Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi přijíždí s novou vlajkovou lodí A8: Dostala mnoho našlapaných technologií

Stanislav Kolman
Diskuze (340)
Audi poprvé zcela odhalilo luxusní vlajkovou loď A8. Zároveň představilo technologie, které v příštích letech dostanou i další modely.

Německá společnost uvedla novou vlajkovou loď během summitu automobilky v katalánské Barceloně. Oficiální odhalení pro veřejnost proběhne na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. To automobiloví nadšenci z České republiky mají štěstí, Audi A8 bude k vidění už koncem prázdnin během unikátní výstavy Auta na Náplavce.

Audi označuje A8 za budoucnost luxusního segmentu. Po nesčetném množství upoutávek a špionážních fotografií přišlo kompletní odhalení nemaskovaného modelu. Design prošel oproti předchůdci spíše evolucí, exteriér se měnil jen drobně. A8 bude nabízena ve 12 barevných provedeních, včetně tří zcela nových odstínů.

Čtyři kruhy však s novým modelem přiváží řadu futuristických inovací. Jednou z nich jsou lasery předních HD Matrix LED světlometů, které při rychlosti nad 69 km/h efektivně zdvojnásobí dosah dálkových světel. Zadní svítilny jsou pak vybaveny technikou OLED. Výčet novinek pokračuje v interiéru. Audi přepracovalo virtuální kokpit, jehož digitální přístrojový panel zobrazuje všechny potřebné informace v HD rozlišení 1920x720 pixelů. Obrazovku o velikosti 10,5“ doprovází jen minimum fyzických tlačítek. Mnohem více se uvnitř vlajkové lodi počítá s pokyny dotykovými a hlasovými.

Výčet funkcí působí slibně. A8 má 41 různých systémů pro podporu řízení, MMI může být nakonfigurováno v až šesti uživatelských profilech se 400 funkcemi! Mezi ně patří „chytrý“ navigační systém, propojení se smartphonem, ladění parkovacích kamer a senzorů nebo úprava audio systému, který vůbec poprvé nabídne 3D zážitek z poslechu také vzadu. Opomenout nesmíme ani funkci pro masáž nohou.

Ve spojitosti s novinkou Audi se hodně hovořilo také o režimu autopilota. Automobilka jako vůbec první sáhla po použití laserových skenerů spojených s radarem a dalšími senzory. Výsledkem je autonomní systém třetí úrovně, jež umí převzít řízení na silnicích, kde je provoz obou směrů oddělen pevnými svodidly. Pomocnou ruku vůz nabídne i při parkování, které zvládne zcela sám. Řidič navíc nemusí být ani ve voze! Průběh tohoto úkonu pak majitel může sledovat pomocí svého chytrého telefonu.

Každé nové Audi A8 bude disponovat mild hybridními technologiemi. Na českých trh nejprve dorazí dva šestiválce přeplňované turbodmychadlem. Vznětová jednotka 3.0 TDI poskytuje maximální výkon 210 kW, zážehový motor o stejném objemu pak 250 kW. Později budou následovat čtyřlitrové osmiválce vyladěné na 320 kW v naftě a 338 kW v případě benzinu. Tajemstvím již není ani chystaný pohon plug-in hybridní technologií. A8 posílá výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím nově vyvinutého osmistupňového automatu.

Stanislav Kolman
Diskuze (340)
Avatar - salamoon
13. 7. 2017 22:34
Re: tak a je to tu...
suhlasim. :yes: oproti tomuto aj to bmw 7 vyzera vnutri brutalne dobre.
nebezpecne matlajuce* sa displeje na vsetko, masivne plochy "klavirneho laku", rovnako matlajuce* sa leskle packy a tlacitka, utopene displeje pomaly pri kolenach, ambientne osvetlenie vysoko,skoro pred ocami vodica...
zbytocnosti ako schovavajuce sa vyduchy ci "masaz" chodidiel to uz iba klincuju....
cisty kolotociarsky styl, neskutocny pruser..... :no:

*snad najlepsie to vidno tu youtu.be/f_jw0Jq8cuw, tam sa coho chalan dotkne, vidiet tam otlacok... ci displej, ci obklad, alebo packa pod volantom....
Avatar - maxi!
13. 7. 2017 09:29
Re: Můžu se zeptat?
neriesme to.... :-!
Avatar - wikinko
12. 7. 2017 19:29
Re: Na zadek...
som rad, ze nie som sam kto je alergicky na zaluzie. pri vybere posledneho sluzobaku u mna kvoli nim vypadol passat aj A4.
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2017 16:05
Re: to auto se mi nelíbí
Prémiový čísla o prémiovym nárůstu prodejů [odkaz] nejvíc prej prémiový X1 :-)

6 milionů prémiovejch aut většinou se 4válcema ve velký míře s přednim pohonem vychrlí rok co rok jen D3 = kde se furt ty prémiový zákazníci berou? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2017 15:46
Re: Na zadek...
Čistě teoreticky = ne technicky. S V12 i když to je hodně okrajová záležitost pár z nás jelo, s V16 nejezdí nikdo

Dneska sou krom extrémních výjímek [odkaz] i V12 vlastně zbytečný = ale sou a eště chvíli budou :yes:
Přes občasný od mýho mládí stále se opakující řeči o V16 = s nim nikdo nejezdí ;-)