Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX STI oficiálně: Tak takhle vypadá!

Aleš Jungmann
Diskuze (75)
Těsně před oficiální výstavní premiérou byly zveřejněny fotografie nového WRX STI.

Podoba nové generace modelu WRX STI již není tajemstvím, na internet unikly první fotografie. Podobu slabší verze WRX známe již několik týdnů, oproti ní je „modrozlatá střela“ visuálně ostřejší. Kdo by však čekal nějaké zásadní odlišení, bude zklamán, stačit musí jinak řešené vstupy pro vzduch v předním nárazníku či tradiční poznávací znamení estéíček, masivní křídlo na zádi.

Pod kapotou by se měl opět objevit přeplňovaný čtyřválec typu boxer o objemu 2,5 litru. V současném provedení má výkon 300 koní a 407 N.m, podle zákulisních informací to vypadá, že by nová generace měla zůstat zhruba „na svém“.

Zajímavější zprávy se týkají převodovky: kromě šestistupňového manuálu by mělo Subaru nabídnout i dvouspojkový automat, ovládaný pádly pod volantem. Na přesnější informace si však budeme muset ještě chvíli počkat, zatím vše berte jako spekulaci.

Aleš Jungmann
Diskuze (75)
10. 1. 2014 11:26
Re: Dvouspojka
Kroutící moment je síla, kterou se motor opírá do převodovky. Výkon je práce za jednotku času. Ten nehraje roli. Každá převodovka je konstruovaná na nějakou sílu, kterou je schopná přenášet. Pokud bude větší, převodovka se rozsype. Vezmi si třeba nový motory 1,4 a 1,8 TSI. Oba mají schodný kroutící moment (250 Nm), ale rozdílný výkon 103 vs 132 kW. Důvod je prostý. Ušetřit. 1,8 TSI by neměl problém dosáhnout přes 300 Nm, ale to by se tam musela použít lepší (dražší) převodovka. Tak tam radši Škodovka dává mizernou špajzku a omezuje maximální kroutící moment elektronicky. Ale možná v Subaru nejsou taková parta fušérů jako ve VW, takže se dá brát, že motor s vyšším výkonem bude mít i o něco větší krouťák. Čili tvou úvahu chápu.
9. 1. 2014 22:08
Re: Dvouspojka
jasně ;-) ber ty kW jako určení motorů - já si jejich kroutící moment nepamatuji - a googlovat se mi nechtělo - nejsem technik - dovedeno do konce - jestli se nepletu - tak přes převodovku jde hlavně ten kroutící mománt a nikoliv kW ne?
takže bych tedy opravil svůj přispěvek na - víme, že lineartronic zvládá kroutící moment motorů s výkonom 177kW a na domácím trhu okolo 200kW - ok?
9. 1. 2014 21:00
Re: Hlásím šílenství
Ano. Ale ve srovnání s STi jen zlomek. To auto (EVO) je na první dojem hravější ovladatelnější. Těžko se to popisuje. Já hlavně nikomu nenutím, že je STi lepší. Je to o charakteru a vyloženě, co komu víc sedne. A jak neberu chlapce z TopGearu jako měřítko, tak u testu z roku tušim 2005 se naprosto shodnu. Evo je na první pohled pro řidiče lepší, ale pokaždé, když sme někam jeli, šel jsem k STi (Hammond i Clarkson).
Ten můj příspěvek byl ale pozastavení nad tím, jak "jednoduše" jsem "zapomenul" sedan. ;-)
9. 1. 2014 13:50
Re: SUBARU REPETE
tenhle tvůj text jsem si v roce tuším 2005 vytiskl na A4, mnohokrát přečetl.. a vozím v autě jako záložku v autoatlase.
je to to nejlepší, co jsem kdy na ACZ četl.
takže ještě jednou díky, GTI.
9. 1. 2014 12:27
Re: Dvouspojka
Pro převodovku je podstatný jakej zvládá krouťák ne výkon.