19.4. 2017 Jan Mička Jan Mička

Audi e-tron Sportback komunikuje s okolím. Do výroby půjde za dva roky

 

Audi ukázalo v Šanghaji zcela nový elektrický koncept. Výkon až 370 kW, atletický postoj a dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití z něj dělají velmi šťavnatý stroj blízké budoucnosti.

Některé „osobní“ značky koncernu Volkswagen zřejmě jedou na autosalonu v Šanghaji podle stejných not. Elektrický koncept Vision E tam představila Škoda Auto, na nic nečekal Volkswagen a ani Audi. Koncept e-tron Sportback je hudbou velmi blízké budoucnosti, protože se objeví v sériové výrobě už v roce 2019. Rok po modelu e-tron, prvním elektromobilu ve svém segmentu.

Tento koncept je učebnicovou ukázkou crossoveru. Atletický, rozkročený postoj s elegantní linií střechy připomínající kupé, výrazné lemy blatníků, ohromná kola a alespoň pocitově vyšší světlá výška… Trochu to na mě působí, jako by šéf designu Audi Marc Lichte vzal současné A7 Sportback, napumpoval jej steroidy a trochu přizvednul. Světlomety disponují technikou nejnovější evolucí techniky Matrix LED, novinkou jsou však projektory Digital Matrix vytvářející na asfaltu znaky, jejichž prostřednictvím vůz komunikuje s okolím.

Jde o elektrickou čtyřkolku s rozložením hmotnosti 52:48 ve prospěch přední nápravy. Vpředu najdeme jeden elektromotor, vzadu rovnou dva, kombinovaný výkon činí 320 kW a krátkodobě dokonce o 50 kW více. Elektromotory čerpají energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 95 kWh, který by měl být zárukou více než pětisetkilometrového dojezdu na jedno nabití. Avšak asi ne v případě, že budete dokola zkoušet zrychlení z 0-100 km/h za 4,5 sekundy...

„Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé zde v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je v provozu přibližně 150 000 nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 000. Na tento razantní růst jsme dobře připraveni. V nadcházejících pěti letech budeme v Číně nabízet pět modelů e-tron, mezi nimi i elektromobily s akumulátory, jako je Audi e-tron Sportback,“ říká Dr. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti Audi AG, zodpovědný za marketing a prodej.

Koncept e-tron Sportback není žádné ořezávátko ani po stránce rozměrů. Na délku měří 4,9 metru, je 1,98 metru široký, 1,53 metru vysoký a má rozvor 2,93 metru. Půdorys téměř odpovídá současnému Audi A7 Sportback, to je však o více než 10 centimetrů nižší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…