Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novou generaci BMW 5 uvidíme v Paříži 2016, nabídne laserová světla

David Bureš
Diskuze (0)
Laserová dálková světla nebo tvary konceptu Gran Lusso Coupé, to jsou prvky, které můžeme čekat od příští generace mnichovské řady 5.

Aktuální generace BMW řady 5 se prodává od roku 2010, v Mnichově tak již čile pracují na jejím nástupci. Novinka vstoupí do prodeje na přelomu let 2016 a 2017, odhalena by měla být v druhé polovině příštího roku. Výstavní premiéra se očekává na pařížském autosalonu v říjnu 2016.

Stejně jako u dnešní generace se počítá se třemi karosářskými variantami. Po sedanu (s interním označením G30) se dočkáme kombíku (G31) a velkého liftbacku s přídomkem GT (G32). Ten má nabídnout elegantnější formu než dnešní provedení s poněkud neforemnými tvary. Nové kombi 5 Touring má debutovat na ženevském autosalonu 2017, 5 GT se objeví o půl roku později, ve Frankfurtu.

Základem automobilu bude platforma OKL prvně představená v nové řadě 7. Ta kvůli snížení hmotnosti kombinuje prvky z vysokopevnostní oceli, hliníku, karbonových vláken a hořčíku. Toto řešení má u řady 5 zajistit mezigenerační snížení hmotnosti asi o 100 kilogramů. Pohotovostní hmotnost základního naftového modelu 520d dnes činí 1.670 kilogramů.

Již dříve vyšlo najevo, že tvary nové pětky se inspirují u konceptu Gran Lusso Coupé, představeném v roce 2013. Kvůli snaze o snížení spotřeby paliva se bude dbát na zlepšení aerodynamiky, což bude znamenat třeba otevírací mřížky v ledvinkách masky chladiče pro zlepšení proudění vzduchu. Dálková světla budou za příplatek laserová, koncové svítilny budou naopak tvořeny organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED).

Nabídka motorů má čítat čtyřválce, šestiválce i osmiválec. Z převodovek bude k dispozici šestistupňový manuál a nový devítistupňový automat. Novinkou má být vznětový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, který má nahradit dnešní tri-turbo šestiválec z modelu M550d. Dnes už samozřejmostí je příchod plug-in hybridu. V případě řady 5 má použít benzinový dvoulitr kombinovaný s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi.

Na vrcholu nabídky bude stejně jako dnes stát verze M5. Pod její kapotou bude pracovat dnešní 4,4litrový osmiválec biturbo, vyladěný ještě k lepším parametrům. Vůbec poprvé M5 nabídne za příplatek pohon všech kol – BMW tímto krokem reaguje na konkurenci a zájem zákazníků, pohon všech kol je u supersilných vozů stále oblíbenější.

David Bureš
Diskuze (0)