Nový Aston Martin DBS v Praze: oficiální informace a fotografie

Nový Aston Martin DBS v Praze: oficiální informace a fotografie

 
 

Tajemně nasvětlené exteriéry staré Prahy a panorama mostů přes Vltavu se zalíbilo tvůrcům oficiálních fotografií nového Aston Martinu DBS.

Bondův poslední automobil se na běžné silnice vydá už z firmy, která bude mít s Ford Motor Company jen málo společného. Novinka se představila minulý týden na soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concours d’Elegance a v Evropě bychom ji měli poprvé na vlastní oči spatřit na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

DBS vychází z dvanáctiválcového kupé DB9, které bylo posíleno, odlehčeno a náležitě vyšperkováno sportovně-luxusními skvosty soudobé techniky.

Z viditelných dílů jsou to především nové vnější panely vyrobené z karbonového kompozitu, který jej odlišuje od výchozího modelu. Uhlíková tkanina zapékaná v pryskyřici by měla ušetřit až 30 kilogramů. Snížené prahy a blíže k silnici spuštěný přední nárazník (se schopností přivádět více vzduchu ke zvětšenému chladiči oleje) spolupracují se zadním difuzorem na vzniku Venturiho efektu, který DBS přisává k asfaltu.

Dvanáctiválec vzniká stejně jako ostatní motory Aston Martinů v motorárně v Kolíně nad Rýnem. Agregát o objemu 5935 cm3 byl proti DB9 posílen asi o 50 kW na 380 kW (517 k) při 6500 ot./min. Točivý moment motoru vrcholí hodnotou 570 Nm při 5750 ot./min. Sílu motoru přenáší na zadní kola ručně řazená šestistupňová převodovka a diferenciál se zvýšenou svorností. Aston Martin DBS má dosahovat maximální rychlosti 302 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Dvacetipalcová kola z lehkých slitin obouvají pneumatiky Pirelli P Zero 245/35 R20 resp. 295/30 R30 (vzadu) a ukrývají vnitřně chlazené karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Jejich použitím se zvýšila stálost brzdného účinku, životnost a také se snížila neodpružená hmota vozu o 12,5 kg. Vpředu jsou brzdová obložení přitlačována šestipístkovými třmeny, vzadu čtyřpístkovými třmeny. Obě nápravy mají lichoběžníkovou konstrukci, zkrutné stabilizátory a adaptivní tlumiče.

Vnější rozměry jsou 4721 x 1905 x 1280 mm, rozvor měří 2740 mm a pohotovostní hmotnost je 1695 kg.

Prodej by měl být spuštěn na jaře roku 2008 a cena má začínat na částce 250.000 Euro (zhruba 6.925.000,-Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Autentický Aston Martin DBS míří do aukce Autentický Aston Martin DBS míří do aukce

Pokud se draží nějaký vůz značky Aston Martin, vždy…

Aston Martin V8: Stříbrný britský krasavec na videu od Petrolicious Aston Martin V8: Stříbrný britský krasavec na videu od Petrolicious

Aston Martin V8 se vyráběl dvě dekády, v letech…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…