Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru WRX STI pojede v červnu v Zeleném pekle

Subaru WRX STi
2 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Za dveřmi je sice detroitská přehlídka, ale ticho není ani v Japonsku. Rozbíhá se Tokyo Auto Salon a domácí Subaru nemůže zůstat stranou. Připravilo si závodní verzi nového WRX STI.

Tokyo Auto Salon je tak trochu asijskou obdobou výstavy v Essenu. Prim tu hrají hlavně upravená a závodní auta. No a Plejády nemohou tuhle přehlídku pochopitelně opominout, zvláště když jejich WRX ještě voní novotou. Nevychází z Imprezy, jako tomu bylo dosud, ale z kombi Levorg, jenže jde o klasický tříprostorový sedan. A u špičkové varianty STI tomu pochopitelně není jinak.

STI se nám ukazuje nově coby závodní speciál, který se objeví na okruzích. A to dokonce v Evropě, pojede totiž čtyřiadvacetihodinovku na Nordschleife, tedy slavné Severní smyčce německého Nürburgringu. Ta se uskuteční ve dnech 19. - 22. června 2014. Subaru Tecnica International se nevzdává své oblíbené modré barvy, doplňuje ji šedá a nechybí pochopitelně ani karbonové díly včetně mohutného zadního křídla. Ale kde jsou zlatá kola? Pro závod se hodí spíše tmavá, to je pravda.

Tovární WRX STI je zařazeno do kategorie SP3T. Ta zahrnuje auta vzešlá ze sériové produkce s přeplňovanými motory o objemu od 1601 do 2000 cm3. Pod kapotou závoďáku je logicky dvoulitrový plochý čtyřválec s turbem. Spekulace zatím tvrdí, že sériová verze dostane větší agregát 2,5 l. No, uvidíme již brzy. Přesné technické údaje bohužel zatím zveřejněny nebyly, automobilová divize Fuji Heavy Industries je tají. Připomeňme, že obyčejné WRX má 195 kW, tedy 265 koní. Odcházející WRX STI disponuje vyššími 221 kW (300 k) a 407 N.m, ale z dvouapůllitru.

Vytrvalostní závod, který je součástí mistrovství VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) s novinkou pojedou Japonci Toshihiro Yoshida a Kouta Sasaki, na jména dalších dvou evropských pilotů si musíme počkat, ještě nebyla oznámena. Tým vede Hideharu Tatsumi, na tom se od loňska nic nezměnilo. Pro Subaru už to bude sedmý nepřetržitý start v tomto závodě. Kategorii SP3T mimochodem dvakrát vyhrálo, naposledy předloni.

Subaru nové WRX představilo v listopadu 2013 v Los Angeles. Oficiální světová premiéra silničního STI se však chystá teď do Detroitu. Jeho podobu alespoň na fotografiích už známe. Tokyo Auto Salon začíná dnes 10. ledna a končí v neděli 12. ledna. Automobilka se nevzdává ani účasti v prestižní japonské sérii Super GT, loni zde BRZ GT300 triumfovalo ve své třídě. Bude i nadále podporovat soukromníky ve světovém i evropském šampionátu automobilových soutěží.

Vstoupit do diskuze (3)