Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový turbodiesel 2.0 JTDM (125 kW, 360 Nm, Euro 5) nejprve pro Alfu Romeo

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Fiat Powertrain Technologies přiveze do Ženevy hned několik nových pohonných jednotek. K novinkám, které se brzy velmi rozšíří, patří nový turbodiesel - nástupce motorů 1,9 JTDm.

Motor, který bude nabízen pod obchodním označením 2.0 JTDM nejprve v Alfách Romeo, vznikl z původní jednotky 1.9 JTDm změnou vrtání z 82 na 83 mm. Kompresní poměr byl dále snížen ze 17,5:1 na 16,5:1 (mj. kvůli snížení emisí NOx), motor používá nízkonapěťové žhavicí svíčky, takže čas potřebný pro žhavení je i za velmi nízkých teplot minimální. K plnění emisního standardu Euro 5 napomáhá pokročilý systém recirkulace výfukových plynů a nový filtr pevných částic.

Výrobce slibuje snížení spotřeby, které v případě Alfy 159 sedan znamená hodnotu jen 5,4 l/100 km (SportWagon 5,5 l/100 km). V nabídce je sada, která pomáhá k lepším hodnotám spotřeby než u standardních modelů, což se v některých zemích může vyplatit nejen kvůli lepšímu pocitu, ale i vzhledem k úsporám na daních spojených s koupí nebo provozem automobilu.

Nejvyšší výkon nového motoru činí 125 kW při 4000 min-1, točivý moment 360 Nm je k dispozici v 1750 min-1, Alfa 159 s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,8 s, nejvyšší rychlost činí 218 km/h. Standardem je šestistupňová ručně řazená převodovka.

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm (125 kW)
Model159159 SportWagon
Motor2.0 JTDm (125 kW)2.0 JTDm (125 kW)
Zdvihový objem [cm3]19561956
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/4000125/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]360/1750360/1750
Max. rychlost [km/h]218216
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,89,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,5
Pohotovostní hmotnost [kg]14901540

Ondřej Láník
Diskuze (15)
25. 2. 2009 19:11
Re: Srovnejme s koncernovou 2.0 TDI CR
Ještě že jsem dočetl až na konec, protože to co jsi napsal ty mě napadlo také. Díky za příspěvek.
25. 2. 2009 12:01
Re: Srovnejme s koncernovou 2.0 TDI CR
Motor 2.0JTDm s vykonom 170k je pre Alfu Romeo bezny vykon.
Nie je to ziadna sportova obdoba Octavie RS.
Takze neporovnavat. Motor ma velku rezervu co sa tyka vykonu.
Priklad: 2.4 JTD 200k bol pre potreby talianskej policie zvyseny na 270k a to ma podla motorarov este rezervu na 300 k s tym ze nieje dotknuta zivotnost motora.
Ver tomu , ze keby Alfa chcela spravit nejaku sportovu ediciu s dieslovym motorom tak ju spravi a spravi ju s takym vykonom aby Octavia bola o par desiatok koni pod nou.

Takze mi s toho vyplyva jedno Alfa ma pre seriovy model taky vykon, ktory maju koncernove motory iba pri verziach RS.
25. 2. 2009 11:22
Re: Srovnejme s koncernovou 2.0 TDI CR
Pokud porovnavas tabulkove hodnoty, tak jako nejvetsi rozdil najdes v Euro normach, ktere motory plni(Euro 4/5).
TDI ma lehce nizsi tocivy moment 350/360 nm pri stejnych otackach a z toho vyplyvajici stejny vykon polozeny o 200 otacek za minutu vyse 4200/4000.
Vice ukaze jenom cas :-)
24. 2. 2009 20:48
Re: Srovnejme s koncernovou 2.0 TDI CR
Vám, klukům od Fiatu, stačí, když tu někdo napíše "VW je fuj" a už jste z toho v sedmým nebi a plácáte se tu po zádech. >:D

A tohle ja hlavně tvůj případ. ;-)
Avatar - euro89
24. 2. 2009 20:22
Re: Srovnejme s koncernovou 2.0 TDI CR
:yes: