reklama


10.1. 2016 Svět motorů

Novinky pro řidiče 2016: Přicházejí velké změny

 

Letošní rok začal motoristům velkolepě. Jezdíme po 450 km nových dálnic a na úřady si chodíme pro značky na přání. Ovšem chystá se také pořádné zpřísnění pokut.

Řidičský život v České republice nebyl nikdy tak snadný jako teď: díky přeznačení komunikací budeme jezdit každým dnem 110 km/h na některých silnicích prvních tříd, kde se až do silvestra mohlo jen devadesátkou. Teď to jsou silnice pro motorová vozidla. Kromě toho tankujeme nejlevnější palivo za posledních šest let. A přitom stojí dálniční známka pořád stejně. Ani ceny náhradních dílů se pro letošek nijak nepohnuly, zato vyděláváme v průměru pořád víc.

Jenže se chystají i nepopulární kroky, které reagují na závažné nehody z posledního roku: citlivé zpřísnění pokut a revize bodového systému. Policisté už navíc v posledních dnech loňského roku dostali nová rychlá auta v civilních barvách, a tak mezi sebou motoristé pořádají neoficiální soutěže, kdo rychleji přijde o řidičák. Revoluce místo evoluce se připravuje rovněž v oblasti vztahu řidiči vs. cyklisté. Máme se každopádně na co připravit. Na následujících stránkách jsme se na novinky podívali podrobněji.

Novinky v předpisech: Slabší dostanou přednost

Před finálním podpisem je obsáhlá novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která by mohla platit nejpozději od poloviny roku. Naštěstí z ní vypadla řada nesmyslných návrhů, jako je zabavování řidičáků už jen při podezření policisty ze spáchání vážného přestupku. To by nás totiž vrátilo o desítky let nazpět. I tak je změn víc než dost.

Naprostou novinkou české legislativy se stanou „cyklistické ulice“. V těchto místech budou mít totiž jezdci na kole přednost před auty a ta je nesmí omezit. Maximální rychlost dosahuje jen 30 km/h. Inspirace v zahraničí je tady zřejmá. Do české legislativy se také dostává pojem „Segway“ s právy a povinnostmi s tím spjatými, který ale motoristy jinde než v centru Prahy asi vůbec nezajímá.

Další návrh rovněž cílí na nemotorové účastníky provozu a zavádí pro ně povinné reflexní prvky mimo obec. Stačí prakticky jakákoliv odrazná drobnost, například odrazka na batohu nebo reflexní pásek na bundě.

Pro řidiče přijde povinnost očistit nejen sníh z oken, ale také z nákladu. Nápad tím jednoznačně míří na šoféry kamionů, kteří se nestarají o laviny padající z plachty návěsu. Otázkou ovšem bude reálná proveditelnost – například na šplhání po výškách by správně měli mít speciální zkoušky podle předpisů o bezpečnosti práce.

Policisté na silnici opět dostanou právo odebrat na místě takzvaný malý technický průkaz, pokud na autě shledají nebezpečné závady. O tuto pravomoc přišli už v roce 2001. Novela čeká už jen na souhlas senátu a podpis prezidenta.

Pokuty: Za velké přestupky až 2x víc

Ministr dopravy Dan Ťok se netají plánem zdražit pokuty za závažné porušení pravidel a hlásí: „Jde nám o postih těch, kteří vědomě páchají přestupky nejtěžšího kalibru.“ Resort dopravy proto chystá novou koncepci pokut a bodového systému. Blokové sankce mají dostat jasné vymezení spodní hranice. Takže už nebude rozpětí „od-do“, ale nula nebo třeba pevně daných tabulkových 1000 Kč. Až 25.000 korun pak navrhuje jako nejvyšší pokutu za vjezd na železniční přejezd na červenou, překročení rychlosti v obci o více než 40 km/h a mimo obec o víc než 50 km/h. „Po deseti letech přehodnocujeme bodový systém a upravíme ho tak, aby měl znovu preventivní i represivní účinek,“ hlásí dopředu. Zatím se jedná jen o výhled na celý rok, první reálné novinky očekáváme nejdříve v jeho druhé polovině. Každopádně se od začátku stavební sezony na D1 můžeme těšit na rychlostní radary. Technické inovace se chystají i na železničních přejezdech – třeba zavedení detektorů překážek. Aktuálně už probíhá testování dvou typů laserového skeneru, v ostrém provozu bychom je mohli vidět už do konce roku třeba na vytíženém přejezdu v Olomouci.

