18.9. 2013 Jan Mička Jan Mička

Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy

 

Nová generace Suzuki SX4 přichází na náš trh. Dostala přídomek S-Cross a za rozumné peníze nabídne skutečně mnoho.

Nové Suzuki SX4 S-Cross je nabízeno se dvěma pohonnými jednotkami a čtyřmi liniemi výbav. Již základní verze Start nepostrádá sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, výškově stavitelný volant, stabilizační systém, Isofix, elektrická okna nebo manuální klimatizaci. To vše za 359.900 Kč. Vůz stojí na 16“ ocelových discích, rezervní kolo je pro všechny verze pouze dojezdové. Bez rozdílu výbavy si připlatíte 15.000 korun za metalízu.

O dost zajímavěji vypadá výbavový stupeň Comfort. Oproti základu je o 50.000 korun dražší, nabídne však rádio s MP3, tempomat s omezovačem, USB vstup, dvojité dno v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, osvětlení kufru nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Lepší střed představuje stupeň Premium. Oproti linii Comfort navíc dostanete asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, kožený potah volantu, středovou loketní opěrku nebo 16“ lité disky. Přísně komfortním prvkem je možnost polohování opěradel zadních sedadel, bezpečnost zvyšují směrové blikače ve vnějších zpětných zrcátkách.

Linie Elegance představuje u Suzuki SX4 S-Cross absolutní vrchol. Oproti stupni Premium dostanete LED denní svícení, Bluetooth konektivitu, vyhřívání předních sedadel, samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické xenonové světlomety, dešťový senzor a zatmavená zadní okna. Nejvyšší stupeň výbavy koupíte s benzínovým motorem 1.6 VVT od 459.900 Kč.

Zatímco v prvních třech liniích se s příplatkovými prvky krom metalízy nesetkáte, vše si můžete vynahradit v výbavy Elegance. Tu je totiž možno rozšířit o paket Lux za 40.000 korun, který dodá panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a kožené čalounění sedaček a výplní dveří.

Během následujících 12 měsíců chce české zastoupení Suzuki prodat tisíc nových SX4. Nejprodávanější výbavou bude verze Comfort. Hlavními konkurenty budou Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai a Opel Mokka.

Novou generaci Suzuki SX4 jsme si exkluzivně vyzkoušeli již čtvrt roku před začátkem prodeje. V příštích týdnech se dočkáte plnohodnotného redakčního testu.

Suzuki SX4 S-Cross - technická data a české ceny
Motor1.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 DDiS1.6 DDiS 4×4
Převodovka5MT5MTCVTCVT6MT6MT
Zdvihový objem [cm3]158615861586158615861586
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88 /
6000
88 /
6 000
88 /
6000
88 /
6000
88 /
3750
88 /
3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]156 /
4400
156/
4400
156/
4400
156/
4400
320/
1750
320/
1750
Max. rychlost [km/h]180175170165180175
Zrychlení 0-100 km/h [s]111212,413,51213
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,75,55,74,24,4
Hmostnost [kg]116012451200126013151380
Cena Start [Kč]359.900-----
Cena Comfort [Kč]409.900---479.900-
Cena Premium [Kč]439.900489.900469.900519.900509.900-
Cena Elegance [Kč]459.900509.900489.900539.900529.900579.900

Jízdní dojmy: Dáme Sport!

Novinku Suzuki SX4 S-Cross jsme vyzkoušeli na úzkých okreskách oblasti, které se přezdívá Česká Sibiř. Automobil ve verzi s pohonem všech kol funguje skvěle.

Design se povedl, zvláště u verze se zelinkavým lakem vyniká spodní oplastování. Vpředu je místa dostatek, posaz za volantem si najdete hned. Interiér je přehledný, ze stylistiky vozu se vymykají pouze přístroje s modrými stupnicemi, jinak vládne šedá, černá a stříbrná. Dlouháni by uvítali možnost o několik milimetrů snížit sedák, dá se na to však zvyknout.

Pozor však vzadu: před koleny máte spoustu místa, ale nad hlavou u verzí se skleněnou střechou centimetry chybějí. Je totiž dvoudílná a elektricky ovládaná, přičemž oba díly se skládají nad sebe. Podíl tvrdých a měkčených plastů je vyvážený, přístrojová deska se neleskne v čelním skle a všechny ovladače jsou na svém místě. Jen by to chtělo o něco přitvrdit přední opěradla v jejich horní části, aby jízda byla ještě komfortnější.

