Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Aston Martin DBS v Praze: oficiální informace a fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Tajemně nasvětlené exteriéry staré Prahy a panorama mostů přes Vltavu se zalíbilo tvůrcům oficiálních fotografií nového Aston Martinu DBS.

Bondův poslední automobil se na běžné silnice vydá už z firmy, která bude mít s Ford Motor Company jen málo společného. Novinka se představila minulý týden na soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concours d’Elegance a v Evropě bychom ji měli poprvé na vlastní oči spatřit na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

DBS vychází z dvanáctiválcového kupé DB9, které bylo posíleno, odlehčeno a náležitě vyšperkováno sportovně-luxusními skvosty soudobé techniky.

Z viditelných dílů jsou to především nové vnější panely vyrobené z karbonového kompozitu, který jej odlišuje od výchozího modelu. Uhlíková tkanina zapékaná v pryskyřici by měla ušetřit až 30 kilogramů. Snížené prahy a blíže k silnici spuštěný přední nárazník (se schopností přivádět více vzduchu ke zvětšenému chladiči oleje) spolupracují se zadním difuzorem na vzniku Venturiho efektu, který DBS přisává k asfaltu.

Dvanáctiválec vzniká stejně jako ostatní motory Aston Martinů v motorárně v Kolíně nad Rýnem. Agregát o objemu 5935 cm3 byl proti DB9 posílen asi o 50 kW na 380 kW (517 k) při 6500 ot./min. Točivý moment motoru vrcholí hodnotou 570 Nm při 5750 ot./min. Sílu motoru přenáší na zadní kola ručně řazená šestistupňová převodovka a diferenciál se zvýšenou svorností. Aston Martin DBS má dosahovat maximální rychlosti 302 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Dvacetipalcová kola z lehkých slitin obouvají pneumatiky Pirelli P Zero 245/35 R20 resp. 295/30 R30 (vzadu) a ukrývají vnitřně chlazené karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Jejich použitím se zvýšila stálost brzdného účinku, životnost a také se snížila neodpružená hmota vozu o 12,5 kg. Vpředu jsou brzdová obložení přitlačována šestipístkovými třmeny, vzadu čtyřpístkovými třmeny. Obě nápravy mají lichoběžníkovou konstrukci, zkrutné stabilizátory a adaptivní tlumiče.

Vnější rozměry jsou 4721 x 1905 x 1280 mm, rozvor měří 2740 mm a pohotovostní hmotnost je 1695 kg.

Prodej by měl být spuštěn na jaře roku 2008 a cena má začínat na částce 250.000 Euro (zhruba 6.925.000,-Kč).

Ondřej Láník
Diskuze (20)
24. 8. 2007 14:41
Re: Design dobrej....
Tady to je na dlouho.Ono-presvedcovat zarputileho priznivce trabantu a samozrejme vlastnika trabantu nema moc velky vyznam,aby pochopil,jaka ze to krasa je ukryta ve Ferrari.Jasne,ten motor,desetivalec upisteny byt musi,a to i kdyby tocil treba jen 4tisice.tech otvoru tam neni vic,nez kolik jich je treba,a navic-mnoho dnesnich aut si na tokove ferrari hraje(plno imitaci vydechu a nadechu).......no pokracovat v tomto nebudu,jak jsem jiz predeslal,toto nema smysl
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2007 18:19
Re: Design dobrej....
Typicky "lordský" názor >:D >:D >:-[] :yes: Jean, okamžitě prodejte to nové Ferrari. Je příliš červené a celý to ječí, teď si za něj můžeme pořídit nový Aston.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2007 17:07
Re: Design dobrej....
No já nevím, ale nezdá se mi, že by byl AM méně prestižní než Ferrari.
Avatar - Ruffi
20. 8. 2007 15:35
10b pre fotografa
Je to proste nádhera...delikatesa...A ten obrázok s bleskom v pozadí... :yes:
Avatar - skejpa
20. 8. 2007 15:34
Re: Design dobrej....
jen ta cena me zarazi. za ty penize muzete mit ferrari...