Značky na přání: Nadávky jsou zakázány

Největší novinkou posledních dní jsou značky na přání. Požádat o ně můžete klidně hned, čekací lhůta je do 15 dnů. Připravte si ale 5000 Kč na jednu tabulku - za osobní auto tedy 10.000 Kč. Na druhou stranu vám pak už značka zůstane navždy a můžete si ji přenášet z auta na auto. Má to i další výhodu: konečně není problém nechat si za 600 Kč (pokud není v sadě na přání) vyrobit třetí značku na nosič jízdních kol, aniž byste riskovali pokutu. Odpadne tak otravné přemontovávání ze zádě auta nebo dohady s policisty při jejím zakrytí. Z pohledu dosavadní legislativy byla její napodobenina brána stejně, jako kdyby úplně chyběla nebo byla falešná. Má to ale háček: úředníci dostali k ruce celý soupis znaků a nadávek, které jsou zapovězeny. Obecně je možné dát na značku kombinaci čísel a velkých písmen bez diakritiky s výjimkou G, CH, O, Q a W kvůli zaměnitelnosti. Značka musí obsahovat minimálně jedno číslo. Zapovězena jsou slova hanlivá, rasistická, xenofobní a podobně. Stejně jako speciální znaky typu - * / ? ! §. Také jsou zakázány zkratky státní správy jako PČR, HZS, MDCR a tak.

Přepis půjde kdekoliv

Od letošního roku snad půjde opět převést vozidlo kdekoliv - ne jen na úřadě, pod nějž spadá bydliště prodávajícího, jako to platí od loňska. Vláda už to schválila v novele zákona 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. „Zákon od loňského ledna registraci zjednodušil, lidé nicméně museli v některých případech kvůli přihlášení auta cestovat daleko na místo, kde bylo dosud vozidlo registrované. Chtěl jsem proto umožnit udělat změny na kterémkoliv úřadě, aby motoristé měli administrativu co nejjednodušší,“ řekl k tomu ministr dopravy Dan Ťok.

Novinky v autoškolách: Řidičák na zkoušku už letos?

Už od posledního listopadu se výrazně zpřísnily jízdní zkoušky pro motorky. Že nejsou snadné, uznávají i sami instruktoři autoškol. Skutečné lámání chleba čekáme až s jarem, přes zimu totiž závěrečné zkoušky na motorku neprobíhají. Ministerstvo argumentuje tím, že při kontrolách odhalilo v 87 % výcvik jen 13 hodin, což je minimální předepsaný počet hodin stanovených zákonem. Proto vydalo novou vyhlášku, která požadavky na autoškoly zpřísnila. Ale už hlásí další připravované změny, které možná budou platit od druhé poloviny letošního roku: „Naším cílem je, aby řidičský průkaz nebyl jen módním doplňkem, ale aby jeho vlastníci znali předpisy a svá vozidla opravdu uměli ovládat. Rádi bychom, aby žadatelé o řidičský průkaz mohli jezdit ihned po absolvování zkoušky a do budoucna si řidičské průkazy mohli vyzvednout kdekoli.“ Stále hlasitěji hovoří také o řidičáku na zkoušku.

Přezkum vyšetření

Pokud někdo neuspěje napoprvé u dopravně-psychologického vyšetření, může se odvolat k ministerstvu dopravy. To zřídí komisi a vše přezkoumá. Stejně tak pro psychology platí povinnost vést písemný záznam a o neúspěchu informovat úřad. Až doteď to neplatilo, čehož neúspěšní žadatelé houfně zneužívali: chodili od psychologa k psychologovi, až se jim podařilo získat kladný posudek. Třeba před návratem do provozu poté, co jim byl odebrán řidičák za vybodování, alkohol či drogy.

Autopojištění: S lednem přichází papírový funus

Konec formulářů na tiskopisech, ještě podrobnější segmentace, další lehké zdražení sazeb – tak vypadá povinné ručení na prahu roku 2016.

