Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz Hybrid 2014: Sportovnější a s dvouspojkovou převodovkou

Diskuze (20)
Honda odhalila podobu třetí generace malého modelu Jazz. Prodávat se začne nejprve jako hybrid a zamíří napřed k zákazníkům v Japonsku a USA.

Současná generace Hondy Jazz má už šest let od premiéry, a tak nepřekvapí, že japonská automobilka odhalila podobu nástupce. Vůz na prvních fotkách nese označení Fit – tak Honda říká Jazzu na mimoevropských trzích.

Pod kapotu zamíří nové pohonné ústrojí nazvané Sport Hybrid, takto Honda souhrnně označuje full hybrid vycházející z technologie Earth Dreams. Základem je 1,5litrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu,doplněný o výkonný elektromotor, lithium-iontové baterie a nově vyvinutou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku i-DCD (intelligent-Dual Clutch Drive). Jazz Hybrid tedy přišel o bezestupňovou převodovku a získal dva decilitry zdvihového objemu navíc. Přesto má být o 35 % úspornější.

Prodej v Japonsku bude zahájen v září, zákazníci v USA dostanou od příštího léta auta vyrobená v nové továrně Hondy v Mexiku. Mezitím se nabídka rozšíří i o konvenční motory – 1,3 l s nepřímým vstřikováním (74 kW) a nový 1,5 l Earth Dreams s přímým vstřikováním (95 kW). Alternativou k manuální převodovce by zde mělo být dnes používané CVT.

Honda se chystá uvést i odvozený sedan, nástupce modelu City, a nově také malý crossover na bázi Jazzu.

Diskuze (20)
Avatar - Invert
22. 7. 2013 22:57
Re: I-VTEC + "DSG"
Ano, ale já nemluvil o DCT, ale ještě o starém automatu s měničem. A držel jsem řeč o Accordu, ne o Civicu ;-)
Avatar - King
22. 7. 2013 15:42
Re: Sport Hybrid? Cha, cha!
Jistě, máš naprostou pravdu. McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder a Honda NSX, hybridy s (pokud to tak cítíš) automatickou převodovkou, ty se opravdu za sportovní považovat nedají, Lidi jsou holt hlupáci, ještě že tě máme. :-) :yes:
Avatar - King
22. 7. 2013 15:39
Re: I-VTEC + "DSG"
Civic CVT nikdy neměl, to si asi pleteš s robotizovaným i-Shiftem, pouze Jazz/City a hybridy Insight, CR-Z a Civic. Jinak u Hondy je to přesně naopak - tam se CVT nyní rozšiřují z malých do větších aut - v US s ním začal jezdit Accord!

Budoucí rozhození převodovek je zatím velkou neznámou. DCT jsou zatím potvrzeny pouze pro hybridy - Jazz/NSX/Acura RLX, naopak Jazz bude mít zcela jistě opět CVT a jak vidno, má ho i Accord. Takže teď není vůbec zřejmé, které z budoucích aut bude mít 5AT, které 6AT, které 7DCT a které CVT.
Avatar - King
22. 7. 2013 15:34
Re: I-VTEC + "DSG"
O čem to přesně mluvíš? Nové atmosférické motory Earth Dreams rozhodně nejsou z minulého století a z logiky věci vcelku vyplývá, že DCT převodovky nemají tebou zmíněný měnič.

Až příště pojedeš s klasickým měničovým automatem (jenž stále používá asi tak 60 % všech aut s nemanuálním řazením), tak si na mě vzpomeň a před manévrem nejprve podřaď. Pak se ti dědek za volantem fábie nebude smát, že neumíš jezdit. :-)
21. 7. 2013 13:30
Od 10 k 5
První Jazz měl špičkový design padnoucí k tomu jménu - tak nějak "optimisticky" koukal velkými světly pod kryty, nebylo tam nic rušivého. Hezké auto s nízkou spotřebou a motorem s 2 svíčkami na válec. Inovativní sklápění zadních sedadel.
Tenhle nový kočkopes je designovým přešlapem. Nárazník s velkými "fake" vdechy jako nějaký sporťák u mikro MPV. Proč? K tomu "patrové" uspořádání a velká masa plechu nad koly. Na boku zcela nesmyslný prolis táhnoucí se dozadu, který vysoký bok auta vůbec opticky nerozbíjí. Stejný prolis má odporný Ssangyong Actyon. Chtělo by to spíš větší okna a ne se za každou cenu snažit, aby linka oken vedla "dynamicky" vzhůru, to malým autům moc nesvědčí.
Japonci by měli zaplatit nějakému italskému studiu a nedělat design sami. Prodává obal. Na co je dokonalá technika, když auto vypadá zvenku hnusně? To si raději každý vezme zastaralejší techniku koncernu ve vzhledově přijatelném kabátě.