Novou generaci BMW 5 uvidíme v Paříži 2016, nabídne laserová světla
Aktuální generace BMW řady 5 se prodává od roku 2010, v Mnichově tak již čile pracují na jejím nástupci. Novinka vstoupí do prodeje na přelomu let 2016 a 2017, odhalena by měla být v druhé polovině příštího roku. Výstavní premiéra se očekává na pařížském autosalonu v říjnu 2016.
Stejně jako u dnešní generace se počítá se třemi karosářskými variantami. Po sedanu (s interním označením G30) se dočkáme kombíku (G31) a velkého liftbacku s přídomkem GT (G32). Ten má nabídnout elegantnější formu než dnešní provedení s poněkud neforemnými tvary. Nové kombi 5 Touring má debutovat na ženevském autosalonu 2017, 5 GT se objeví o půl roku později, ve Frankfurtu.
Základem automobilu bude platforma OKL prvně představená v nové řadě 7. Ta kvůli snížení hmotnosti kombinuje prvky z vysokopevnostní oceli, hliníku, karbonových vláken a hořčíku. Toto řešení má u řady 5 zajistit mezigenerační snížení hmotnosti asi o 100 kilogramů. Pohotovostní hmotnost základního naftového modelu 520d dnes činí 1.670 kilogramů.
Již dříve vyšlo najevo, že tvary nové pětky se inspirují u konceptu Gran Lusso Coupé, představeném v roce 2013. Kvůli snaze o snížení spotřeby paliva se bude dbát na zlepšení aerodynamiky, což bude znamenat třeba otevírací mřížky v ledvinkách masky chladiče pro zlepšení proudění vzduchu. Dálková světla budou za příplatek laserová, koncové svítilny budou naopak tvořeny organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED).
Nabídka motorů má čítat čtyřválce, šestiválce i osmiválec. Z převodovek bude k dispozici šestistupňový manuál a nový devítistupňový automat. Novinkou má být vznětový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, který má nahradit dnešní tri-turbo šestiválec z modelu M550d. Dnes už samozřejmostí je příchod plug-in hybridu. V případě řady 5 má použít benzinový dvoulitr kombinovaný s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi.
Na vrcholu nabídky bude stejně jako dnes stát verze M5. Pod její kapotou bude pracovat dnešní 4,4litrový osmiválec biturbo, vyladěný ještě k lepším parametrům. Vůbec poprvé M5 nabídne za příplatek pohon všech kol – BMW tímto krokem reaguje na konkurenci a zájem zákazníků, pohon všech kol je u supersilných vozů stále oblíbenější.