22.11. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Má průhlednou kapotu a dostane tříválec

 

Evoque vypadá v druhé generaci stejně jako dosud, jeho útroby však byly zásadně přepracovány. Znamená to tu nejmodernější techniku.

Range Rover Evoque se dnes světu oficiálně představil ve své druhé generaci. Městské luxusní SUV bylo v první generaci tak úspěšné, od roku 2011 se jej prodalo více než 772.000 kusů, že se v druhé generaci nemuselo nijak zásadně změnit. I proto automobilka hovoří o sofistikované evoluci originálu.

Prodejním artiklem Evoquu byl odjakživa vzhled s nízkou siluetou karoserie a zvýrazněnými blatníky, které si vůz uchoval i v druhé generaci. Došlo však k retuši po vzoru většího Velaru, jehož supernízkými diodovými světlomety vpředu (k dispozici Matrix LED), opticky propojenými koncovými světly nebo zapuštěnými klikami dveří se nové Evoque inspirovalo. Ani z hlediska velikosti se nic zásadního neměnilo.

Video

Také koncepci interiéru známe z předchůdce, z Velaru však byl převzat multimediální systém Touch Pro Duo s dvěma dotykovými obrazovkami s úhlopříčkou 10 palců, u něhož automobilka nyní slibuje rychlejší software. Ta níže uložená ovládá klimatizaci a další funkce auta.

Takhle vypadá nový Range Rover Evoque. Evoluční design se inspiroval Velarem

Land Rover se zaměřil i na nápravu chyb, a tak je vzadu díky o 21 mm prodlouženému rozvoru a prostorově méně náročnému zavěšení více prostoru pro kolena cestujících. Je tu i větší odkládací schránka před spolujezdcem nebo o 10 % větší zavazadelník. Má objem 591 litrů (po sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40 pak 1383 litrů) a proti předchůdci je i širší.

Zajímavostí jsou použité materiály. Podobně jako u Velaru jsou vedle koženého čalounění alternativně k dispozici technické tkaniny z recyklovaných plastů, jako například směs vlny Kvadrat nebo čalounění Dinamica, Eucalyptus a Ultrafabrics.

Základem je nová platforma Premium Transverse Architecture. Ta využívá různé druhy materiálů, aby snížila tolik kritizovanou vysokou hmotnost Evoquu. Vedle toho snižuje uhlíkovou stopu produkce třeba tím, že přes 16 kilogramů použitých dílů na každém autě je z recyklovaných materiálů, např. kryt motoru, koberce nebo podběhy. Architektura se liší tolik, že na karoserii zůstaly nezměněny jen závěsy dveří. Podvozek byl zase přepracován pro co nejvyšší využití (o 13 %) zvýšené tuhosti karoserie.

Nová platforma

Architektura navíc byla přizpůsobena elektrifikaci pohonných jednotek. Hned od začátku prodeje bude k dispozici mildhybrid využívající 48V palubní síť, slavící ve voze značky premiéru. Za rok dorazí i napjatě očekávaný benzinový tříválec rodiny Ingenium, který se objeví i pod kapotou připravovaného plug-in hybridu. Všechny jednotky mají být spárovány s devítistupňovým automatem.

Mildhybrid bude dostupný v celé nabídce zážehových i vznětových čtyřválců Ingenium, přičemž jeho součástí je elektromotor, který funguje jako startér/generátor. S motorem je spojený pomocí řemenu, do baterie umístěné pod podlahou ukládá energii, která by se jinak ztratila při brzdění. Při zpomalování se spalovací motor umí vypnout už při rychlosti 17 km/h, zatímco při zrychlování funguje jako pomoc spalovací jednotce.

Evoque je sice od začátku prezentováno jako městské SUV, vždy ale bylo schopné v terénu jako každý správný zástupce automobilky Land Rover. A na tom se nic nemění ani u novinky. Světlá výška podvozku je 212 mm, nájezdové úhly 25° vpředu a 30,6° vzadu, brodivost dokonce mezigeneračně vzrostla z 500 na 600 mm. K dispozici pak bude samozřejmě pohon všech kol, druhá generace systému Active Driveline umí kvůli snížení spotřeby zcela odpojit pohon spojovací hřídele. Chybět nebude ani systém Terrain Response 2 rozpoznávající povrch pod koly a automaticky upravující nastavení vozu.

Technické novinky

Důležitými novinkami budou také zpětné zrcátko ClearSight a systém Ground View. V první řadě hovoříme o vnitřním zpětném zrcátku, které se umí změnit do obrazovky s vysokým rozlišením přenášející obraz zpětné parkovací kamery. To se hodí v případě, když řidiči při pohledu vzadu něco brání, displej navíc poskytuje širší úhel záběru než klasické zrcátko. Ground View zase pomocí virtuálního pohledu na horním displeji Touch Pro Duo vytváří dojem průhledné kapoty, díky čemuž řidič lépe odhadne tvar přídě při parkování nebo manévrování v terénu. Jedná se o sériovou verzi systému poprvé prezentovaného v roce 2014.

Nový Range Rover Evoque na trh vstoupí v příštím roce, objednávat je ho ale možné už dnes, za ceny startující na částce 998.371 korun. K dispozici už bude jen pětidveřový model, ten třídveřový kvůli malým prodejům skončí. Kabriolet se bude ještě nějakou dobu prodávat v dosavadní generaci.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná

Kandidátku KSČM do voleb do Evropského parlamentu povede…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Range Rover Evoque oficiálně: Má…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 






 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky Markéty Mayerové byla rázná!

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky…

Obvinění Slávka Boury (54) z pašování drog mezi Českem, Austrálií a Novým Zélandem nevěří ani jeho bývalá…

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se připojily nahotinky

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se…

V Paříži se dnes k protivládním protestům sešlo zhruba 3000 členů hnutí takzvaných žlutých vest, tedy mnohem…

 

iSport.cz

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu spálila prkno

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu…

Olympijská vítězka Ester Ledecká vyhrála obří slalom snowboardistek v Cortině d'Ampezzo a po šestnáctém triumfu…

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi zvládnout a proč se nedaří

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi…

Ani U Litavky se nepodařilo Spartě zmírnit velké zklamání z podzimní části. Jednogólové vedení neudrželi a…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…