Jízda nás baví, jenom by to chtělo ještě více přitužit posilovač řízení. Ale práci, jakou odvádí podvozek, před tím musíme smeknout. V běžném režimu je přední pohon samozřejmě nedotáčivý, ale naprosto čitelně a nezáludně – zadní kola se s režimem Auto totiž připojují jen v nezbytných případech. Když si však vroubkovaným kolečkem na středovém tunelu zvolíte režim Sport, rázem přijdou ke slovu i zadní kola (přenos točivého momentu řídí elektromagnetická spojka) a vůz se obdivuhodně zklidní. Zatáčky pak „řežete“ s bravurou hlava nehlava, bez nejmenších známek nestability.

Povedlo se i řazení – páka padne do ruky a kulisa je správně přesná. Byť v našem případě jenom u benzinové verze, turbodiesel používá jinou převodovku a ta má řazení hodně tuhé. Prý se to ale ještě zlepší… Výbava je na úrovni, nechybí například startovací tlačítko, bluetooth, duální klimatizace, integrované autorádio a vyhřívání přední sedadel. Poprvé u značky je k dispozici také omezovač rychlosti.

Zážehový čtyřválec se podařilo natolik odhlučnit, že ho při běžné jízdě vůbec neslyšíte. Poprvé se ozve při 3500/min a pak kolem 5000/min, ale až do zásahu omezovače při 6250/min zůstává pořád utlumený. Na vytyčené trati vedoucí po rozbitých úzkých okreskách kolem Jetřichovic a lesem se spoustou zatáček jsme jezdili za slušných 6,9 litru.

Turbodiesel běží neméně sametově a tlumeně, zatahuje již od nějakých 1400/min a spotřebu na stejné trase ukázal o litr menší (5,9 l). Proti benzinu dovoluje ostré vracečky projíždět o stupeň výš a nenutí tolik řadit.

Na závěr přišla ke slovu terénní vložka: výjezd po monínské sjezdovce. V režimu Snow & Mud a s elektronickým závěrem Lock jsme se na jedničku vyškrábali do rozbahněného svahu. Když už to vypadalo, že přední kola na blátě ztrácejí grip, přišla pomoc zezadu. Takže i tohle SX4 S-Cross zvládlo, a to mělo obuté silniční sedmnáctipalcové pláště Continental ContiEcoContact o rozměru 205/50.

Tomáš Kovařík

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Vávry: Černá středa Zápisník Jana Vávry: Černá středa

Blíží se obchodnický slevový Black Friday, trh kryptoměn…

Miliardář Vítek opatrně dávkuje investice do Chuchle Miliardář Vítek opatrně dávkuje investice do Chuchle

Cíl vrátit dostihové závodiště Velká Chuchle mezi…

Bankou roku je Česká spořitelna Bankou roku je Česká spořitelna

Hlavní cenu Banka roku 2018 hlasováním poroty získala…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen e-Crafter měl českou premiéru na výstavě…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Tohle podivné Bentley je na prodej. Jeho základ byste jen těžko odhadovali

Tohle podivné Bentley je na prodej. Jeho základ byste jen těžko odhadovali

Včera

Nabízené červené kupé se znaky Bentley postavila karosárna Hooper & Company. Jeho základem byl luxusní sedan Turbo R.




Blesk.cz

The Walking Dead: Odhaleno, kam se poděla Maggie. Kdy začnou zabíjet Šeptači?

The Walking Dead: Odhaleno, kam se poděla Maggie.…

Sedmá epizoda deváté řady kultovního zombie seriálu The Walking Dead (Živí mrtví) přinesla odpověď na zásadní…

Rána pro Meghan: Před pár dny Evu (†18) objímala, teď je po smrti!

Rána pro Meghan: Před pár dny Evu (†18) objímala,…

Těhotná vévodkyně Meghan (37) v slzách! Svůj boj s rakovinou totiž prohrála mladá dáma Eva (†18), s níž se spolu…

 

iSport.cz

Radil je blízko debutu v NHL! San Jose ho povolalo z farmy

Radil je blízko debutu v NHL! San Jose ho povolalo z farmy

Hokejový útočník Lukáš Radil se přiblížil debutu v NHL. Osmadvacetiletého českého reprezentanta povolalo vedení…

Hokej a kokain? Pamětník Klíma odhalil, jak to chodilo v NHL

Hokej a kokain? Pamětník Klíma odhalil, jak to chodilo v NHL

Případ pardubického obránce Petra Čáslavy, v jehož těle byla zjištěna přítomnost kokainu, otevřel téma, kolem…

 

Reflex.cz

Petr Kolman: 4 důvody proti pádu vlády aneb Vzkaz našim politkům

Petr Kolman: 4 důvody proti pádu vlády aneb Vzkaz…

Už týden žijí česká média novou fází kauzy Čapí hnízdo. Opoziční politici označují situaci, zvlášť kolem vztahu…

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…