Konec klasického papíru, jejž střídá digitalizace u všech velkých hráčů, přišla u prvních pojišťoven už loni. A třeba Kooperativa svou loňskou novinku v podobě využití biometrického podpisu při sjednávání smlouvy hodlá v tomto roce výrazně rozšiřovat. Allianz zase přišel nedávno s novým on-line pojištěním iAuto, kde si lidé vybírají pojistku podobně, jako když si sestavují nové auto v konfigurátoru. „Výhody bezpapírové komunikace jsou jasné. Řidiči nemusejí doma skladovat šanony s doklady, navíc je pojištění vyjde levněji. Lidé stále více informací získávají prostřednictvím internetu, současně však o sobě chtějí sdělovat co nejméně údajů. Základní sazba autopojištění se dá ale zvládnout prostřednictvím pouhých čtyř údajů: křestního jména, roku narození, SPZ a PSČ,“ vysvětluje Václav Bálek. A z obecného hlediska? „Tam se zase tolik nemění. Pojišťovny musí nadále hlavně zajistit, aby i do budoucna byly schopny dostát stále rostoucím závazkům,“ říká Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny. „Věřím, že se povede nastartovat skutečnou konsolidaci. Té hraje do karet současný ekonomický růst a vysoký konzumní apetit populace. A že odvětví povinného ručení ozdravění skutečně potřebuje!“ vyzývá Eva Svobodová z Uniqy. „V roce 2016 čekám tradiční konkurenční boj, z toho plynoucí pestrou nabídku produktů se zajímavými balíčky a benefity, podpořenou marketingovými akcemi. Pro cenově senzitivní klienty však zůstane určitě zachováno pojištění v základním rozsahu, tedy pouze s limity plnění definovanými zákonem,“ uklidňuje Jiří Cívka z Generali.

 [600×648]

Poplatky za užití silnic: Kulatá, ale stejně drahá

Ceny dálničních známek zůstávají ve stejné výši jako loni. Nejprodávanější, roční kupon, který se pro letošek vizuálně zakulatil, nadále vyjde na patnáct stovek. S pořízením neotálejte: „Vzhledem ke zkušenostem z předchozích let doporučujeme motoristům ve vlastním zájmu neodkládat nákup ročních dálničních kuponů na poslední lednové dny, kdy je největší poptávka po těchto známkách,“ řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica. Po loňské aféře s padělky také doporučujeme ostražitost – nekupujte pod cenou, ani jinde než na čerpací stanici, poště či v autoklubu.

Zásadní informací je, že na 45 kilometrech úseků D1, D3, R6 a D10 projedete od ledna bez poplatku. Jde o místa, kde se kříží silnice s dálnicí a místní řidiči si kvůli pár kilometrům museli kupovat dálniční známku.

Rok mýta

Na ministerstvu se letos pěkně zapotí s výběrem mýtného operátora. Kritizovaná smlouva s Kapschem v závěru roku končí. „Vypíšeme otevřené výběrové řízení tak, abychom po skončení smlouvy se současným provozovatelem mohli dál vybírat mýto. Zároveň začneme řešit technologicky neutrální soutěž na mýto po roce 2019,“ slibuje ministr dopravy Dan Ťok.

Nové úseky bez poplatku
D1 Kývalka - Holubice 28 km
D3 Mezno – Čekanice 3 km
R6 Jesenice – Cheb 7 km
R10 Mladá Boleslav, Bezděčín – Mladá Boleslav 7 km

Nové pojetí dálniční sítě: Budiž dálnice

První leden přináší revoluci v uspořádání dálniční sítě. Většina silnic pro motorová vozidla se nově stává dálnicemi. „Značka Silnice pro motorová vozidla, tedy auto na modrém podkladu, bude uvolněna pro komunikace první třídy, na kterých je bezpečné a vhodné zvýšit maximální rychlost z devadesáti na sto deset,“ uvádí mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Namátkou půjde třeba o spojnici mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, přivaděče na Plzeň, Jihlavu či Písek a mohli bychom pokračovat. Na těchto úsecích se bude jezdit až stodesítkou. Nejprve však musí dojít k dohodě mezi silničáři a policií a následnému přeznačení. Rychlost půjde lokálně zvýšit na 130 km/h, ale i snížit. Značkami s autem budou moci být označeny i úseky bez středového dělícího pásu, pak ale rychlost klesne na devadesát.

Nové dopravní značky: Zelená žába

Změny na dálnicích se dotknou také značení. A to i jejich symbolu – tedy mostu. „Již nebude na modrém, ale zeleném pozadí,“ popisuje mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Značka se symbolizovaným mostem navíc nově nebude obdélníkového, ale čtvercového tvaru.

Některé silnice také budou přejmenovány. Pražský okruh místo R1 ponese název D0, mladoboleslavská dálnice dostane označení D10 a podobně. Výměna cedulí bude probíhat postupně a vyjde na několik milionů.

