18.9. 2013 Jan Mička Jan Mička

Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy

 

Nová generace Suzuki SX4 přichází na náš trh. Dostala přídomek S-Cross a za rozumné peníze nabídne skutečně mnoho.

Nové Suzuki SX4 S-Cross je nabízeno se dvěma pohonnými jednotkami a čtyřmi liniemi výbav. Již základní verze Start nepostrádá sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, výškově stavitelný volant, stabilizační systém, Isofix, elektrická okna nebo manuální klimatizaci. To vše za 359.900 Kč. Vůz stojí na 16“ ocelových discích, rezervní kolo je pro všechny verze pouze dojezdové. Bez rozdílu výbavy si připlatíte 15.000 korun za metalízu.

O dost zajímavěji vypadá výbavový stupeň Comfort. Oproti základu je o 50.000 korun dražší, nabídne však rádio s MP3, tempomat s omezovačem, USB vstup, dvojité dno v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, osvětlení kufru nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Lepší střed představuje stupeň Premium. Oproti linii Comfort navíc dostanete asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, kožený potah volantu, středovou loketní opěrku nebo 16“ lité disky. Přísně komfortním prvkem je možnost polohování opěradel zadních sedadel, bezpečnost zvyšují směrové blikače ve vnějších zpětných zrcátkách.

Linie Elegance představuje u Suzuki SX4 S-Cross absolutní vrchol. Oproti stupni Premium dostanete LED denní svícení, Bluetooth konektivitu, vyhřívání předních sedadel, samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické xenonové světlomety, dešťový senzor a zatmavená zadní okna. Nejvyšší stupeň výbavy koupíte s benzínovým motorem 1.6 VVT od 459.900 Kč.

Zatímco v prvních třech liniích se s příplatkovými prvky krom metalízy nesetkáte, vše si můžete vynahradit v výbavy Elegance. Tu je totiž možno rozšířit o paket Lux za 40.000 korun, který dodá panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a kožené čalounění sedaček a výplní dveří.

Během následujících 12 měsíců chce české zastoupení Suzuki prodat tisíc nových SX4. Nejprodávanější výbavou bude verze Comfort. Hlavními konkurenty budou Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai a Opel Mokka.

Novou generaci Suzuki SX4 jsme si exkluzivně vyzkoušeli již čtvrt roku před začátkem prodeje. V příštích týdnech se dočkáte plnohodnotného redakčního testu.

Suzuki SX4 S-Cross - technická data a české ceny
Motor1.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 DDiS1.6 DDiS 4×4
Převodovka5MT5MTCVTCVT6MT6MT
Zdvihový objem [cm3]158615861586158615861586
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88 /
6000
88 /
6 000
88 /
6000
88 /
6000
88 /
3750
88 /
3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]156 /
4400
156/
4400
156/
4400
156/
4400
320/
1750
320/
1750
Max. rychlost [km/h]180175170165180175
Zrychlení 0-100 km/h [s]111212,413,51213
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,75,55,74,24,4
Hmostnost [kg]116012451200126013151380
Cena Start [Kč]359.900-----
Cena Comfort [Kč]409.900---479.900-
Cena Premium [Kč]439.900489.900469.900519.900509.900-
Cena Elegance [Kč]459.900509.900489.900539.900529.900579.900

Jízdní dojmy: Dáme Sport!

Novinku Suzuki SX4 S-Cross jsme vyzkoušeli na úzkých okreskách oblasti, které se přezdívá Česká Sibiř. Automobil ve verzi s pohonem všech kol funguje skvěle.

Design se povedl, zvláště u verze se zelinkavým lakem vyniká spodní oplastování. Vpředu je místa dostatek, posaz za volantem si najdete hned. Interiér je přehledný, ze stylistiky vozu se vymykají pouze přístroje s modrými stupnicemi, jinak vládne šedá, černá a stříbrná. Dlouháni by uvítali možnost o několik milimetrů snížit sedák, dá se na to však zvyknout.

