19.4. 2017 Jan Mička Jan Mička

Audi e-tron Sportback komunikuje s okolím. Do výroby půjde za dva roky

 

Audi ukázalo v Šanghaji zcela nový elektrický koncept. Výkon až 370 kW, atletický postoj a dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití z něj dělají velmi šťavnatý stroj blízké budoucnosti.

Některé „osobní“ značky koncernu Volkswagen zřejmě jedou na autosalonu v Šanghaji podle stejných not. Elektrický koncept Vision E tam představila Škoda Auto, na nic nečekal Volkswagen a ani Audi. Koncept e-tron Sportback je hudbou velmi blízké budoucnosti, protože se objeví v sériové výrobě už v roce 2019. Rok po modelu e-tron, prvním elektromobilu ve svém segmentu.

Tento koncept je učebnicovou ukázkou crossoveru. Atletický, rozkročený postoj s elegantní linií střechy připomínající kupé, výrazné lemy blatníků, ohromná kola a alespoň pocitově vyšší světlá výška… Trochu to na mě působí, jako by šéf designu Audi Marc Lichte vzal současné A7 Sportback, napumpoval jej steroidy a trochu přizvednul. Světlomety disponují technikou nejnovější evolucí techniky Matrix LED, novinkou jsou však projektory Digital Matrix vytvářející na asfaltu znaky, jejichž prostřednictvím vůz komunikuje s okolím.

Jde o elektrickou čtyřkolku s rozložením hmotnosti 52:48 ve prospěch přední nápravy. Vpředu najdeme jeden elektromotor, vzadu rovnou dva, kombinovaný výkon činí 320 kW a krátkodobě dokonce o 50 kW více. Elektromotory čerpají energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 95 kWh, který by měl být zárukou více než pětisetkilometrového dojezdu na jedno nabití. Avšak asi ne v případě, že budete dokola zkoušet zrychlení z 0-100 km/h za 4,5 sekundy...

„Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé zde v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je v provozu přibližně 150 000 nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 000. Na tento razantní růst jsme dobře připraveni. V nadcházejících pěti letech budeme v Číně nabízet pět modelů e-tron, mezi nimi i elektromobily s akumulátory, jako je Audi e-tron Sportback,“ říká Dr. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti Audi AG, zodpovědný za marketing a prodej.

Koncept e-tron Sportback není žádné ořezávátko ani po stránce rozměrů. Na délku měří 4,9 metru, je 1,98 metru široký, 1,53 metru vysoký a má rozvor 2,93 metru. Půdorys téměř odpovídá současnému Audi A7 Sportback, to je však o více než 10 centimetrů nižší.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…