Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si detailně nový Mercedes-Benz G. Známe i podrobné informace o nové generaci legendy

David Bureš
Diskuze (27)
Krátce před premiérou automobilka odhaluje fotografie zamaskovaných prototypů a detailní informace o novém géčku.

Mercedes-Benz třídy G patří mezi ikony automobilového světa. Legendární offroad se vyrábí od roku 1979 a přestože vypadá pořád tak nějak stejně, od roku 1990 je na trhu jeho druhá generace (tzv. typ 463), která přijela s odlišným podvozkem a interiérem. Nyní se blíží příchod třetí generace, která světu bude odhalena již 15. ledna. Ještě předtím o ní automobilka odhalila množství detailních informací.

Jakožto pravověrný offroad si automobil i nadále uchová vynikající schopnosti v terénu. Automobilka potvrzuje zachování žebřinového rámu, uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu nebo redukční převodovky. Novinkou však bude nezávislé lichoběžníkové zavěšení vpředu, to je upevněno přímo k žebřinovému rámu bez pomocného rámu, když speciální upevňovací body zajišťují co nejvyšší světlou výšku. Vzadu zůstane tuhá náprava, proti předchůdci však byla také přepracována. Cílem těchto změn byl větší komfort při jízdě na silnici, přece jen velká část zákazníků dnes používá géčko primárně na zpevněných cestách.

Video se připravuje ...

Co se týče parametrů, tak automobilka slibuje světlou výšku 241 mm (předchůdce nabízí 235 mm) a brodivost 700 mm, což je o 100 mm více než dosud. Nájezdový úhel má vpředu činit 31°, vzadu 30°, přechodový má hodnotu 26°.

V terénu pomůže také nový jízdní režim G-Mode, který se automaticky sepne při zamknutí některého z diferenciálů nebo zařazení redukce. Tento mód upraví nastavení adaptivního podvozku, řízení, reakce na plyn nebo charakter řazení automatické převodovky. Tou bude mimochodem nový devítikvalt s hydrodynamickým měničem, speciálně upravený pro potřeby G-Wagenu. Má svůj software a širší převodový poměr pro snížení spotřeby paliva.

Spárována bude s šestiválcovými a osmiválcovými motory, převzatými z modernizované třídy S. Vrcholem podle všeho zůstane dvanáctiválcové provedení od AMG.

Pohon všech kol bude neustále sepnutý, standardně bude posílat 60 % točivého momentu na zadní nápravu a zbytek na tu přední. Redukce se nadále spouští pomocí tlačítka, funguje až do rychlosti 40 km/h.

Při jízdě na nezpevněných cestách pomůže také kamerový systém sledující okolí vozidla, který pomocí dynamických čar naznačí šířku automobilu, aby řidič věděl, zda daným místem skutečně projede. Géčko pak zvládne zobrazit i aktuální náklon karoserie nebo třeba kompas.

Spolu s tím Mercedes odhalil také oficiální fotografie zamaskovaných prototypů auta. Ty byly pořízeny během testování na hoře Schöck, která se nachází nedaleko Grazu, tradičním místě výroby Geländewagenu. Nějaké záběry jsme tu už měli, takto detailní ale ještě ne. Na internet navíc unikla i první fotografie odhaleného auta. G-Wagen si každopádně zachová charakteristické designové prvky, ať už hranatou karoserii nebo náhradní kolo na zádi.

Interiér si zachová funkční pojetí, bude však luxusnější než dosud a také prostornější. Zapracovalo se na šířce, pasažéři vzadu mají mít i více prostoru v oblasti kolen. K dispozici pak bude luxusní výbava zahrnující sedadla s pamětí, masážní funkcí, ventilováním nebo nafukovacími bočnicemi, které udrží pasažéry na svém místě. O kvalitní poslech hudby se zase postará audiosystém Burmester s 16 reproduktory.

David Bureš
Diskuze (27)
5. 1. 2018 18:54
Re: Nezávislé zavěšení vs tuhá náprava
Moc nerozumím tomu křížení. Pokud bude mít auto tuhou nápravu a zdvih zavěšení řekneme 20 cm, a druhé s nezávislým zavěšením stejný zdvih, v čem bude rozdíl?
5. 1. 2018 11:54
Re: Aspoň
Ještě Jimny, byť je trošku menší.
5. 1. 2018 06:58
Re: Nezávislé zavěšení vs tuhá náprava
Z principu lepší křížení. Což je jaksi v terénu věc dost základní a skoro nejdůležitější. Z fotek nového géčka se bohužel zdá, že to konstruktéři příliš nezvládli a na opravdové terénní auto je křížení špatné (tj. některé kolo zůstává viset ve vzduchu).
Na druhou stranu, s přední tuhou nápravou, budou jízdní vlastnosti na asfaltu vždy na houby. Takže tohle je takový kompromis. Stejné řešení používá třeba i současný Land Cruiser 200 (i minulý LC 100). Jen to křížení je tam lepší.
5. 1. 2018 00:36
Nezávislé zavěšení vs tuhá náprava
Dokázal by mi někdo říct, v čem je z hlediska jízdy v terénu rozdíl mezi oběma variantami? Spolehlivost a robustnost bych nechal pro jednou stranou, zajímal by mě rozdíl při jízdě v terénu. třeba Tatra nedá na svoje zavěšení dopustit, Hummer měl taky pokud vím nezávislé zavěšení, ale většina upravených offroadů co jsem viděl používaly pevný nápravy...
4. 1. 2018 20:59
Re: Aspoň
Ten interier vypada nahodou dobre. Konecne na urovni. Ta plastova prehlidka z minule dekady, ktera je v Gcku nynni je opravdu nedustojna auta za takove penize.