledkem nové techniky má být spotřeba blízká hodnotě 3,1 litru paliva na 100 kilometrů (samozřejmě v evropském normovaném cyklu) a emise oxidu uhličitého okolo 70 g/km. Aktuální Prius spotřebuje v kombinovaném cyklu 3,9 litru benzinu a vypustí 89 gramů CO2.

K tématu: Nová generace Toyoty Prius dorazí 2015, bude zase o 10 % úspornější

Vedle tradičního hybridu se počítá i s plug-in hybridem, který zvládne i jízdu čistě na elektřinu. Dnešní Prius Plug-In Hybrid ujede pouze na elektřinu až 25 kilometrů, dojezd nové generace se má zvýšit jen nepatrně. Zároveň má klesnout kombinovaná spotřeba, která u současného Priusu Plug-in Hybrid činí 2,1 litru na 100 kilometrů.

O tvary budoucího Priusu se v první řadě postarala snaha o co nejlepší aerodynamiku. Výsledkem snah má být zachování součinitele aerodynamického odporu o hodnotě 0,25, kterým se chlubí již dnešní generace Priusu.

K tématu: Toyota chce dát Priusu přívětivější tvář

Design se má výrazně inspirovat netradičním konceptem NS4 Plug-in Hybrid z roku 2012. Zároveň však má Prius podle dřívějších prohlášení představitelů značky lákat svými křivkami více zákazníků než dnešní provedení, kteří mnozí označují za podivné. Celková koncepce se splývavou střechou bude podle špionážních snímků testovaných prototypů nového Priusu zachována.

Změnit se má také interiér. Zatímco dnes jsou budíky umístěny na středu palubní desky, ve čtvrté generaci mají být na tradičním místě, přímo před řidičem. Zpracování vnitřku pak má být lepší než dnes.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Auto Express

Štítky Toyota Hybrid Nové modely Zelená auta

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou

Toyota svolává do servisů více než 90 tisíc současných…

Evropské Automobily roku: Toyota Prius (2005) Evropské Automobily roku: Toyota Prius (2005)

Zatímco Prius první generace se do Evropy dostal se…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…