Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A8 nebude elektromobil, sportovní S8 se ale stane plug-in hybridem!

David Bureš
Diskuze (29)
Přestože by Audi A8 mohlo být v elektrické verzi zajímavým soupeřem pro Teslu Model S, čtyři kruhy takový model nepostaví. Alespoň v této generaci.

Tento týden představená čtvrtá generace Audi A8 debutovala s poměrně širokou nabídkou motorů, postupně se můžeme těšit na příchod dvou šestiválců, dvou osmiválců a vrcholného dvanáctiválce. To ale není všechno, počítá se i se sportovně laděným modelem, tradičně nazvaným S8. Naopak čistě elektrická verze nedorazí.

„Pro tuto generaci A8 elektrický model neplánujeme. Do budoucna ale s elektrickou variantou počítáme,“ uvedl bez bližších podrobností vedoucí Audi pro velká vozidla Peter Fromm. S ohledem na životní cyklus předchozí generace A8 se tak elektrické varianty tohoto modelu dočkáme nejdříve v roce 2024, v nadcházející generaci tohoto luxusního sedanu.

To ale neznamená, že by Audi v segmentu velkých elektrovozů nechtělo působit už dříve. V Ingolstadtu se totiž pracuje na modelu nazvaném A9 e-tron, který elektromobilem bude. Chystaná novinka přijde do roku 2020 a bude součástí plánované, minimálně tříčlenné rodiny čistě elektrických vozů se čtyřmi kruhy na přídi. Vedle A9 e-tron se počítá s dvěma SUV, nazývaných e-tron a e-tron Sportback. První dorazí v příštím roce, druhé v roce 2019. Trio pak má používat shodnou platformu MEB určenou pro auta s elektrickým pohonem.

Co na rozdíl od elektromobilu naopak už v této generaci A8 přijde, je plug-in hybrid. Ten použije kombinaci benzinového šestiválce 3.0 TFSI a elektromotoru o celkovém výkonu 330 kW a točivém momentu 700 N.m, přičemž jeho lithium-iontové baterie postačí až k ujetí 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

Plug-in hybridní koncepci ale použije i vrchol v podobě modelu S8 Plus. Ten převezme techniku aktuálního Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, což bude znamenat kombinaci čtyřlitrového osmiválce twin-turbo a elektrického motoru. Zatímco v Panameře Turbo S E-Hybrid dodává tato technika kombinovaný výkon 500 kW, S8 Plus má nabídnout zhruba 463 kW. Právě kombinace elektromotoru a osmiválce bude největším rozdílem mezi S8 Plus a výchozí S8, která podle dosavadních zpráv bude elektrický agregát postrádat.

Vrcholné Audi S8 zatím nebylo výrobcem oficiálně potvrzeno, její debut se ale předpokládá v příštím roce. Jak by mohlo vypadat, pak dokazuje přiložený návrh slovenského designéra Martina Cypriana.

David Bureš
Diskuze (29)
13. 7. 2017 20:43
Re: Předevčírem
7G-Tronic ale s 4Maticem jinde kombinovali. Napadlo mě, že by 4Matic jako takový mohl mít problém s tím mamutím momentem, ale systém vidí moment za převodovkou, který je citelně větší než na klikové hřídeli, takže se mi to úplně nezdálo (ale je to pořád možnost, nějaký limit mít bude, na druhou stranu není neobvyklé na jedničku moment omezovat).
13. 7. 2017 20:17
Re: Předevčírem
To je asi pravda, ostatně stejnej problém byl s V12 u 5, respektive 7 kvaltu. Ten motor v 65AMG má reálně přes 1200Nm, ale myslím, že to softem stahují na 1000 Právě kvůli převodovce. Ono teda převodovka pro takovýhle síly a pohon všech kol musí dostat zabrat..
Avatar - Hammunasakra
13. 7. 2017 18:47
Re: Předevčírem
Prosim tě nebajkař = dík :-)

Mám ti najít nějakej článek z představení 9G Tronic = s údajem že je schopná přenášet 1000Nm = si velkej kluk = dohledej si to sám ;-)
Avatar - AUDIRS6
13. 7. 2017 18:46
Re: Předevčírem
ok, tebe to napisem:
Pre V12 pouzivali starsi typ prevodovky, ktora bola schopna zvladat tie brutalne Nm, toho motora. Problem bol, ze ta prevodovka nebola koncipovana na upravu pre pohon 4x4.
Potom prisiel novy 9G-Tronic, ale zatial ho nepredstavili vo verzii pre V12. Pravdepodobne sa teda caka na to, kedy jeho upravia na ten toc. moment, potom uz ani 4x4 nebude problem.
13. 7. 2017 18:43
Re: Předevčírem
G snad nemá smysl vytahovat. Samozřejmě, kdyby chtěli, mohli by. Maximálně by museli počkat do další generace. Podobně nebylo (a asi stále není) možné mít ABC a 4Matic.