Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus ST si už protahuje plíce (audio)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Ford Focus ST bude dalším z řady ostře laděných vozů, jejichž zvukový projev pomáhá vylepšit elektronika.

Automobilka Ford představila podobu nového Focusu ST již na podzim loňského roku a zároveň zveřejnila i řadu informací o technice ukryté pod jeho kapotou. Některé speciality nového ostrého Fordu pro evropský i severoamerický trh jsou ale ještě udržovány pod pokličkou a odhalovány teprve v letošním roce, kdy má být zahájen jeho prodej.

Právě k těmto novinkám patří i systém, který má zajistit řádný zvukový projev zážehového čtyřválce Ford EcoBoost 2,0 l s výkonem 184 kW a maximálním točivým momentem 360 Nm. Tento vrchol čtyřválcové nabídky motorů Fordu využívá vysokotlaké přímé vstřikování benzinu, přeplňování turbodmychadlem s nízkou setrvačností a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Ford ví, že čtyřválec nemůže nabídnout takový zvuk jako pětiválec z předchozího Focusu ST, konstruktéři proto zapracovali i na zvukovém projevu nového Focusu ST.

Ford celý systém označuje jako sound symposer a jeho hlavní částí je elektronicky ovládáný ventil ve zvukové trubici napojené na sání motoru. Ventil se otevírá a zavírá na základě otáček motoru, poloze pedálu akcelerátoru, řazení a vibruje s impulsy nasávaného vzduchu. Zesilován je především nižší rozsah frekvencí motoru mezi 200 až 450 Hz.

Celý systém má přispět k dosažení agresivnějšího zvukového projevu při rychlé akceleraci a jízdě na nižší převodové stupně. Naopak při jízdě na vyšší převodové stupně má být zvukový projev umírněn a Focus ST se má proměnit v příjemný cestovní automobil, který svou posádku neobtěžuje hlukem motoru například při delších přesunech po dálnici.

Ford kromě informací o systému a jeho funkci zveřejnil i krátký zvukový záznam nového Focusu ST, který si můžete poslechnout v přehrávači.

Nový Focus ST se stane globálním modelem, který se bude prodávat na více než 40 světových trzích. O jeho vývoj se postarala speciální skupina Global Performance Vehicles, v níž pracují zaměstnanci evropské divize Ford Team RS a americké Special Vehicles Team (SVT).

Nová generace Focusu ST se ve variantě pro evropské trhy poprvé představila na loňském frankfurtském automobilu. Jeho koncept byl k vidění už předloni v Paříži.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - Bud
4. 1. 2013 12:36
Re: sedacky
Myslím, že nejsou jediní, kdo si nechávájí dělat sedačky jinde ;-) .. Myslím u takových výbav.
Avatar - white label
23. 6. 2012 11:50
Re: sedacky
To bude tím, že ty sedačky nedělá Ford, ale německé RECARO Automotive GmbH & Co z Kirchheim unter Teck. ;-) >:-[]
Avatar - Brandon Walsh
23. 6. 2012 09:08
sedacky
vyzeraju vazne luxusne :yes: ale ten exterier 8-s :no:
16. 5. 2012 11:45
Volant
Když trochu odbočím od zvuku motoru, co bych opravdu uvítal jsou 3ramena.. ne že by tento volant vypadal špatně, ale je to jako když nechali v Focusu I RS ten původní "civilní" 4 ramenný a pouze jej doplnili modrou barvou. To co je ve Focusu II je paráda, na řízení i vzhled. Ten v současném Focusu osahaný nemám, takže bráno čistě z hlediska vzhledu - určitě by vypadala lépe 3 ramena...
16. 5. 2012 11:39
Re: Fuha???
To je právě to, musíš brát v potaz o jakém autě se bavíme. Impreza sti? To je přece auto dvakrát dražší !!! Jedno audio a máš jasno, že tohle je horší než výčet motorů, které uvádíš a já říkám, těžko. Například obyčejná Corolla TS určitě nezní lépe, nevím jestli je to vtip, ale to je o tolik horší, že nechci věřit, že to myslíš vážně. ST z toho audia zní trochu jako brumla, ale na tom audio ani nejde pořádně do otáček, takže dočkej času... A Honda, to je pro mě svým způsobem velmistr této oblasti, takže tady není sporu.