Nové Hondě Jazz se daří, je nejprodávanějším autem v Japonsku
V létě představená nová generace Hondy Jazz (v Japonsku prodávaná s označením Fit) zažila na domácím japonském trhu úspěšný měsíc. V říjnu se zde s 23.281 prodanými kusy stal Fit vůbec nejprodávajěším autem.
Fit si meziročně polepšil o 150 procent, navíc porazil zdejší stálice – Toyotu Prius a Toyotu Aqua. Prius skončil s 20.886 prodanými kusy druhý, až za ním skončil malý hybrid Aqua s 19.984 prodanými kusy. Při započtení prodejů z minulých měsíců však Aqua zůstává letos nejprodávanějším vozem v zemi vycházejícího slunce.
Pořadí na prvních pozicích ukazuje, že se v Japonsku daří vozům s hybridním pohonem. Prius a Aqua jsou výhradně hybridy, Fit nabízí hybridní variantu a dvě konvenční verze. Čtvrté Toyotě Corolla pak nová hybridní verze pomohla s meziročním nárůstem prodejů o 111 procent.
Japonský trh v říjnu 2013 – pořadí osobních aut | ||||
Poř. | Model | Prodej (10/2013) | Meziroční rozdíl [%] | Prodej (1-10/2013) |
1. | Honda Fit | 23.281 | 150% | 132.606 |
2. | Toyota Prius | 20.886 | 15% | 216.253 |
3. | Toyota Aqua | 19.984 | -17% | 228.662 |
4. | Toyota Corolla | 12.632 | 111% | 77.856 |
5. | Nissan Note | 9.586 | -4% | 128.207 |
6. | Toyota Vitz | 6.897 | 29% | 74.267 |
7. | Nissan Serena | 6.340 | 28% | 82.061 |
8. | Toyota Crown | 5.984 | 174% | 72.674 |
9. | Honda StepWGN | 5.304 | 53% | 57.296 |
10. | Honda Freed | 4.881 | 6% | 59.286 |
Úspěch Fitu znamenal, že se Honda s 38.012 prodanými auty stala po Toyotě druhou nejprodávanější značkou na trhu, na třetí místo odsunula Nissan. První Toyota měla v říjnu takřka poloviční podíl na trhu.
Na japonském trhu se během října prodalo 264.567 nových automobilů, což je o 17 procent více než před rokem. I přes úspěšný říjen však letošní prodeje aut v Japonsku jsou nižší než loni. Za prvních deset měsíců roku bylo v zemi vycházejícího slunce registrováno 2.731.659 aut, o sedm procent méně než před rokem.
Zvlášť se v Japonsku počítají registrace malých kei cars. Těch se v říjnu prodalo 157.083 kusů, což je také o 17 procent více než před rokem. Od letošního ledna října bylo v Japonsku registrováno 1.763.276 kei cars, což je tříprocentní meziroční nárůst.
Vedle obliby hybridů a kei cars je japonský trh specifický nákloností k domácím značkám. Ty zahraniční totiž mají letos pouze 10,2procentní podíl na trhu. Situace se však mění a podíl zahraničních značek na trhu pomalu roste, loni činil 7,7 procenta.
Japonský trh v říjnu 2013 – pořadí značek | ||||
Poř. | Značka | Prodej (10/2013) | Meziroční rozdíl [%] | Prodej (1-10/2013) |
1. | Toyota | 127.122 | 11% | 1.270.950 |
2. | Honda | 38.012 | 90% | 276.241 |
3. | Nissan | 33.993 | -2% | 425.604 |
4. | Mazda | 11.501 | 26% | 143.410 |
5. | Subaru | 8.239 | 1% | 108.127 |
6. | Suzuki | 5.396 | 9% | 67.774 |
7. | Isuzu | 4.502 | 24% | 51.852 |
8. | Lexus | 4.310 | 38% | 39.363 |
9. | Hino | 3.825 | 33% | 38.562 |
10. | Mitsubishi | 3.414 | -36% | 45.877 |