Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů

David Bureš
Diskuze (20)
Střední třídě se už v Evropě nedaří tak jako kdysi, přesto ji Peugeot nehodlá opustit. Pracuje na nové 508, jejíž prototypy se už prohání po běžných silnicích.

Rostoucí obliba SUV má v Evropě vliv i na prodeje vozů střední třídy. Tato kategorie jen v letošním prvním pololetí klesala na evropských trzích o 16 %. Peugeot se však tohoto trendu nebojí a pracuje na novém zástupci, který vedle evropských zákazníků zacílí na ty čínské a potenciálně i americké. Do USA se totiž značka hodlá v následujících letech vrátit. Prototypy druhé generace Peugeotu 508 se už prohání po běžných silnicích.

Přiložené video nicméně dokazuje, že zatím zůstávají pečlivě zamaskované. Z důkladně zakrytých prototypů nepoznáte moc, podle dřívějších zpráv by se však měl design nové 508 inspirovat konceptem Exalt z roku 2014. Vnitřek pak bude ve znamení řešení i-Cockpit s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem po vzoru ostatních modelů značky.

Naopak co se týče základů, je druhá generace 508 zahalena tajemstvím. Dlouho se hovořilo o tom, že vznikne ve spolupráci s Opelem a využije platformu jeho Insignie, poslední zprávy ale tvrdí, že základem bude francouzská architektura EMP2. Smysl by to dávalo, protože po začlenění Opelu do koncernu PSA se i německá značka zbavuje techniky původem od GM (bývalého majitele) a přezbrojuje na francouzské systémy.

Pokud se tato informace potvrdí, můžeme pod kapotou příští 508 očekávat stejné motory jako v případě crossoveru 5008. To by znamenalo tříválec 1.2 PureTech (96 kW), čtyřválec 1.6 THP (121 kW) a turbodiesel 2.0 BlueHDi (110 a 133 kW). Místo vznětové šestnáctistovky by pak měl dorazit nový čtyřválec 1.5 BlueHDi (96 kW). Kdyby byla přece jen využita platforma Insignie, pak by šlo o její benzinové čtyřválce 1.5 Turbo (103 kW) a 2.0 Turbo (191 kW) nebo dieselové agregáty 1.6 CDTI (81 kW, 100 kW), 2.0 CDTI (125 kW) a 2.0 Bi-CDTI (154 kW).

Jistotou je každopádně využití nejmodernějších jízdních asistentů, díky nimž má nová 508 zvládnout sama jezdit v kolonách. Do budoucna se počítá i s hybridním pohonem, které se v době přísnějších emisních norem stane povinností.

Podle dva roky starých zpráv se druhá generace Peugeot 508 měla začít prodávat již letos, nyní je ale jistotou, že do prodeje vstoupí až v průběhu roku 2018. Poprvé k vidění by mohla být na jarním ženevském autosalonu.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - del42sa
21. 10. 2017 07:40
Re: Takže šaškárna idiox cockpit bude pokračovat
Volkswageny se mi nikdy nějak extra nelibily co se designu týče, ale souhlasím s Karlem, že ten poslední Passat je opravdu pohledné auto ( na poměry VW ) obzvláště tohle : [odkaz]
Avatar - del42sa
20. 10. 2017 20:28
Re: platforma
GM si nic nevezme, protože jim platformu prodal i s Opelem. Tu platformu vyvinuli v Opelu nikoliv v Americe a ta platforma teď patří PSA ;-)

Nicméně na předělávání to nemá žádný vliv. Corsa je navíc malé auto a tam má PSA plány s vlastní platformou vyvinoutou spolu s číňany.
Avatar - Auto CZ
20. 10. 2017 13:26
Auto roka
nie je to bežné, aby limuzína strednej triedy získala významné ocenenia, ale toto bude brutálne auto. Je tam určite niečo použité z konceptu Exalt. ;-) :yes:
20. 10. 2017 11:11
Re: platforma
Corsa byla taky uz hotova a musela se predelavat, penize nepenize, ale pokud si GM veme platformu Insinie do US, tak jim nic jineho nezbyva.
Avatar - twistedTSD
19. 10. 2017 23:57
Re: Takže šaškárna idiox cockpit bude pokračovat
Mně se zase B8 velmi líbí jako kombi. Určitě podle mě za konkurencí nepokulhává.