Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S

Jan Mička
Diskuze (110)
Dosud jsme si mohli prohlédnout pouze maskované prototypy, nyní jsou však k dispozici snímky produkční verze. Sprint 0-100 km/h vůz zvládne za 4,5 sekundy.

V poslední tiskové zprávě před ženevskou premiérou nového sportovního modelu toho automobilka moc neřekla. Uvedla pouze, že má vůz novou hliníkovou platformu a je velmi lehký, což se odrazí na jeho hbitosti. Něco je ale přece jenom nového – název. Zatímco dosud jsme hovořili o Alpině A120, ve skutečnosti se vůz bude jmenovat A110, aby lépe odkazoval na svého předchůdce ze šedesátých a sedmdesátých let minulého století.

Pokud jste někdy viděli původní Alpine A110 naživo, což vzhledem k více než osmi tisícům vyrobených kusů není takový problém ani u nás, víte, že jde ve skutečnosti o opravdu malé auto. Na délku měřilo jenom něco málo přes čtyři metry a bylo náležitě „připlácnuté“ k silnici, což by měl splňovat i nástupce. Díky hliníkové konstrukci bude vážit okolo tuny, což je přinejmenším o 300 kilogramů více než předchůdce, v šedesátých letech však byly docela jiné nároky na bezpečnost a podobně…

Francouzi zatím nezveřejnili technická data a vůbec motor, jaký v útrobách najdeme. Hovoří se o přeplňované šestnáctistovce z Renaultu Clio RS, dále nové osmnáctistovce, která z uvedeného motoru vychází, a dvoulitru známého z Méganu RS. Pohon zadních kol je jasný, kde se ale motor nakonec bude nacházet, zatím není oficiálně jasné.

Původní Alpine 110 mělo motor vzadu, u novinky připadá v úvahu umístění před zadní nápravou, tedy stejně jako u Alfy Romeo 4C, nebo klasicky vpředu. Dynamika v každém případě nebude špatná - z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 4,5 sekundy, což je čas srovnatelný s Porsche Cayman S (stejnou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy). Více se snad dozvíme během premiéry vozu na ženevském autosalonu.

A ještě jedna zajímavost: na snímcích vidíte vůz v provedení Premiere Edition, jehož cena byla stanovena na 55.000 eur (asi 1,5 milionu korun). Edice bude omezena počtem 1955 kusů, přičemž tento počet si automobilka rozhodně nevycucala z prstu. V roce 1955 totiž došlo k založení značky Alpine, která od roku 1973 patří pod křídla Renaultu.

Jan Mička
Diskuze (110)
3. 3. 2017 06:34
Re: Otázniky
S tou cenou jsem reagoval spis na Dinara, dokladajic, ze to cenove srovnani s caymanem nelze brat podle cenikove ceny. Cayman je s cenou uplne jinde po priplatcich... A hola auta se temer neprodavaji. Dealer objednava vzdy auta s chrono paketem, sportovnim vyfukem a adaptivnimi tlumici, rovnez urcite prvky interieru jsou temer povinne - ted mluvim o tom, co berou na sklad. 718 zatim na sklad nikdo neber, je jich malo.
Co se fandu tyce, je to spis ma zkusenost. Ted mluvim spis o novych autech, nez 10 let starych boxterech, ktere si kupuji i nefandove sportovni jizdy. Jiste, proti 4c ten pomer nebude tak drsnej, ale lidi, pro ktere jde vic o znacek nez sportovni jezdeni, malokdy skonci u caymana. Na to je tu daleko vic macan, cayenne apod. Typove ( ne co do jizdnich vykonu) srovnatelna auta (treba TT, Z4, slk... ) se daji prece jen poridit podstatne levneji.
Ma zkusenost s novymi 911 je spis takove, ze si je kupuji lide, kterym jde spise o image nez aktivni sportovni jizdu. Cest vyjimkam. Opet mluvim o novych autech....
2. 3. 2017 20:49
Re: Otázniky
Proč by nedával smysl? Nezbytnost to může být, když si ho chceš vypiplat a pálí tě v kapse dalších 40 tisíc € (a nemáš zájem o holou 911). Těch střídmě vybavených jezdí dost. Sice je na nich vidět, že majitel šetřil, ale pořád udělají parádu. Ano, znám člověka, který si prostě udělal radost a dopřál si do Caymanu S zakázkové dekory, zakázkové čalounění, bezpečnostní pásy v barvě laku atd. Opravdu si ho vymazlil a dal za něj pěknou sumu peněz. On je však tou výjimkou. Znám prodejce, který měl podobně vymazlenou Carreru S; stála přes 200k € (nejsou v tom žádné šílené daně nebo poplatky).
2. 3. 2017 20:15
Re: hádání
Druhá byla lehčí. Po faceliftu sice přibrala, ale pořád je na tom myslím lépe než první. Proč by sis myslel, že tomu bylo jinak? Přišla v době, kdy auta už několik let hubla. I 991 zhubla oproti 997.
2. 3. 2017 11:21
Re: Pozde ale pekny sporatacek
bol?
v 911 je sestivalcovy boxer stále a v caymanu GT4 RS bude take
2. 3. 2017 09:44
Re: Pozde ale pekny sporatacek
:*) nejak automaticky pisem v6 ked myslim 6 valec. Jasne je tam boxer. Odkedy Subaru s nimi skoncilo (aspon na EU trhu), bol to posledny mohykan