Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Suzuki Jimny zachyceno bez maskování. Pořád vypadá retro

David Bureš
Premiéra nové generace legendárního offroadu se blíží. V Japonsku byla zachycena celá smečka tohoto auta. Bez maskování!

Populární maličký offroad Suzuki Jimny se prodává již od roku 1970, dlouhověkost jednotlivých generací ale znamená, že na trhu je teprve třetí, a to již od roku 1998. Už se to ale brzy změní, na cestě je čtvrtá generace Jimny, o níž už od loňska na veřejnost unikají kusé informace. Díky interní prezentaci jsme tak poznali nákres auta nebo vybrané detaily, později byl vyfocen i maskovaný prototyp. A nyní byl vůz zachycen bez kamufláže!

A to ne jeden, ale hned několik exemplářů nového Jimnyho, které stály zaparkované na parkovišti u jedné z japonských továren Suzuki. Zamaskované už nebyly, pokud tedy nepočítáme plachty na kapotě a střeše chránící lak auta. Ty ale pohled na design novinky nijak nenarušily.

Díky tomu už víme, že si Jimny uchová charakteristicky hranatou karoserii s retro vzhledem, jak ostatně už naznačily první nákresy a špionážní snímky prototypu. Ostatně co jiného čekat od offroadu... Potvrdily se ale také zprávy o širší nabídce barev a větší možnosti individualizace, podle dnešní automobilové módy. Vedle zaparkovaných stříbrných Jimny se tak objevují i modré kousky nebo žlutozelené.

Účelně navržená krabicovitá karoserie s jedním párem dveří evokuje zmenšený Mercedes-Benz třídy G, krátké převisy a vysoká světlost jsou podřízeny použití v terénu. Podobně účelný bude i interiér, patentové snímky totiž ukazují manuálně otevíraná boční okna pomocí kliček, na středovém panelu ale nebude chybět obrazovka multimediálního systému. Navigace se zkrátka při cestě za dobrodružstvím bude hodit... Novinkou mají být i boční a hlavové airbagy, Jimny se zkrátka musí podřídit dnešním bezpečnostním normám.

Terénními schopnosti automobil naváže na předchůdce, Suzuki ostatně nové Jimny vyvíjí na základě zkušeností zákazníků, kteří na něm nejvíce oceňují právě vlastnosti mimo zpevněné cesty. Proto si má vůz zachovat žebřinový rám, pohon všech kol nebo redukční převodovku.

Naopak nabídka motorů je stále zahalena tajemstvím. Nejčastěji se hovoří o nasazení přeplňovaného tříválce 1.0 BoosterJet, k dispozici by ale měl být také atmosférický čtyřválec. A pravděpodobná je také mildhybridní verze.

David Bureš