13.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nové Audi A8 nebude elektromobil, sportovní S8 se ale stane plug-in hybridem!

 

Přestože by Audi A8 mohlo být v elektrické verzi zajímavým soupeřem pro Teslu Model S, čtyři kruhy takový model nepostaví. Alespoň v této generaci.

Tento týden představená čtvrtá generace Audi A8 debutovala s poměrně širokou nabídkou motorů, postupně se můžeme těšit na příchod dvou šestiválců, dvou osmiválců a vrcholného dvanáctiválce. To ale není všechno, počítá se i se sportovně laděným modelem, tradičně nazvaným S8. Naopak čistě elektrická verze nedorazí.

„Pro tuto generaci A8 elektrický model neplánujeme. Do budoucna ale s elektrickou variantou počítáme,“ uvedl bez bližších podrobností vedoucí Audi pro velká vozidla Peter Fromm. S ohledem na životní cyklus předchozí generace A8 se tak elektrické varianty tohoto modelu dočkáme nejdříve v roce 2024, v nadcházející generaci tohoto luxusního sedanu.

To ale neznamená, že by Audi v segmentu velkých elektrovozů nechtělo působit už dříve. V Ingolstadtu se totiž pracuje na modelu nazvaném A9 e-tron, který elektromobilem bude. Chystaná novinka přijde do roku 2020 a bude součástí plánované, minimálně tříčlenné rodiny čistě elektrických vozů se čtyřmi kruhy na přídi. Vedle A9 e-tron se počítá s dvěma SUV, nazývaných e-tron a e-tron Sportback. První dorazí v příštím roce, druhé v roce 2019. Trio pak má používat shodnou platformu MEB určenou pro auta s elektrickým pohonem.

Audi přijíždí s novou vlajkovou lodí A8: Dostala mnoho našlapaných technologií

Co na rozdíl od elektromobilu naopak už v této generaci A8 přijde, je plug-in hybrid. Ten použije kombinaci benzinového šestiválce 3.0 TFSI a elektromotoru o celkovém výkonu 330 kW a točivém momentu 700 N.m, přičemž jeho lithium-iontové baterie postačí až k ujetí 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

Plug-in hybridní koncepci ale použije i vrchol v podobě modelu S8 Plus. Ten převezme techniku aktuálního Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, což bude znamenat kombinaci čtyřlitrového osmiválce twin-turbo a elektrického motoru. Zatímco v Panameře Turbo S E-Hybrid dodává tato technika kombinovaný výkon 500 kW, S8 Plus má nabídnout zhruba 463 kW. Právě kombinace elektromotoru a osmiválce bude největším rozdílem mezi S8 Plus a výchozí S8, která podle dosavadních zpráv bude elektrický agregát postrádat.

Vrcholné Audi S8 zatím nebylo výrobcem oficiálně potvrzeno, její debut se ale předpokládá v příštím roce. Jak by mohlo vypadat, pak dokazuje přiložený návrh slovenského designéra Martina Cypriana.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Nové Audi A8 nebude elektromobil,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Audi uvádí na český trh novou A8. Jak si cenově stojí proti konkurenci? Audi uvádí na český trh novou A8. Jak si cenově stojí proti konkurenci?

Čtvrtá generace A8 přichází na trh s dvěma šestiválcovými…

Jízdní dojmy s Audi A8: Bude tohle nový král? Jízdní dojmy s Audi A8: Bude tohle nový král?

Náš poslední srovnávací test Mercedesu třídy S a BMW 7…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…