18.9. 2013 Jan Mička Jan Mička

Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy

 

Nová generace Suzuki SX4 přichází na náš trh. Dostala přídomek S-Cross a za rozumné peníze nabídne skutečně mnoho.

Nové Suzuki SX4 S-Cross je nabízeno se dvěma pohonnými jednotkami a čtyřmi liniemi výbav. Již základní verze Start nepostrádá sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, výškově stavitelný volant, stabilizační systém, Isofix, elektrická okna nebo manuální klimatizaci. To vše za 359.900 Kč. Vůz stojí na 16“ ocelových discích, rezervní kolo je pro všechny verze pouze dojezdové. Bez rozdílu výbavy si připlatíte 15.000 korun za metalízu.

O dost zajímavěji vypadá výbavový stupeň Comfort. Oproti základu je o 50.000 korun dražší, nabídne však rádio s MP3, tempomat s omezovačem, USB vstup, dvojité dno v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, osvětlení kufru nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Lepší střed představuje stupeň Premium. Oproti linii Comfort navíc dostanete asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, kožený potah volantu, středovou loketní opěrku nebo 16“ lité disky. Přísně komfortním prvkem je možnost polohování opěradel zadních sedadel, bezpečnost zvyšují směrové blikače ve vnějších zpětných zrcátkách.

Linie Elegance představuje u Suzuki SX4 S-Cross absolutní vrchol. Oproti stupni Premium dostanete LED denní svícení, Bluetooth konektivitu, vyhřívání předních sedadel, samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické xenonové světlomety, dešťový senzor a zatmavená zadní okna. Nejvyšší stupeň výbavy koupíte s benzínovým motorem 1.6 VVT od 459.900 Kč.

Zatímco v prvních třech liniích se s příplatkovými prvky krom metalízy nesetkáte, vše si můžete vynahradit v výbavy Elegance. Tu je totiž možno rozšířit o paket Lux za 40.000 korun, který dodá panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a kožené čalounění sedaček a výplní dveří.

Během následujících 12 měsíců chce české zastoupení Suzuki prodat tisíc nových SX4. Nejprodávanější výbavou bude verze Comfort. Hlavními konkurenty budou Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai a Opel Mokka.

Novou generaci Suzuki SX4 jsme si exkluzivně vyzkoušeli již čtvrt roku před začátkem prodeje. V příštích týdnech se dočkáte plnohodnotného redakčního testu.

Suzuki SX4 S-Cross - technická data a české ceny
Motor1.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 DDiS1.6 DDiS 4×4
Převodovka5MT5MTCVTCVT6MT6MT
Zdvihový objem [cm3]158615861586158615861586
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88 /
6000
88 /
6 000
88 /
6000
88 /
6000
88 /
3750
88 /
3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]156 /
4400
156/
4400
156/
4400
156/
4400
320/
1750
320/
1750
Max. rychlost [km/h]180175170165180175
Zrychlení 0-100 km/h [s]111212,413,51213
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,75,55,74,24,4
Hmostnost [kg]116012451200126013151380
Cena Start [Kč]359.900-----
Cena Comfort [Kč]409.900---479.900-
Cena Premium [Kč]439.900489.900469.900519.900509.900-
Cena Elegance [Kč]459.900509.900489.900539.900529.900579.900

Jízdní dojmy: Dáme Sport!

Novinku Suzuki SX4 S-Cross jsme vyzkoušeli na úzkých okreskách oblasti, které se přezdívá Česká Sibiř. Automobil ve verzi s pohonem všech kol funguje skvěle.

Design se povedl, zvláště u verze se zelinkavým lakem vyniká spodní oplastování. Vpředu je místa dostatek, posaz za volantem si najdete hned. Interiér je přehledný, ze stylistiky vozu se vymykají pouze přístroje s modrými stupnicemi, jinak vládne šedá, černá a stříbrná. Dlouháni by uvítali možnost o několik milimetrů snížit sedák, dá se na to však zvyknout.

Pozor však vzadu: před koleny máte spoustu místa, ale nad hlavou u verzí se skleněnou střechou centimetry chybějí. Je totiž dvoudílná a elektricky ovládaná, přičemž oba díly se skládají nad sebe. Podíl tvrdých a měkčených plastů je vyvážený, přístrojová deska se neleskne v čelním skle a všechny ovladače jsou na svém místě. Jen by to chtělo o něco přitvrdit přední opěradla v jejich horní části, aby jízda byla ještě komfortnější.

Jízda nás baví, jenom by to chtělo ještě více přitužit posilovač řízení. Ale práci, jakou odvádí podvozek, před tím musíme smeknout. V běžném režimu je přední pohon samozřejmě nedotáčivý, ale naprosto čitelně a nezáludně – zadní kola se s režimem Auto totiž připojují jen v nezbytných případech. Když si však vroubkovaným kolečkem na středovém tunelu zvolíte režim Sport, rázem přijdou ke slovu i zadní kola (přenos točivého momentu řídí elektromagnetická spojka) a vůz se obdivuhodně zklidní. Zatáčky pak „řežete“ s bravurou hlava nehlava, bez nejmenších známek nestability.

Povedlo se i řazení – páka padne do ruky a kulisa je správně přesná. Byť v našem případě jenom u benzinové verze, turbodiesel používá jinou převodovku a ta má řazení hodně tuhé. Prý se to ale ještě zlepší… Výbava je na úrovni, nechybí například startovací tlačítko, bluetooth, duální klimatizace, integrované autorádio a vyhřívání přední sedadel. Poprvé u značky je k dispozici také omezovač rychlosti.

Zážehový čtyřválec se podařilo natolik odhlučnit, že ho při běžné jízdě vůbec neslyšíte. Poprvé se ozve při 3500/min a pak kolem 5000/min, ale až do zásahu omezovače při 6250/min zůstává pořád utlumený. Na vytyčené trati vedoucí po rozbitých úzkých okreskách kolem Jetřichovic a lesem se spoustou zatáček jsme jezdili za slušných 6,9 litru.

Turbodiesel běží neméně sametově a tlumeně, zatahuje již od nějakých 1400/min a spotřebu na stejné trase ukázal o litr menší (5,9 l). Proti benzinu dovoluje ostré vracečky projíždět o stupeň výš a nenutí tolik řadit.

Na závěr přišla ke slovu terénní vložka: výjezd po monínské sjezdovce. V režimu Snow & Mud a s elektronickým závěrem Lock jsme se na jedničku vyškrábali do rozbahněného svahu. Když už to vypadalo, že přední kola na blátě ztrácejí grip, přišla pomoc zezadu. Takže i tohle SX4 S-Cross zvládlo, a to mělo obuté silniční sedmnáctipalcové pláště Continental ContiEcoContact o rozměru 205/50.

Tomáš Kovařík

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…