Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Hondě Jazz se daří, je nejprodávanějším autem v Japonsku

David Bureš
Diskuze (13)
Díky úspěchu Jazzu se Honda v říjnu stala druhou nejprodávanější značkou na japonském trhu.

V létě představená nová generace Hondy Jazz (v Japonsku prodávaná s označením Fit) zažila na domácím japonském trhu úspěšný měsíc. V říjnu se zde s 23.281 prodanými kusy stal Fit vůbec nejprodávajěším autem.

Fit si meziročně polepšil o 150 procent, navíc porazil zdejší stálice – Toyotu Prius a Toyotu Aqua. Prius skončil s 20.886 prodanými kusy druhý, až za ním skončil malý hybrid Aqua s 19.984 prodanými kusy. Při započtení prodejů z minulých měsíců však Aqua zůstává letos nejprodávanějším vozem v zemi vycházejícího slunce.

Pořadí na prvních pozicích ukazuje, že se v Japonsku daří vozům s hybridním pohonem. Prius a Aqua jsou výhradně hybridy, Fit nabízí hybridní variantu a dvě konvenční verze. Čtvrté Toyotě Corolla pak nová hybridní verze pomohla s meziročním nárůstem prodejů o 111 procent.

Japonský trh v říjnu 2013 – pořadí osobních aut
Poř.ModelProdej (10/2013)Meziroční rozdíl [%]Prodej (1-10/2013)
1.Honda Fit23.281150%132.606
2.Toyota Prius20.88615%216.253
3.Toyota Aqua19.984-17%228.662
4.Toyota Corolla12.632111%77.856
5.Nissan Note9.586-4%128.207
6.Toyota Vitz6.89729%74.267
7.Nissan Serena6.34028%82.061
8.Toyota Crown5.984174%72.674
9.Honda StepWGN5.30453%57.296
10.Honda Freed4.8816%59.286

Úspěch Fitu znamenal, že se Honda s 38.012 prodanými auty stala po Toyotě druhou nejprodávanější značkou na trhu, na třetí místo odsunula Nissan. První Toyota měla v říjnu takřka poloviční podíl na trhu.

Na japonském trhu se během října prodalo 264.567 nových automobilů, což je o 17 procent více než před rokem. I přes úspěšný říjen však letošní prodeje aut v Japonsku jsou nižší než loni. Za prvních deset měsíců roku bylo v zemi vycházejícího slunce registrováno 2.731.659 aut, o sedm procent méně než před rokem.

Zvlášť se v Japonsku počítají registrace malých kei cars. Těch se v říjnu prodalo 157.083 kusů, což je také o 17 procent více než před rokem. Od letošního ledna října bylo v Japonsku registrováno 1.763.276 kei cars, což je tříprocentní meziroční nárůst.

Vedle obliby hybridů a kei cars je japonský trh specifický nákloností k domácím značkám. Ty zahraniční totiž mají letos pouze 10,2procentní podíl na trhu. Situace se však mění a podíl zahraničních značek na trhu pomalu roste, loni činil 7,7 procenta.

Japonský trh v říjnu 2013 – pořadí značek
Poř.ZnačkaProdej (10/2013)Meziroční rozdíl [%]Prodej (1-10/2013)
1.Toyota127.12211%1.270.950
2.Honda38.01290%276.241
3.Nissan33.993-2%425.604
4.Mazda11.50126%143.410
5.Subaru8.2391%108.127
6.Suzuki5.3969%67.774
7.Isuzu4.50224%51.852
8.Lexus4.31038%39.363
9.Hino3.82533%38.562
10.Mitsubishi3.414-36%45.877

David Bureš
Diskuze (13)
18. 11. 2013 07:57
Re: Ovšem...
Je úzká na šířku...panebože, ty jseš ale textař.
Avatar - wakantanka
17. 11. 2013 21:29
Re: Ovšem...
Chlapi nechajte ho ... blížia sa vianoce ... to on chce len tak taktne naznačiť čo by si prial pod stromček. Neboj Adamko ... Ježiško ti určite nejakú Škodofku prinesie, a možno aj dve v mierke 1:43 >:D
Avatar - pelikoš
17. 11. 2013 20:45
no
mě se líbí mnohem více nissan note ;-) :yes:
17. 11. 2013 19:03
Re: Ovšem...
radšej knihu... ;-\
17. 11. 2013 19:01
Re: Ovšem...
357k za Fabii, no nekup to za ty prachy >:D