Novely silničního zákona: Budeme se učit nové značky!

Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích přináší také nové značky a dodatkové tabulky. Nově se u silnic může objevit označení Nízkoemisní zóna nebo symboly upozorňující na výskyt živočichů. Na značkách se potkáte třeba s koňmi, žábami i jezdci na vozítku Segway. Tyto symboly budou k dispozici pro příslušné úřady podle jejich potřeby. Žádná plošná výměna značek se ale nechystá.

Změny v zákoně o silničním provozu pak upravují jeden jazykový patvar. Na značkách nově najdete „Mimo dopravní obsluhu“ místo dřívější „obsluhy“.

Nákladní doprava: Omezení tranzitu

Obce s rozšířenou působností budou nově moci omezit nebo zakázat vjezd nákladních vozidel s hmotností 12 a více tun na komunikace II. a III. tříd. Jedná se o reakci na objíždění zpoplatněných silnic. Výjimka z takového zákazu se bude vztahovat pouze na kamion, který má v místě nakládku, vykládku nebo opravu. Podmínkou pro umístění zákazové značky bude vyjádření dopravní policie.

Silnice a dálnice: Stavět budeme i v noci

Loni si řidiči na silnicích přes léto užili – uzavírkami se to jen hemžilo. A letos by tomu nemělo být jinak – ostatně nejlépe se o tom přesvědčíte v mapě plánované výstavby ŘSD.

„V opravách chceme letos pokračovat, máme na to v rozpočtu skoro sedm miliard korun, dále také počítáme s co největším množstvím prací v noci,“ uvádí ministr dopravy Dan Ťok.

Jeho priority? „Klíčové je pro nás dokončení dálnice D8 do konce roku 2016 a otevření pomyslné brány do Německa na trase Praha – Drážďany. Pokračujeme ve výstavbě jihočeské dálnice D3 nebo dálnice D11 v Královéhradeckém kraji. Důležitá je i modernizace brněnské dálnice D1,“ říká Ťok. Mimochodem pokud půjde vše hladce, bude se opravovat až na šesti úsecích najednou.

Další novinky

  • Ministerstvo chystá výstavbu formou PPP projektu, tedy spolupráce veřejného a soukromého sektoru. Týkat by se to mohlo například dálnice D4 (z Prahy směrem na Písek).
  • S Evropskou komisí řeší zástupci ministerstva systém EIA, tedy hodnocení vlivu

Odtahy: Bez nutnosti upozornit

V případě havárie, například prasklého potrubí, bude moci vlastník komunikace odtáhnout vůz bez upozornění minimálně týden předem. Upravuje to novela zákona o pozemních komunikacích. Po ukončení akce však auto musí vrátit na místo, ze kterého bylo odtaženo, případně uložit na odstavné parkoviště, není-li možné vozidlo vrátit. Pokud si vůz majitel do půlroku nevyzvedne, má obec právo jej prodat ve veřejné dražbě. Utržená částka se uschová na tři roky, pak ji získá vlastník dotčené pozemní komunikace.

STK: Zdr(a)žení

Od ledna je součástí prohlídek na stanicích technické kontroly povinné focení každého vozidla, které přijede. Podle ministerstva dopravy se tím zabrání podvodům, kde oprávnění k dalšímu provozu získávala i vozidla, která se na kontrolu vůbec nedostavila. „STK od ledna dokumentuje výrobní štítek, tachometr, VIN, pohled na auto zepředu i zezadu. Obrazová dokumentace se nahraje do Centrálního informačního systému STK a podklady se budou uchovávat pět let,“ popisuje nový systém ministr dopravy Dan Ťok.

Co to znamená pro řidiče?

V prvé řadě zdržení. „Majitelé vozidel musejí počítat s prodloužením doby prohlídky o tři až sedm minut,“ říká předseda Profesní komory STK Jiří Rejmon a dodává: „Například kód VIN umisťuje každý výrobce jinam. Někdy dokonce tak, že bez demontáže nějaké součásti vozidla se k němu nedostanete tak, abyste ho mohli kvalitně vyfotografovat.“ To všechno je čas technika navíc. Ještě méně příjemným důsledkem změny bude zdražení služeb STK. „Ceny se proti loňsku zvedají o dvacet až třicet procent, a kde se dlouho neměnily, ještě více,“ uvádí Rejmon. Z loňských 500 až 800 korun za osobní auto vyskočí na 1000 až 1200 Kč.