Pozor však vzadu: před koleny máte spoustu místa, ale nad hlavou u verzí se skleněnou střechou centimetry chybějí. Je totiž dvoudílná a elektricky ovládaná, přičemž oba díly se skládají nad sebe. Podíl tvrdých a měkčených plastů je vyvážený, přístrojová deska se neleskne v čelním skle a všechny ovladače jsou na svém místě. Jen by to chtělo o něco přitvrdit přední opěradla v jejich horní části, aby jízda byla ještě komfortnější.

Jízda nás baví, jenom by to chtělo ještě více přitužit posilovač řízení. Ale práci, jakou odvádí podvozek, před tím musíme smeknout. V běžném režimu je přední pohon samozřejmě nedotáčivý, ale naprosto čitelně a nezáludně – zadní kola se s režimem Auto totiž připojují jen v nezbytných případech. Když si však vroubkovaným kolečkem na středovém tunelu zvolíte režim Sport, rázem přijdou ke slovu i zadní kola (přenos točivého momentu řídí elektromagnetická spojka) a vůz se obdivuhodně zklidní. Zatáčky pak „řežete“ s bravurou hlava nehlava, bez nejmenších známek nestability.

Povedlo se i řazení – páka padne do ruky a kulisa je správně přesná. Byť v našem případě jenom u benzinové verze, turbodiesel používá jinou převodovku a ta má řazení hodně tuhé. Prý se to ale ještě zlepší… Výbava je na úrovni, nechybí například startovací tlačítko, bluetooth, duální klimatizace, integrované autorádio a vyhřívání přední sedadel. Poprvé u značky je k dispozici také omezovač rychlosti.

Zážehový čtyřválec se podařilo natolik odhlučnit, že ho při běžné jízdě vůbec neslyšíte. Poprvé se ozve při 3500/min a pak kolem 5000/min, ale až do zásahu omezovače při 6250/min zůstává pořád utlumený. Na vytyčené trati vedoucí po rozbitých úzkých okreskách kolem Jetřichovic a lesem se spoustou zatáček jsme jezdili za slušných 6,9 litru.

Turbodiesel běží neméně sametově a tlumeně, zatahuje již od nějakých 1400/min a spotřebu na stejné trase ukázal o litr menší (5,9 l). Proti benzinu dovoluje ostré vracečky projíždět o stupeň výš a nenutí tolik řadit.

Na závěr přišla ke slovu terénní vložka: výjezd po monínské sjezdovce. V režimu Snow & Mud a s elektronickým závěrem Lock jsme se na jedničku vyškrábali do rozbahněného svahu. Když už to vypadalo, že přední kola na blátě ztrácejí grip, přišla pomoc zezadu. Takže i tohle SX4 S-Cross zvládlo, a to mělo obuté silniční sedmnáctipalcové pláště Continental ContiEcoContact o rozměru 205/50.

Tomáš Kovařík

Spolupracujeme s TipCars.com
Tři scénáře vyhubení života na Zemi: výbuch supernovy, gama záblesk a dopad asteroidu Tři scénáře vyhubení života na Zemi: výbuch supernovy, gama záblesk a dopad asteroidu

Život na zemi je velmi křehký a platí to i pro člověka. V…

O2 navýšilo zisk, těží hlavně z mobilního internetu O2 navýšilo zisk, těží hlavně z mobilního internetu

Mobilní operátor O2 v letošním prvním pololetí zvýšil…

Sankce proti Rusku jsou schválené. Trump je může ještě zpřísnit Sankce proti Rusku jsou schválené. Trump je může ještě zpřísnit

Americký Senát podle očekávání velkou většinou hlasů…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu skončil zakrvácený

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu…

Stáli při něm všichni svatí. Expřítel zpěvačky Dary Rolins (44) a frontman skupiny Wohnout Matěj Homola (44) se…

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní výstava předmětů z koncentračního tábora Osvětim

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní…

Vůbec poprvé od konce druhé světové války se ve 14 městech Evropy a USA uskuteční putovní výstava předmětů z…

Kokosové ostrovy: Kus panenské přírody uprostřed oceánu, kde se příliš nepracuje a všichni se mají dobře

Kokosové ostrovy: Kus panenské přírody uprostřed…

Na lepších mapách je to sotva znatelná tečka, na těch horších je nenajdete vůbec. Pár kilometrů čtverečních…