Pneumatiky a pneuservisní práce: Pohyb minimální

Žádné zemětřesení v cenách pneumatik a pneuservisních prací se nekoná – takový je nejdůležitější vzkaz hlavních hráčů na českém trhu. Pro zbytek zimy se zdražení plášťů nečeká. „Ceny našich zimních pneumatik jsou na úrovni roku 2014 a do konce zimy již k zásadním pohybům nedojde,“ tvrdí Pavel Kolář z firmy Bridgestone. Stejný trend potvrzuje i Petr Dvořák z Goodyearu. Magda Pančochová z pneuservisní sítě BestDrive dokonce naznačuje, že pro váhavce, kteří odkládali nákup zimního obutí, může pravý ráj přijít až nyní: „Doprodáváme zásoby zimních pneumatik, aktuálně je jejich nákup velmi výhodný.“ I když je na zimní sezonu 2016-2017 ještě brzy, dá se předpokládat, že se ceny významně nepohnou ani tam. „Představíme nový zimní plášť, a tak se dá čekat určitý pokles ceny stávající produkce,“ nastiňuje cenovou politiku v oblasti zimních pneumatik manažer Pirelli Zdeněk Vacl. Velký pohyb se nečeká ani u letního obutí. „Předpokládáme pokračování trendů z posledních let, refl ektujících vývoj vozového parku u nás, tedy mírné zdražení pneumatik menších rozměrů a naopak cenové zvýhodnění rozměrů větších,“ myslí si Magda Pančochová. „Zvyšování cen neočekáváme,“ říká Dvořák a jen minimální pohyb předpokládá i Kolář: „Ceny budou vůči roku 2015 spíše stagnovat, je to dáno i stabilním kurzem koruny.“

Bez výrazných turbulencí by se měly obejít i výdaje za pneuservisní práce, a to včetně instalace poslední dobou stále častěji skloňovaných měřičů tlaku vzduchu. I ty už totiž pneuservisy do své cenové politiky promítly. „Plošné dramatické zdražení neočekáváme, mohla by se projevit snad jen inflace,“ tvrdí Zdeněk Vacl. „Stejně jako v minulých letech budeme flexibilně reagovat na tržní situaci a aktuální vytíženost jednotlivých servisů,“ nastiňuje firemní strategii BestDrivu Magda Pančochová. V našem překladu pro řidiče to znamená: pokud přezouvání necháte na poslední chvíli, počítejte s tím, že si můžete připlatit.

Náhradní díly a servisní práce: Na frontě klid

Bez velkých výkyvů se letos obejde trh s náhradními díly a servisními pracemi. „Cenové pohyby v oblasti dílů nejsou v dohledné době plánovány,“ říká Karel Starý ze Škody Auto. A politiku nejrozšířenější značky na trhu sledují i další významní hráči. „Žádné zásadní změny v tomto směru neočekáváme,“ nechává se slyšet Martin Linhart, mluvčí Ford Motor Company. Stejného názoru je i Igor Duszek z Opelu: „V oblasti náhradních dílů nějaké významné pohyby ve výhledu nejsou.“ I když se obchodníci s aftermarketovými díly k prognózám vývoje na trhu dílů nevyjadřují, není důvod se domnívat, že by svoji produkci nějak dramaticky zdražili bez ohledu na cenovou politiku ofi ciálních výrobců a dovozců aut. Tvrdý boj mezi značkovými a nezávislými opravci se projevuje i v cenové politice servisních prací. Výrobci a dovozci aut cenotvorbu nechávají na samotných dílnách. „Hodinové ceny práce jsou plně v kompetenci jednotlivých servisních partnerů,“ říká za Škodovku Karel Starý. Podle Duszka se žádné velké změny neodehrají a stejného názoru je i Linhart. Jak ale mluvčí Fordu dále upozorňuje, ceny servisních prací v Česku patří k nejnižším v zemích Evropské unie, a proto lze mírné změny do budoucna přece jen očekávat.

Pohonné hmoty: Třicítka zůstane na dohled

Ani v prvních měsících nového roku 2016 se ceny Naturalu 95 a nafty na čerpacích stanicích nepřehoupnou přes třicet korun. „Pohonné hmoty jsou na dostřel hladiny z jarních měsíců roku 2009, kdy byly za posledních deset let nejníže,“ bilancuje loňský vývoj cen Lukáš Vácha ze společnosti Conseq Investment Management. Nijak závratně už klesat nebudou, ale razantní zvýšení se také nedá příliš předpokládat. „V průběhu zimy lze očekávat udržení cen pohonných hmot na současné úrovni,“ říká expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu Václav Loula. Jako významný vliv zmiňuje také velkou koncentraci čerpacích stanic v Česku, která motoristům hraje do karet díky silnému konkurenčnímu tlaku.

Proč jsou dole

Za příznivými cenami paliv stojí především nízké ceny černého zlata. Jen za poslední rok klesly až na úroveň pod 40 dolarů za barel, tedy o dvě pětiny proti cenám z konce roku 2014. „Ropy je na trhu příliš,“ říká analytik Lukáš Vácha. Nadprodukce, kdy státy kartelu OPEC, ani další velcí hráči jako Spojené státy či Rusko neplánují omezit těžbu, tak bude nejspíše trvat. Na extrémně nízkých hodnotách tedy ceny ropy podle všeho zůstanou. Další dramatický propad cen se už ale opakovat nebude. „Pád ceny ropy k úrovním okolo dvaceti dolarů za barel je mnohem méně pravděpodobný než její nárůst k padesáti nebo šedesáti,“ nastiňuje možný vývoj Vácha. Expert ČAPPO Václav Loula souhlasí, jen upozorňuje na riziko většího válečného konfliktu v oblastech, kde se ropa těží. To by podle něj mohlo s cenami zahýbat významněji.

Ceny pohonných hmot v lednu
Rok Natural 95 Nafta
2007 26,50 26,50
2008 30,50 30,90
2009 23,90 24,90
2010 30,30 28,80
2011 33,10 32,50
2012 35,90 36,60
2013 35,80 35,80
2014 36,10 36,20
2015 29,40 29,60
2016* 27,40 26,90
Zdroj: CCS, Zaokrouhlené ceny k 31. lednu. * Odhad.
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Naše nálety odrazily útok islamistů na Palmýru, tvrdí Moskva Naše nálety odrazily útok islamistů na Palmýru, tvrdí Moskva

Syrská armáda za pomoci ruského letectva v noci na dnešek…

Obchodníci spustí předvánoční výprodeje už příští týden Obchodníci spustí předvánoční výprodeje už příští týden

Někteří obchodníci v příštích dnech spustí předvánoční…

Nový jízdní řád přináší zdražení, vlaků ale přibude Nový jízdní řád přináší zdražení, vlaků ale přibude

Na železnici ode dneška platí nový jízdní řád. Spoje s…

Republikáni ovládnou Senát, Američané podpořili Kennedyho Republikáni ovládnou Senát, Američané podpořili Kennedyho

Republikán John Kennedy se v sobotu stal posledním nově…

 
 

Přidat názorDiskuse: Novinky pro řidiče 2016: Přicházejí velké změny



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce. Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Mercedesu třídy R těžko přijdete na chuť pohledem. Svezte…

 






 
Bluetooth OBD II: Víme, jak si jednoduše natáhnout data z auta do počítače!

Bluetooth OBD II: Jak jednoduše natáhnout data z auta do počítače!

Dnes 09:31

Už třináct let musí být všechna auta prodávaná v Evropě vybavena šikovnou diagnostickou zásuvkou.




Blesk.cz

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila. Český fotbalista vyvázl o fous

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila.…

Sobotní výbuchy u fotbalového stadionu istanbulského klubu Besiktas zabily 29 lidí a 166 jich zranily. Oznámil…

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji neposlechl a zemřel!

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji…

Alena Zárybnická (47) předpovídá počasí nejenom v České televizi, ale dělá i meteorologický servis horolezcům. S…

 

iSport.cz

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím kole, na řadě je Kličko

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím…

Britský boxerský favorit Anthony Joshua nezklamal a rozšířil sbírku knokautů. Američana Erica Molinu poslal…

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos. Barcelona vyhrála 3:0

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos.…

To už není náhoda! Kapitán Realu Madrid Sergio Ramos opět vystřelil svému týmu důležité body v nastavení. Po…

 

Reflex.cz

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Gatestone institut ve své nové zprávě poukazuje na skutečnost, kterou mainstreamová media taktně nevidí. V…

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se lety narodil herec Jaroslav Marvan

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se…

Legendární policejní rada a šéf pražské mordparty Vacátko, nerudný revizor Gustav Anděl na ROHáckých dovolených,…

 
 
reklama